Baterije za električna vozila vsebujejo vrsto redkih materialov – litij, nikelj in kobalt. Ker povpraševanje presega ponudbo, se proizvajalci po vsem svetu spopadajo z zagotavljanjem stabilne dobave teh ključnih surovin. To predstavlja pritisk na proizvajalce električnih vozil, lov na alternativne tehnologije pa se nadaljuje. Tako je maja letos ocenil podpredsednik v A. T. Kearney Marko Derča.
Po vsem svetu še posebno primanjkuje kobalta, katerega zaloge naj bi v celoti pošle že do mejnika, ko bo izdelanih 300 milijonov električnih vozil, kar je skromen delež v primerjavi z dandanes na cesti prisotnimi 1,2 milijarde avtomobili. Od 2013 globalna proizvodnja litija raste za sedem odstotkov letno, vendar bi za zadovoljitev povpraševanja rudarji morali letno proizvodnjo povišati za devet odstotkov. Rast povpraševanja in primanjkljaj zalog sta pripeljala tudi do višjih cen te surovine.
Prav zato so te dni Portugalci na nogah, saj so v njihovi državi odkrili bogata najdbišča litija. Britansko podjetje Savannah Resources upa, da bodo že do leta 2020 na severu Portugalske odprli prvi pomembnejši rudnik litija v Evropi. Trenutno potekajo izkopavanja v mestu Boticas, v regiji Vila Real.
Le 25 kilometrov naprej pa izkopava domače podjetje Lusorecursos. Tudi oni pravijo, da delajo na najpomembnejšem rudniku litija v Evropi.
To je zelo pomembno, saj Evropa želi zmanjšati odvisnost od uvoza. Trenutno uvaža kar 86 odstotkov litija za lastne potrebe. Kar pa je v portugalskem primeru težava, je to, da proizvodnja litija v tem primeru znaša kar 2,5-krat več kot uvoz iz tretjih držav. Vprašanje je torej, pri komu bodo podjetja kupovala litij – pri cenejšemu ali domačemu, ki pa je dražji?
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV