Cekin.si
Špinača

Koristno

'Ne, nisem in ne bom kupila eko špinače v plastiki'

Špela Zupan
22. 10. 2019 08.44
3

Kupujemo z očmi. In prvo stvar, ki jo vidimo, je največkrat embalaža. In jaz recimo nisem in ne bom kupila ekološko pridelane špinače v plastični posodici.

Včeraj nisem kupila bio špinače, ker je bila zapakirana v plastiko – v plastično posodico, vakuumsko zaprto s plastično vrečko. Nisem je kupila. Želela sem si špinačo v papirnati embalaži, a je žal nisem našla. Ne vem, mogoče papir ni primerna embalaža (čeprav dvomim), ampak plastika me čedalje bolj odbija. In, da, se trudim. Že kar nekaj let nisem kupila dodatne vrečke ob nakupu, saj jo imam vedno sabo. Pred kratkim sem začela v trgovino nositi tudi manjše vrečke za večkratno uporabo za sadje in zelenjavo. Ljudje menda letno porabimo več kot 300 milijonov ton novih plastičnih izdelkov. Plastika se razkraja 1000 let in po podatkih krovnega britanskega statističnega združenja Royal Statistical Society jo samo devet odstotkov recikliramo. Da, prav ste prebrali, 91 odstotkov vse plastike ne predelamo in ostaja na našem planetu, velika večina v morjih. Zato nočem več kupovati v plastiko zapakiranega sadja in zelenjave.

Res, v trgovini precej izdelkov izberemo, ker smo jih vajeni, ker jih poznamo, ker zaupamo, da so dobri in kakovostni. Pri novih proizvodih pa se odločamo na podlagi videza ... Torej, embalaže. Da, potrošniki smo zelo pomembni. Če nas nekaj odbije, ne bomo kupili izdelka. Proizvajalec pa je odvisen od našega nakupa, od povpraševanja. Če nihče ne bo kupil njegovega izdelka, bo propadel. Čeprav ima mogoče vrhunski izdelek.

Da, menim, da je embalaža skoraj tako pomembna kot izdelek. Tudi blagovna znamka verjetno včasih spodbudi k nakupu, ampak brez prave, primerne in privlačne embalaže potrošnik ne bo kupil izdelka. Po ocenah profesorja na najstarejši in najuglednejši poslovni šoli na svetu, Harvard Business School, Claytona Christensa, vsako leto propade 95 odstotkov novih proizvodov. Profesorica Univerze v Torontu, Inez Blackburn, pa je ugotovila, da zaradi slabe prodaje iz trgovin umaknejo od 70 do 80 odstotkov izdelkov.

Najbolj znamenite (in zgodovinske) so enostavne in elegantne embalaže

Med najbolj prepoznavnimi embalažami na celem svetu je na primer turkizna škatlica za nakit z belo pentljo prestižnega izdelovalca nakita Tiffany. Opisujejo jo celo z besedo ikonska. In po pisanju revije Inc je bolj prepoznavna kot nakit sam. Torej, prepoznavnejša od izdelka. Nespremenjena je že od davnega leta 1845 in predstavlja prestiž in prefinjenost. Ustanovitelj podjetja Charles Lewis Tiffany se je odločil za takrat priljubljeno barvo nakita – turkizno, ki so jo najraje izbrale njegove bogate stranke.

Izložba Tiffany
Izložba TiffanyFOTO: Dreamstime

Z embalažo poveste, da se vaša izdelek in blagovna znamka razlikujeta od drugih ter zakaj. Tehnološki gigant Apple, ki je, mimogrede, eden najbolj donosnih na svetu, je na primer znan po enostavnem, čistem, elegantnem pakiranju. Bela škatlica s svetlečimi srebrnimi črkami in znamenitim znakom odgriznjenega jabolka. Vsak ve, kaj lahko pričakuje; embalaža je skoraj tako privlačna kot tehnološko dovršeni izdelek v njej.

Apple
AppleFOTO: Dreamstime

Naj omenimo še edinstveno embalažo prestižnega Chanela. Tudi izredno enostavna oblika, ki se je skoraj nespremenjena ohranila od začetka pa vse do danes. Klasična belo-črna škatlica je sinonim za popolno in enostavno. Enostavno elegantno – zelo Chanel.

Chanel
ChanelFOTO: Dreamstime

Primerna embalaža je še posebej pomembna za podjetja na začetku svoje poslovne poti. In nekateri startupi so zelo iznajdljivi pri iskanju načinov, kako pritegniti kupce. Vedo, da lahko izstopajo tudi drugače ... brez embalaže, na primer. Pad & Quill, kjer prodajajo ovitke za pametne mobilne telefone, kupcem izdelek izročijo zavit v preprost rjav papir. Priložijo prijazno sporočilo in vse zapečatijo z rdečim pečatom. Zanimivo in lepo.

Upoštevati je treba tudi predpise

Pri izbiri embalaže je treba upoštevati:

Potrošnike. Tiffanyjevi kupci so mogoče navdušeni nad turkizno škatlico z belo pentljo, a taka embalaža po vsej verjetnosti ne bo pritegnila večinoma moških kupcev ob nakupu opreme doma. Oni potrebujejo "moške" barve in mogoče kaj bolj robustnega brez pentlje.

Izdelek. Način in material embalaže je seveda odvisen od izdelka. Je pa nujno vedeti, da embalaža ne sme vsebovati težkih kovin in nevarnih snovi (svinca, kadmija, živega srebra in šestvalentnega kroma). In dobronameren nasvet – ekološko naj bo v ekološkem, pa tudi sicer kupci vse raje posegajo po bolj okolju prijazni embalaži. Sporočite svojo edinstveno zgodbo.

Predpise. Na živilih in neživilih morajo biti določene označbe zaradi varovanja in obveščanja potrošnika.

→ Označbe na živilu morajo biti v slovenskem jeziku, jasno vidne, razumljive, nedvoumne, čitljive in neizbrisne. Navedeni morajo biti ime, količina, rok uporabnosti, morebitni odstotek alkohola in gensko spremenjeni organizmi, po potrebi tudi način uporabe in shranjevanja. Prav tako morata biti zapisana proizvajalec in serija. Označbe in navedbe ne smejo zavajati glede izvora, države izvora, porekla, sestave, neto količine, roka uporabnosti, načina izdelave ali proizvodnje, prav tako ni dovoljeno pripisovanje učinkov ali lastnosti, ki jih živilo nima. Na embalaži so napisane tudi sestavine (tudi aditivi, barvila, alergeni) in tabela hranilne vrednosti, v kateri morajo biti navedeni energijska vrednost ter količine sladkorjev, soli, beljakovin, maščob, ogljikovih hidratov. Na embalaži sta še črtna koda in blagovna znamka. Knjižica za lažje razumevanje označb na živilih ...

Za alkoholne pijače in tobačne izdelke veljajo posebna pravila. Pri alkoholu je treba navesti opozorilo zaradi prekomernega uživanja, pri tobačnih izdelkih so posebne zahteve glede videza in zdravstvenih opozoril. Posebne označbe so tudi pri živilih za dojenčke, otroke, starostnike, športnike, diabetike ... Več o označevanju živil ...

→ Na neživilih morajo biti navedeni proizvajalec, proizvod in serija. Določeni proizvodi – električna oprema, stroji, enostavne tlačne posode, osebna varovalna oprema, gradbeni proizvodi, plinske naprave, medicinski pripomočki in in-vitro medicinski pripomočki, igrače, dvigala – imajo posebno oznako, piše na spletni strani Obrtno-podjetniške zbornice. Skladnost s predpisi izkazujejo z znakom CE. Posebni predpisi veljajo za kemikalije, nevarne snovi, zdravila ...

Posebnega predpisa, ki bi urejal vse na enem mestu, ni, pred lansiranjem izdelka na trg se je pametno obrniti na ministrstvo za gospodarstvo, ministrstvo za zdravje, Obrtno-podjetniško zbornico, Gospodarsko zbornico Slovenije in druge pristojne institucije.

Z embalažo komunicirate s kupcem, ki bo ali kupil ali ne

Če želiš biti nenadomestljiv, moraš biti vedno drugačen. —Coco Chanel

Kupujemo z očmi. V trgovini najprej vidimo embalažo, ki mora pritegniti, ki mora v nas spodbuditi željo po nakupu, ki mora konec koncev prodajati. Z njo podjetnik komunicira s kupcem, zato je pomemben namen in sporočilo, kaj predstavlja vaša blagovna znamka, kaj prodajate, za kaj se zavzemate, kaj vam je pomembno. Z njo lahko pustite trajen vtis (pozitiven) ali propadete. Čeprav imate morda odličen izdelek.

Podjetnik z embalažo sporoča namen, zgodbo, ozadje podjetja in izdelka. Embalaža je torej način komunikacije s kupcem. In po mojem mnenju se strinjate, da kmet, ki prideluje ekološko špinačo (morda tudi zaradi lastne okoljske osveščenosti ter negativnega vpliva škropiv in umetnih gnojil), težko utemelji plastično embalažo. Mislim, da bi se moral zavedati, da so najverjetneje tudi njegovi kupci okoljsko osveščeni in da njegovega izdelka ne bodo kupili ravno zaradi neprimerne embalaže.

Da, embalaža je zelo pomembna. Včasih celo bolj kot izdelek.

Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (3)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795