Cekin.si
Zastoj
Koristno

Bo v Ljubljani čez pet let le še tretjina potovala v avtih?

Š.Z./STA
07. 07. 2015 08.00
11

Cilj občine - čez pet let bo tretjina v Ljubljani pešačila in kolesarila, tretjina bo na avtobusih in tretjina v avtomobilih. Preverite, kakšne novosti se obetajo za kolesarje!

Danska družba Copenhagenize Design Company, ki se ukvarja z urbanističnim umeščanjem kolesarskih poti, je v letošnji lestvici kolesarjem najprijaznejših mest opazila tudi Ljubljano.

V ljubljanski občini so zelo ponosni, ker se je Ljubljana letos prvič uvrstila 13. mesto lestvice kolesarjem najprijaznejših mest, ki jo je oblikovala danska družba Copenhagenize Design Company.

Danski urbanisti so v zapisali, da je v 60-ih letih prejšnjega stoletja pridobila 40 kilometrov kolesarskih stez, posledično se je močno povečalo tudi število kolesarjev. Po njihovi oceni je v njej prisotna velika politična podpora za širjenje priljubljenosti kolesarjenja, saj naj bi se s kolesom v mestu opravilo že približno 12 odstotkov vsega prometa.

Pred štirimi leti so kot obliko javnega prevoza uvedli mestno kolo v samopostrežnem sistemu izposoje Bicike(LJ), ki danes vključuje 36 postajališč in 360 koles. Število uporabnikov in voženj vsakodnevno narašča, do konca junija letos so zabeležili 2,8 milijona izposoj od uvedbe sistema maja 2011. Prva ura uporabe je brezplačna, druga evro, tretja dva, vsaka naslednja štiri evre. Večino voženj opravijo v prvi uri, torej brezplačno.

Ljubljana je bila na že tradicionalno lestvico kolesarjem najprijaznejših mest letos uvrščena prvič.
Ljubljana je bila na že tradicionalno lestvico kolesarjem najprijaznejših mest letos uvrščena prvič.FOTO: Thinkstock

V Ljubljani je 225 kilometrov urejenih kolesarskih poti, kolesariti je možno tudi v območjih za pešce. Letos in prihodnje leto nameravajo postaviti več postajališč za Bicik(LJ)e, zgraditi nove kolesarske steze, na primer preurediti Slovensko cesto, tudi južni del do Aškerčeve ceste, Zaloško cesto, Litijsko cesto in druge. Želijo odpraviti pomanjkljivosti na obstoječih kolesarskih stezah in izboljšati vidnost na nekaterih odsekih, postavili bodo tudi štiri nove kolesarske števce.

Na Balkanu se trudi le še Zagreb

Po ocenah danskih urbanistov tudi v širši regiji Ljubljana izstopa po naklonjenosti kolesarjem. Medtem ko se na Balkanu razmere za kolesarje trudi izboljšati le še Zagreb, se preostala mesta ne zdijo zainteresirana za povečevanje priljubljenosti kolesarjenja. Dunaj je bil na lestvici uvrščen na 16. mesto, Budimpešta je letos zdrsnila izven dvajseterice kolesarjem najprijaznejših mest.

Družba Copenhagenize Design je v letošnji raziskavi ocenila 122 mest. Večina izmed 20 najbolje ocenjenih mest je bila evropskih, tako kot pretekla leta, medtem ko je na lestvico iz ZDA uvrščena le Minnesota. Južno Ameriko na lestvici zastopa le Buenos Aires, medtem ko med najprijaznejšimi mesti za kolesarje letos ni azijskih mest.

Jim bo uspelo doseči cilj?

Slovenska prestolnica zaradi vseh ukrepov, med katerimi je tudi zaprtje starega mestnega jedra za motorni promet, postaja vse prijaznejša do kolesarjev, pravijo na ljubljanski občini. In njihov cilj je, da bo čez pet let tretjina v Ljubljani pešačila in kolesarila, tretjina bo na avtobusih in tretjina v avtomobilih.

Komentarji (11)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
zemljaa 09. 07. 2015 18.19
kolesarske poti so ok tudi v Kopru in proti Portorožu. Lepe možnosti za kolesarje, če jih bo še več sem vsako leto tam na dopustu.
sloeuro 07. 07. 2015 15.54
+1
Se pravi ... vozili se bomo s kolesi namesto z mestnim vlakom ali metrojem. Pa ne mi govoriti, da ima Ljubljana premalo prebivalcev, poglejte si Nemski Karlsruhe, kjer za mesto, ki je veliko za polovico Ljubljane gradijo metro in mestni vlak, tramvaj pa tam itak vozi ze od pamtiveka. Celo leto se obnavlja Slovenska cesta, v tem casu in za isti denar bi morali zgraditi vsaj 2 ali 3 postaje metroja.
ZK_ 07. 07. 2015 20.06
Dobro, metro res ne potrebuje Ljubljana, ampak
ZK_ 07. 07. 2015 11.58
+4
Jaz že danes poskusim čim več "voženj" opraviti s kolesom, tudi pozimi. Če je pa slabo vreme, uporabim avtobus in navadno grem domov peš. Do službe imam 20 minut s kolesom, z avtom pa mogoče mogoče 10 manj. Živim zdaj sicer v MB. Mislim, da sem si za avtobus na kartico naložil gor 20 voženj, pa ji imam po 10 mesecih še polovico. Verjamem, da tisti, ki morajo migrirati večje razdalje, druge izbire kot avto nimajo (časovna pot vlaka je katastrofa, da moraš kombinirati še z avtobus pa sploh...), mi mestni ljudje pa bi lahko brez problema večino opravili s kolesom. Pa vsakič, ko greste s kolesom, se spomnite, da ga poganja vaše zdravje, avto pa denar, ki ga imate zaradi tega manj (recimo, da privarčujete nekje 1,5€ - 2€ bencina na dan, to pa ni malo). ;).
User682643 07. 07. 2015 11.22
+8
Prvo je potrebno urediti kolesarsko stezo oz. beton ne da gume pokajo na dva tedna, zaradi lukenj..
rovte 07. 07. 2015 10.33
+2
Kaj se bo še Jankovič spomnil in kdo ga bo ustavil pri neusmiljenem polnjenu blagajne na MOL??!
24pišancov 07. 07. 2015 10.33
-2
A potoval bom iz šiške za bežigrad
vzdev 07. 07. 2015 10.23
+4
Ja, pa da se pri 35C peljem s kolesom. Pa nisem tako nor. Tako, da avto ostane edina možnost.
User765070 07. 07. 2015 10.30
-3
+1
Agent46 07. 07. 2015 11.14
+4
Imaš trolo...
vzdev 07. 07. 2015 11.48
-4
@Agent46, sedaj bom pa plačeval, da se bom lahko vozil z neudobno trolo. Pa, da še bom lahko čakal, da pride...
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1103