Cekin.si
Mehke veščine

Kariera

Te spretnosti iščejo delodajalci. Jih imate?

A.K
14. 02. 2020 09.22
1

Lahko smo še tako usposobljeni za opravljanje svojega poklica, če ne obvladujemo osnovnih veščin, ki jih potrebujemo pri delu z ljudmi, je vse zaman. Mehke veščine so ključne za vzpostavljanje in gradnjo odnosov, pridobivanje prepoznavnosti in ustvarjanje priložnosti za napredek. V današnjem času so tovrstne spretnosti veliko bolj pomembne pri iskanju zaposlitve in gradnjo kariere kot nekoč in veliko delodajalcev daje poudarek tem, včasih nevidnim sposobnostim, ki so ključne za uspešno sodelovanje z drugimi.

Številni delodajalci dajejo velik poudarek organizacijskim spretnostim, kamor sodijo tudi natančnost in zmožnost opazovanja podrobnosti.
Številni delodajalci dajejo velik poudarek organizacijskim spretnostim, kamor sodijo tudi natančnost in zmožnost opazovanja podrobnosti.FOTO: Shutterstock
♦ Komunikacija

V skoraj vseh raziskavah mehkih veščin umeščajo komunikacijske spretnosti med najpomembnejše. Sem spadajo tako ustne kot pisne sposobnosti izražanja, saj je predajanje informacij nekaj osnovnega in univerzalnega. Pomembne pa so tudi neaktivne komunikacijske veščine, kamor spada tudi zmožnost aktivnega poslušanja, kar veliko ljudem dela težave. Poleg vsega naštetega igra veliko vlogo tudi govorica telesa oz. neverbalne veščine. Na podlagi komunikacije – vidne in nevidne, ustvarjate svojo podobo o sebi.

♦ Timsko delo

Pri sodobnih delovnih mestih ne gre več le za to, da lahko zaposleni sami obvladujejo vse pritiske in obveznosti, pač pa je v ospredju tudi sodelovanje z različnimi tipi ljudi. V večini izziv predstavljajo različne generacije, spolna usmerjenost, vrednote posameznika, poklicna ozadja, način razmišljanja in komunikacije … Zmožnost druženja in usklajevanja z različnimi sodelavci ter izkazovanje spoštovanja je eden od dejavnikov uspeha na delovnem mestu. Za delodajalce so zaposleni, ki so uspešni pri mentoriranju drugih, zelo dragoceni.

♦ Prilagodljivost in prožnost

Raziskave kažejo, da delodajalci iščejo zaposlene, ki so prilagodljivi v razmišljanju in vedenju. Sodobna delovna mesta se nenehno spreminjajo, ne glede na panogo, v kateri delujete. Če se torej zaposleni ne more prilagoditi spreminjajočim se časom, se boji napredka, je to za podjetje slabo, saj dandanašnji delodajalci nimajo časa čakati, da se zaposleni prilagodi na spremembe. Za krmarjenje v takšnem okolju je potrebna tudi kreativnost, zmožnost razmišljanja zunaj okvirjev in predpostavljanja končnega izida.

Mehke veščine so ključne za vzpostavljanje in gradnjo odnosov, pridobivanje prepoznavnosti in ustvarjanje priložnosti za napredek.
Mehke veščine so ključne za vzpostavljanje in gradnjo odnosov, pridobivanje prepoznavnosti in ustvarjanje priložnosti za napredek.FOTO: Shutterstock

Kritično razmišljanje

V času lažnih novic, manipuliranja in pogostega prirejanja informacij se zdi resnica redka vrlina. Nič nenavadnega torej ni, da vsi odgovorni delodajalci iščejo zaposlene, ki so zmožni kritičnega razmišljanja in širšega pogleda; takšne, ki znajo videti dejstva in povezujejo informacije. Pomembno je tudi samostojno reševanje nastalih izzivov – brez nepotrebnega usmerjanja, zmožnost ovrednotenja nastale situacije in iskanje optimalnih rešitev. V ospredju je ne samo ukrepanje, temveč pravilno ukrepanje, ki ne temelji na namigih, pač pa osvojenem znanju, ki temelji na preteklih izkušnjah.

♦ Organizacijske vrline 

Številni delodajalci dajejo velik poudarek na organizacijskih spretnostih, kamor sodijo tudi natančnost in zmožnost opazovanja podrobnosti. V tem primeru morajo biti zaposleni sposobni prevzemati različne naloge, ostati pri tem osredotočeni in učinkovito delovati v različnih spreminjajočih se delovnih pogojih. Prevzemanje pobude in opravljanje nalog brez stalnega nadzora ali vodenja so velik plus. Seveda pa brez dela pod pritiskom dandanes skorajda ne gre več, zato je zmožnost delovanja z omejenimi sredstvi, kratkimi roki in strogimi urniki nekaj običajnega.

Reševanje konfliktov

V podjetjih in drugih organizacijah, kjer deluje večje število ljudi, nastajajo konflikti, in temu ne moremo ubežati. Zmožnost razreševanja konfliktov pripomore k ohranjanju odnosov in učinkovitemu delovanju. Delodajalci si takšne zaposlene želijo zato, ker je sposobnost konstruktivnega dela pri sporih z ljudmi pokazatelj zrelosti in vodstvenega potenciala. Takšen zaposleni spodbuja medsebojno sodelovanje in ustvarja zdravo delovno okolje.

Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!

Nas že spremljate na Facebooku? Pridružite se nam in bodite na tekočem vedno in povsod!

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795