Cekin.si
Stephen Hawking
Koristno

Nas bo umetna inteligenca pokončala? Stephen Hawking verjame, da je mogoče

Š.Z.
22. 11. 2016 06.53
15

Nas bo umetna inteligenca pokončala ali nam bo pomagala? Zaenkrat še nihče ne ve, vse pa je mogoče, opozarja veliki britanski znanstvenik Stephen Hawking.

Veliki znanstvenik Stephen Hawking je pred dvema letoma šokiral z izjavo, da bi lahko razvoj umetne inteligence povzročil konec človeštva. Zaskrbljeni so tudi ustanovitelj Microsofta Bill Gates, soustanovitelj Appla Steve Wozniak in prvi mož Tesle Elon Musk.

Pred nedavnim so odprli center za prihodnost inteligence, da bi ugotovili, v katero smer gre znanost. Na odprtju je bil tudi Stephen Hawking. V kratkem nagovoru je opisal napredek in tudi potencialne nevarnosti tehnologije.

Stephen Hawking
Stephen HawkingFOTO: AP

"Logično je, da lahko računalniki dosežejo človeško inteligenco. Še več - presegli jo bodo," je poudaril. Po njegovih besedah bi lahko izkoreninili bolezni in omilili klimatske spremembe, obenem pa bi lahko razvili orožje, povzročili še večje gospodarske razlike in se spopadli s človekom.

"Razvoj umetne inteligence bo ali najboljša ali najhujša stvar za človeštvo. Za zdaj še ne vemo, v katero smer bo šel," je še dejal. Kaj pa menite vi?

Komentarji (15)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Frane Šajn 22. 11. 2016 13.05
+1
Sama umetna inteligenca sama po sebi mogoče ne, upam se skoraj z gotovstjo trditi tole , da bo do tega zagotovo prišlo ko bo leta prišla v roke skrivljenega uma, ki jih lahko prepoznamo skozi zgodovino in naj bi jo nekdo podoben tem predhodnikom nadziral , ja tega me je kot človeka najbolj strah. Sploh pa ko gledam vsakdanje umiranje demokracije in to kar linearno, ali kar naj bi to pač bilo. Ja, skrbi me za zanamce zato ker smo od njih nič krivih prejeli vse to v upravljanje.
olafur 22. 11. 2016 11.22
-5
Človek je najbolj krvoločno bitje in brez milosti bo pokončal tudi umetno inteligenco, če ga bo ta ogrozila
Ramzess 22. 11. 2016 11.28
+3
Vsaj poskusil bo.
Frane Šajn 22. 11. 2016 13.15
+1
Ni to neki Nori Max ali nekaj podobnega žal. Je zelo, zelo resno. Glejmo od kloniranja skoraj ne slišimo nič več le kaj se v tej "tišini" daleč od oči javnosti dogaja tam v skritih laboratorijih, Dobro vemo , da je vzgojenih smrtonosnih virusov toliko, da kar gomazi in so zelo prikladno orožje za masovno uničenje a ni mogoče prav to inicijacija , ki nedvomno pelje na pot usmerjenega samouničenja sicer ne vseh ampak le osebkov ala ne bodi jih treba, ki bodo v bodoči družbi le napota. Noro, mogoče ampak ne nemogoče, prej bi rekel neizbežno.
Entropy 22. 11. 2016 10.20
-7
Stephen Hawking je žrtev in marioneta v pesti ljudi,ki so povzročili njegovo bolezen in glavni promotor izmišljene in lažnive teorije Velikega Poka,ki si jo je izmislil Jezuitski duhovnik Georges Lemaître,ki je del psihopatskega Jezuitskega reda,ki zavaja svet z lažjo o realnosti sveta.Če vas zanima več iščite v smeri-stephen hawking conspiracy-
Ramzess 22. 11. 2016 11.30
+4
Mogoče je, ... saj njegova inteligenca in avtorstvo teorij pod katerimi je kao podpisan ni bila nikoli zares dokazana, z njegove strani, ... težava je da sam ne more nič, s tehnologijo pa je mogoče manipulirati. Tako, nič ni nemogoče, ...
Frane Šajn 22. 11. 2016 13.21
+2
Entropi veš zakaj nisi zanimiv zato ker je ves tvoj svet in domet kar šteje od postelje do mize če je kaj na njej. Ti in tvoji jezuiti so pa svetu res ustregli od inkvizicije do danes. Ko boš še kdaj blatil ime tega človeka, ki je živi dokaz tega , da je človek samo tisto kar leži v lobanji vse ostalo nepotrebna tara. Le kam bi se dal ti?
User1063544 22. 11. 2016 09.26
+7
Že sam pojem "Umetna inteligenca" je tak tak... Če je bog (recimo da je po definiciji NEKDO) naredil človeka, je tudi on naredil umetno inteligenco ali??? Kakšna bo ta umetna inteligenca pa je odvisno od njenega kreatorja - torej nas. Kot ste pisali empatija, sočutje morala etika itd... Tega ne moremo vprogramirati, tako kot ne moremo teh vrednost vcepiti v človeka. Torej se je teh zadev lahko samo naučimo oz. priučimo. In ker je človek skotan kot je, in ker je rezultat njegovega napredka najprej uničenje, potem v korist človeka.. Bi upal napovedati, da bo izdelal avtonomne stroje, ki bodo sposobni učenja in ki bodo na žalost namenjeni uničenju drugih avtonomnih strojev in ostalih oblik življenja... Torej če bo AI od samega začetka deloval v aspektu vojaškega poseganja, potem je samo vpršanje časa da se zgodi terminator. Jaz bi rekel za naše duhovno stanje in tehnološki napredek da: Ima otrok otroka. Absolutno nezreli želimo ustvariti nekaj in oponašati neko višjo silo ki je po načelu kreacije kreirala nas. Še na krajše: GRDO SE NAM PIŠE
dzun-tao 22. 11. 2016 09.03
+12
Računalnik bo prav kmalu veliko inteligentnejši od človeka, že sedaj ima vsak kalkulator boljše računske sposobnosti, spomin... Ampak čustvene inteligence ne bo imel po moje nikoli (razen neke umetno vsajene, ki pa jo lahko "korigiraš" za dosego ciljev), zato bo v bistvu superinteligenten norec. Kar pomeni, da če bo v eni točki razvoja prepoznal človeka kot vir uničevanja planeta, ga bo brez razmišljanja iztrebil, kot mi to naredimo s plevelom. Ali pri tem kaj razmišljamo?
Apostol1 22. 11. 2016 09.19
+3
Da se bo jokal ali smejal to si tudi jaz skoraj ne predstavljam , če pa gledaš najbolj enostavne oblike življenja so tudi brez čustvene inteligence in ko in seveda vprašanje kdaj ima lahko tudi umetna inteligenca ,če ne enakie pa vsaj podobne odzive kot človek morda bodo ti odzivi le bolj logični kot pri človeku ,ker naprimer , tisi ,ki smo daleč od vojn ,običajno samo pomislimo bežno na te razmere ko gledamo poročila , morda se bo umetna inteligenca drugače odzivala . o tem se da filozofirati na ure in ure , dejstvo pa je da evolucijsko to na nek način izpodriva človeka in ali bo to ljudem v korist ali pa v propad bo pa pokazal čas ,sam sem veliko bolj optimist ,kot pa morda kdo drug.
nono1234 22. 11. 2016 10.36
+2
Jaz pa ne bi pri teh zadevah bil ravno preveč optimističen. Realnost pravi, da je človek veliko lastnih dosežkov obrnil v napačno smer. Mislim, da sploh ni vprašanje ali bo umetna inteligenca izpodrinila človeka. To se že dogaja z močnim tempom. Zakaj imamo na eni strani težave z brezposelnostjo na drugi strani pa presežke produkcije ?
aristotel 22. 11. 2016 11.12
dzun-tao se popolnoma strinjam s tabo ispodrinil bo tudi zdravnike in takoimenovane poklice skratka nadomestil in zavladal bo tudi človeku in konec...
Viejo cabron 22. 11. 2016 08.46
-8
Umetna intelegenca je plod znanstvenih fantazij in spada v prepričanja da obstaja BOG! Človek bo do svojega izumretja iskal odgovore na večno življenje in vedno znova na koncu našel sam sebe in prepričanje da na tem edinem svetu ni nič večnega!
Apostol1 22. 11. 2016 09.01
+12
Ne bi se strinjal s tvojo razlago . Umetna inteligenca je vedno bolj prisotna ,kar priča ,naprimer da v šahu človek ne more več premagati računalnik in letos je padla ,kar se miselnih iger tiče še zadnja meja in to je da je računalnik premagal svetovnega prvaka v igri GO . naredili so procesor ,ki se je v bistvu učil sam in na osnovi lastnih izkušenj ,če se tako izrazim je potem premagal svetovnega prvaka. Vedno več imamo tudi raznih tehničnih nadomestkov v telesu od slušnih aparatov umetnih kolkov, žilnih opornic in še se da naštevati.in ta razvoj je po mojem šele na začetku in ko bo v človeku več tehničnih organov kot pa bioloških je samo vprašanje kdaj se bo prestopila meja , sicer pa jaz to jemljem kot evolucijo in Hawking ko pravi da to pomeni zaton človeštva ima po moji oceni zelo prav, Drugače pa hvala za tvoj komentar , čeprav se ne strinjam z njim +++
tornadotex 22. 11. 2016 10.27
+3
Tudi sam sem tega mnenja ,da je trenutno umetna intelegenca šele v razvoju,vendar bo na koncu zelo, zelo prekosila človeka in v tem ima Hawking zelo prav, ker pravi ,da se boji nadeljevanja ,k isledi. Imamo pametni telefon imamo že pametne hiše,v nekaj desetletjih bo tudi ves promet šel na pametno tehnologijo, tudi v medicini bodo vse bolj prisotni roboti pri samih operacijah ,doziranju medikamentov,vojska se vse bolj uveljavlja z droni,daljinsko vodenimi istrelki....In kaj se boji Hawking? Boji se ,da bo vse to skupaj povezala, (za nas smrtnike računalnik)medmrežna umetna intelegenca,ki pa se uči sama od sebe oziroma medsebojnih interakcij,,,,In to je tista prava umetna intelegenca,ki ji ne bo kos nobeden človek....Zato je tisto nakladanje,da računalnik nima čustev in nevem kaj še napram človeku in ,da zaradi tega nebo nikdar dorasel človeškim reakcijami,so to čista navadna sprenevedanja. Razvoj se je pričel in se ga ne da več ustaviti....
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072