Ko kupujete v spletnih trgovinah, morate biti zelo previdni. Predstavljamo dva primera slabih nakupov, ko sta bili potrošnici zelo nezadovoljni, na koncu članka pa še nekaj navodil, kaj storiti, ko v roke dobite izdelek, ki ni tak kot ga je prodajalec obljubljal.
Prvi primer
20- letna Kelly Lavin je v spletni trgovini naročila žensko bluzo. Na fotografiji v spletni trgovini je bila videti čudovito, ko pa jo je končno prejela, pa je bila nad videnim zgrožena. Izkušnjo je delila na družbenem omrežju Twitter. Za naročilo je odštela 30 evrov.
Drugi primer
26-letna Natalie Weaver je v spletni trgovini naročila obleko, in sicer v velikosti M. Ko jo je prejela, pa je ostala v šoku. Ženska, ki je visoka 160 centimetrov, je namreč ugotovila, da ji "obleka ne sega niti do bokov.
Kaj storiti v podobnih primerih?
Na spletni strani europa.eu je zapisano, da lahko vrnete blago, ki ste ga kupili v spletni trgovini. Ko vam dostavijo blago, kupljeno na spletu, se lahko v 14 dneh še premislite. Vendar pravica do odstopa od naročila ne velja za nekatere izdelke in storitve, kot so denimo: pokvarljivo blago, zapečateno blago, ki ga ni mogoče vrniti, če je po dostavi varnostni pečat odprt ter letalske in železniške vozovnice, koncertne vstopnice, rezervacijo hotelske sobe ali avtomobila, gostinske storitve za določen datum.

Kako se izogniti nakupu ponaredka?
Primer: potrošnica je na spletu naročila čevlje prestižne blagovne znamke. Na neki tuji spletni strani je namreč naletela na ugodno ponudbo, kjer so čevlji, katerih cena se sicer giblje okrog 500 evrov, stali le 150 evrov.
Že ob ceni bi morala potrošnica pomisliti, da nekaj ni v redu. Prav zaradi ugodne cene so ponaredki za marsikoga skušnjava. Glede na vse možne negativne posledice, ki jih lahko prinese nakup takega blaga, je pred nakupom dobro premisliti, ali je morebitni prihranek res vreden tveganja. Obstaja možnost, da je potrošnik pri nakupu zaveden, ker spletna stran ponudnika na prvi pogled deluje verodostojno, ponudba je v jeziku potrošnika ter opremljena s fotografijami originalnih izdelkov po znižanih cenah, ki pa vseeno niso tako nizke, da bi potrošnik lahko posumil, da gre za ponaredek. To lahko potrošnika vodi v nakup, ki ga sicer ne bi opravil.
V primeru nakupa ponaredka se lahko potrošnik, ki je plačilo izvedel s kreditno kartico, obrne na svojo banko, kjer se pozanima o možnostih povračila. Pri tem mora paziti, da reklamacijo vloži pravočasno.
Potrošnikom, ki kupujejo po spletu, Evropski potrošniški center Slovenija svetuje, da upoštevajo 10 nasvetov mreže Evropskih potrošniških centrov:
1. Preverite identiteto prodajalca;
2. Poiščite ocene drugih strank;
3. Preverite, ali ima spletno mesto oznako zaupanja;
4. Ocenite videz spletnega mesta;
5. Na spletnem mestu prodajalca preverite potrošniške pravice;
6. Preverite fotografijo izdelka;
7. Spremljajte ceno izdelka;
8. Na uradnem spletnem mestu preverite pooblaščene prodajalce;
9. Uporabljajte varna plačilna sredstva;
10. Bodite pozorni pri obnovljenih izdelkih.
Komentarji (2)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV