Če pride do zamude ali odpovedi leta, od osebja pri okencu za prijavo leta nemudoma zahtevajte ustrezne informacije o vaših pravicah.
Upravičeni ste, da vam letalska družba zagotovi oskrbo, če zamuda traja:
- dve uri ali več za lete do 1500 kilometrov,
- tri ure ali več za daljše lete znotraj Evropske unije ali za druge med 1500 in 3500 kilometrov,
- štiri ure ali več za lete nad 3500 kilometrov zunaj Evropske unije.
- če zamuda traja več kot pet ur in se odločite, da potovanja ne boste nadaljevali, ste upravičeni tudi do povračila stroškov vozovnice in brezplačnega letalskega prevoza do izhodiščnega kraja potovanja.
- če je predvidena vsaj enodnevna zamuda leta, ste upravičeni do brezplačne hotelske nastanitve in prevoza do kraja nastanitve.
- če je let odpovedan, lahko zahtevate vrnitev denarja za vozovnico ali zagotovitev prevoza do končnega namembnega kraja. Glede na čakalni čas do novega poleta vam mora prevoznik ponuditi hrano in pijačo in potrebno hotelsko nastanitev. Letalski prevoznik mora izplačati povračila ali odškodnino najkasneje v sedmih dneh. Kompenzacija za odpoved leta znaša do 600 evrov, razen če je potnik obveščen vsaj dva tedna prej ali premeščen na let s podobnim odhodom in prihodom. Odškodnina za prestavitev na kasnejši let znaša od 125 evrov do 600 evrov, odvisno od razdalje leta.
Pogoj za uveljavljanje pravic je potrjena vozovnica in pravočasna prijava na let, opozarja slovenski letalski prevoznik Adria Airways, ki dodaja še, da je v primeru zamude zagotovljena osnovna oskrba potnikov, ki vključuje hrano in pijačo, možnost brezplačnega telefonskega klica in dostop do elektronske pošte.
Če je let odpovedan ali letalo zamuja zaradi izrednih razmer, denimo slabega vremena, niste upravičeni do nadomestila. Čeprav pri odpovedi oziroma zamudi leta zaradi izrednih razmer nimate pravice do nadomestila, pa vam mora letalski prevoznik vseeno ponuditi pomoč (povračilo stroškov vozovnice ali let po spremenjeni poti) in oskrbo (hrano in pijačo in/ali hotelsko nastanitev), medtem ko čakate na alternativni let.

Komu prijaviti kršitev?
Če niste mogli uveljaviti pravic, se pritožite pristojnemu organu v državi EU, od koder naj bi poleteli. Slovenski nacionalni organ je Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije. Če potujete iz tretje države v eno od držav EU z evropskim letalskim prevoznikom, se lahko pritožite v državi pristanka.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV