
"Poučujem zgodovino, ki je lahko kot predmet zelo suhoparna, če le ta ne oživi in je ne povežemo z aktualnimi časi," pravi učiteljica Anita Mirjanič, ki sodeluje tudi pri pripravi vsebin za 5KA, ki jo lahko spremljate na VOYO. Za Cekin.si je dejala, da je treba vsako snov osmisliti – kaj je to, kar se učim, ali razumem, kar berem, znam vsebino razložiti s svojimi besedami, bi lahko to vsebino nekomu drugemu razložila in podobno.
Razumevanje snovi je torej ključnega pomena, da otrok v šoli lepo napreduje. "Če snovi otrok ne razume, vsebina ni poglobljena, ne ostane in predstavlja slabe temelje naslednjim vsebinam," opozarja učiteljica.
Kako pa se je ona učila, nas je zanimalo. "Jaz sem se učila tako, da sem na glas govorila o vsebini oziroma razlagala snov. Veliko si izpisovala, podčrtavala, tudi kam nalepila kakšen listek in predvsem večkrat utrjevala," nam je razkrila svojo tehniko učenja.
Tehnika učenja
Številni straši se sprašujejo, kako naj njihov otrok najde tehniko učenja, ki bo njemu osebno najbolj blizu in s katero bo dosegal dobre rezultate oz. ocene. "Mislim, da bo najboljše tehniko učenja ocenil otrok, torej učenec sam. Če ni napredka, otrok presedi ure in ure med knjigami, a učinka ni, potem nekaj ne štima," je odgovorila Anita Mirjanič.
Starši kot zgled
Odnosa do učenja se otrok uči že od svojih staršev. "Starši smo vedno zgled otrokom, če imamo sami pozitiven odnos do znanja, branja ali šole, se to največkrat kaže tudi pri otroku. Znanje je vrednota, kako visoko kotira pri posameznih družinah, pa je druga reč. Če otroka spodbujate k raziskovanju, opazovanju ali skupnemu branju in ste navdušeni nad novo osvojenimi veščinami, to radost in veselje prenašate tudi na potomce," svetuje učiteljica zgodovine.
Odnos do ocen: komu so ocene bolj pomembne – staršem ali otrokom?
"Žal so danes ocene zelo pomembne staršem in posledično tudi otrokom. V osnovnih šolah poteka pravi lov za odličnimi ocenami, dobro tri je že slaba ocena. To povzroča veliko frustracij otrokom pa tudi nam, saj se učitelj mora večkrat zagovarjati, kako to, da v šoli tega ni znal, če je pa doma vse znal. Ocena da neki povraten podatek, a vsega ocena ne pove. Nikjer ne piše, da nekdo, ki nima petk, ne bo kasneje v življenju uspešen in obratno, petice niso zagotovilo za uspešno kariero oziroma življenje," meni učiteljica, ki opozarja tudi, da učenje na pamet ni poglobljeno učenje, torej povedano preprosto, otrok snovi ne razume in je ne zna. "Otrok ne zna uporabiti tega znanja in do njega ne razvije odnosa. Gre za neko pesmico, ki se je nauči v nekem času in jo kmalu tudi pozabi. Tak učenec nima utrjenih temeljev," nam je še razkrila.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV