Cekin.si
Varnostni pregled na letališču

Koristno

Za zamujen let zahteva odškodnino. Od policije.

STA
21. 09. 2018 11.13
0

Ženska je zaradi čakalne vrste pred varnostnim pregledom zamudila let na španski otok Majorka. Zdaj od policije, ki je po njenem zakrivila čakalno vrsto, zahteva skoraj 740 evrov odškodnine.

Nemka je maja lani skušala odpotovati na počitnice na Majorko, a je morala pred varnostnim pregledom na letališču Köln/Bonn v vrsti čakati eno uro, zaradi česar je zamudila let. Zvezni policiji tako očita, da so imeli odprtih premalo nadzornih točk in na voljo premalo osebja. Medtem pri policiji trdijo, da je bilo tisti dan odprtih dovolj prehodov in da število osebja določajo glede na pričakovano število potnikov, o čemer jih obveščajo z letališča. Sodišče mora sedaj presoditi, ali so čakalne vrste nastale zaradi premajhnega števila osebja ali za njimi tiči kak drug razlog. Nemka je sicer odklonila izvensodno poravnavo, po katerih bi dobila 150 evrov.

To so pravice letalskih potnikov

Za informacije o pravicah letalskih potnikov in nasvete se lahko obrnete na Evropski potrošniški center, kjer imajo na že na spletni strani določena pojasnila. Potnikom, ki potujejo z evropskim letalskim prevoznikom, ali z drugim prevoznikom, ki ima sedež izven Unije, vendar let poteka z letališča znotraj Unije, pripadajo v primeru zamude, odpovedi leta ali zavrnitve vkrcanja določene pravice:

1. Zavrnitev vkrcanja: 

Na prijavnem okencu, na samopostrežnih avtomatih na letališču in na spletu mora biti na vidnem mestu tiskano ali elektronsko obvestilo o pravicah letalskih potnikov v EU. Pri zavrnitvi vkrcanja, odpovedi leta, več kot dveurni zamudi pri odhodu ali daljši zamudi pri prihodu na končni cilj, morate od prevoznika prejeti pisno obvestilo o pravilih, ki veljajo za odškodnino in pomoč.

Če je potnikov več, kot je razpoložljivih sedežev na letalu, letalski prevoznik poišče prostovoljce, ki so se pripravljeni odpovedati svojemu sedežu v zameno za dogovorjene ugodnosti. Če jih ni, lahko letalski prevoznik zavrne vkrcanje potnikov proti njihovi volji. Takrat jim mora povrniti stroške nakupa vozovnice oziroma zagotoviti alternativni let, nuditi hrano, osvežilne napitke in po potrebi nastanitev ter jim izplačati od 250 do 600 evrov odškodnine, odvisno od dolžine leta. 

Če obstajajo upravičeni razlogi za zavrnitev vkrcanja, kot so zdravstveni in varnostni razlogi, neustrezni potovalni dokumenti ali prepozna prijava na let, potnikom navedene pravice ne pripadajo. Prevoznik lahko zavrne vkrcanje tudi, če potnik ni izkoristil odhodnega leta, ki ga je rezervirali v isti rezervaciji s povratnim letom, če ni potovali na drugih letih, vključenih v rezervacijo zaporednih letov ali če nima ustrezne dokumentacije za hišnega ljubljenčka, ki potuje z njim.

2. Zamuda leta:

V primeru zamude leta, ki znaša: več kot dve uri za let, krajši od 1500 kilometrov; tri ure za let, dolg 1500 do 3500 kilometrov; ter štiri ure za let, daljši od 3500 kilometrov, so potniki upravičeni do pomoči v obliki dveh brezplačnih telefonskih klicev/sporočili po telefaksu, teleksu ali e-pošti, hrane in pijače ter nastanitve v hotelu, vključno s prevozom, čer je potrebno. Če zamuda v namembnem kraju znaša več kot tri ure, so potniki upravičeni tudi do odškodnine, razen če je zamuda posledica izrednih razmer. Če prevoznik ne nudi oskrbe, mora potniku povrniti stroške, ki so zato nastali. Potnik zahteva povračilo stroškov na podlagi predloženih računov, zato je priporočljivo račune shraniti. Prevoznik je dolžan povrniti stroške za izdatke, ki so bili potrebni, razumni in primerni.

3. Odpoved leta:

Prevoznik mora potniku v primeru odpovedi leta ponuditi možnost izbire med povračilom kupnine za vozovnico in spremembo poti do končnega cilja. Obenem mu mora nuditi oskrbo (dostop do komunikacijskih sredstev, hrano in pijačo, nastanitev v hotelu, če je potrebno in prevoz do njega). Potnik je v primeru odpovedi leta upravičen tudi do odškodnine, razen če:

- je bil o odpovedi obveščen več kot 14 dni pred načrtovanim letom, 
- je bil o odpovedi obveščen 14 do sedem dni pred odhodom in mu je bil zagotovljen odhod največ dve uri pred načrtovanim, in prihod največ štiri ure po sprva načrtovanem prihodu, 
- je bil o odpovedi obveščen manj kot sedem dni pred odhodom po voznem redu in mu je zagotovljen odhod največ eno uro pred odhodom po voznem redu, in prihod največ dve uri po prihodu po voznem redu.

Potniki prav tako niso upravičeni do odškodnine, če je odpoved posledica izrednih razmer, kot so na primer politična nestabilnost, slabi vremenski pogoji, varnostna tveganja, nepredvidene pomanjkljivosti, ki lahko prizadenejo varnost leta, in tudi stavke, ki prizadenejo delo letalskega prevoznika. Višina odškodnina je sicer odvisna od dolžine leta in znaša 250 evrov za lete do 1500 kilometrov, 400 evrov za lete od 1500 do 3500 kilometrov in 600 evrov za lete nad 3500 kilometrov.

Pravice v primeru zamude ali izgube prtljage

Zahtevek za odškodnino za izgubljeno ali poškodovano prtljago morate poslati letalskemu prevozniku pisno v sedmih dneh oziroma v 21 dneh pri zamujeni prtljagi.
Zahtevek za odškodnino za izgubljeno ali poškodovano prtljago morate poslati letalskemu prevozniku pisno v sedmih dneh oziroma v 21 dneh pri zamujeni prtljagi.FOTO: Profimedia

Prevoznik je odgovoren za škodo, povzročeno zaradi uničenja, poškodbe, izgube ali zamude prtljage, pri čemer je odgovornost omejena na približno 1350 evrov. Letalski prevoznik lahko v splošnih pogojih poslovanja izključi odgovornost za nekatere vrste predmetov, kot na primer dragocene, občutljive in pokvarljive predmete. Prevoznik se lahko razbremeni odgovornosti, če dokaže, da je ravnal s potrebno skrbnostjo.

Če prtljaga prispe z zamudo, lahko potniki na podlagi računov od letalskega prevoznika zahtevajo povračilo stroškov za najnujnejše nakupe, na primer osnovnih higienskih pripomočkov in nadomestnih oblačil. Če gre za zamudo prtljage na poti domov, prevoznik tovrstnih stroškov najverjetneje ne bo pripravljen povrniti.

Če prtljaga ni prispela po 21 dneh od dneva, ko bi sicer morala prispeti, velja za izgubljeno. V tem primeru potnik zahteva odškodnino na podlagi računov za predmete, ki so bili v prtljagi. V primeru, da potnik ne razpolaga z računi, je višina odškodnine odvisna od ocene letalskega prevoznika.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795