"Ljudje želijo leteti. Povpraševanje po potovanju z letalom bi se lahko v naslednjih dveh desetletjih podvojilo. Omogočanje ljudem in narodom trgovati, raziskovati in deliti prednosti inovacij in gospodarske prosperitete dela naš svet boljši," je optimističen prvi mož Mednarodnega združenja za zračni promet IATA Alexandre de Juniac.

Glavno gonilo rasti naj bi bila azijsko-pacifiška regija, kjer naj bi do leta 2035 beležili 1,8 milijarde dodatnih potnikov, skupno bi jih bilo tako 3,1 milijarde. V Severni Ameriki naj bi do leta 2035 imeli dodatnih 536 milijonov potnikov oziroma skupno 1,3 milijarde, v Evropi dodatnih 570 milijonov oziroma skupno 1,5 milijarde, v Latinski Ameriki dodatnih 345 milijonov oziroma skupno 658 milijonov, na Bližnjem vzhodu dodatnih 258 milijonov oziroma skupno 414 milijonov, v Afriki pa dodatnih 192 milijonov oziroma skupno 303 milijone potnikov.
Kitajska naj bi z 817 milijoni novih potnikov in skupno 1,3 milijarde zamenjala ZDA (484 milijonov novih in skupno 1,1 milijarde) na mestu največjega letalskega trga. Indija (322 milijonov novih in skupno 442 milijonov) naj bi na tretjem mestu zamenjala Veliko Britanijo, Indonezija naj bi v prvo deseterico vstopila na račun Italije. Nadaljeval naj bi se trend rasti v razvijajočih se državah, katerih delež v celotnem svetovnem letalskem prometu se je v zadnjem desetletju povečal s 24 na skoraj 40 odstotkov.
Rast bi lahko sicer ogrozili protekcionistični ukrepi, za katere se nekatere države že odločajo in če se bo trend nadaljeval dolgoročno, bi lahko namesto 7,2 milijarde do leta 2035 beležili 5,8 milijarde novih potnikov, ocenjuje IATA.
Po katerem koli scenariju pa bo rast števila potnikov pomenila pritisk na infrastrukturo, ki že sedaj s težavo zadostuje povpraševanju. Potrebne bodo investicije v vzletno-pristajalne steze, terminale, varnostne sisteme in sisteme za prtljago, kontrolo zračnega prometa ter v vrsto drugih elementov, je dejal Juniac in dodal, da tega letalska industrija ne bo zmogla sama, ampak bodo morale sodelovati države in lokalne skupnosti.
IATA poudarja potrebo po zagotovitvi trajnostne rasti in izpostavlja nedavni dogovor držav članic Mednarodne organizacije civilnega letalstva (ICAO) o ukrepih za zmanjšanje izpustov CO2 v letalstvu, pri katerem gre za prvi globalni dogovor o zmanjšanju izpustov CO2 za določen gospodarski sektor.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV