Cekin.si
Gneča

Koristno

Nemške avtoceste le še dve leti brezplačne. Koliko boste odšteli za vinjeto?

D.L.
25. 01. 2017 10.54
1

Nemčija bo leta 2019 uvedla cestnine. Domači vozniki bodo večino denarja dobili nazaj, nekateri celo vse, tuji bodo morali kupiti vinjete. Na voljo bodo desetdnevne in dvomesečne. Taki rešitvi najglasneje nasprotujejo v Avstriji, njihov prometni minister državo obtožuje diskriminacije tujcev.

Nemška vlada je sprejela nekoliko spremenjen model cestnin za osebne avtomobile, ki bo po žepu udaril voznike iz tujine, nemškim pa se bo v zameno za plačilo cestnine znižal davek na motorna vozila. "Za domače voznike avtomobilov ne prihajajo nove obremenitve. Kdor ima vozilo s posebej prijaznim motorjem euro 6, bo pod črto plačal celo manj kot doslej," je dejal nemški minister za promet Alexander Dobrindt.

Nekaterim nemškim voznikom bodo denar celo vračali

Cestnine naj bi uvedli leta 2019, zelena luč iz Bruslja pa ni vprašljiva, saj danes sprejeta rešitev upošteva kompromis, ki ga je Dobrindt dosegel z Evropsko komisijo. Po odštetju stroškov naj bi se z njimi vsako leto zbralo 524 milijonov evrov, ki jih bodo namenili za investicije v cestno infrastrukturo.
Vsi nemški lastniki avtomobilov bodo plačali letno cestnino, ki bo v povprečju stala 67 evrov, a največ 130 evrov. Za vozila z bencinskimi motorji bo cena nižja kot za tista z dizelskimi. V zameno za plačilo cestnine pa bodo razbremenjeni plačila davka na motorna vozila, pri čemer bo za vozila s posebej okolju prijaznimi motorji znižanje davka celo večje od plačane cestnine.

Vinjete za voznike iz tujine

Za voznike iz tujine so poleg letne cestnine predvidene tudi kratkotrajne vinjete: za desetdnevno bo treba odšteti 2,50, štiri, osem, 14, 20 ali 25 evrov, za dvomesečno pa sedem, 11, 18, 30, 40 ali 50 evrov.

Vlada je torej za desetdnevno vinjeto sprejela rešitev s šestimi različnimi cenami in ne le tremi, kot je načrtovala sprva. Z novimi pravili morata soglašati še oba domova nemškega parlamenta.

Cestnine v Nemčiji
Cestnine v NemčijiFOTO: AP

'Vsi morajo plačati, razen Nemci. Če to ni diskriminacija ...'

Nemškemu sistemu cestnin še posebej nasprotuje Avstrija, ker da diskriminira tujce. Na njeno pobudo so se prav danes v Bruslju zbrali predstavniki 11 držav, ki razpravljajo o tem, kako se odzvati na nemške načrte. Avstrijski minister za promet Jörg Leichtfried je omenil celo možnost tožbe na Evropskem sodišču.

"Menimo, da sistem cestninjenja, ki ga predlaga Nemčija, diskriminira tujce," je poudaril avstrijski minister. "Vsi morajo plačati, razen Nemci, ker ti dobijo vse nazaj. Nekateri dobijo nazaj celo več, kar tudi plačajo tujci. Ne vem, kaj naj bi bilo diskriminacijsko, če ne to," je pojasnil.

Namen tehničnega sestanka na pobudo Avstrije, ki naj bi se ga udeležili še predstavniki Francije, Nizozemske, Luksemburga, Danske, Poljske, Češke, Belgije, Madžarske, Slovaške in Slovenije, je po ministrovih navedbah razjasniti stališča, poiskati zaveznike in razpravljati o nadaljnjih korakih. Evropske komisarke za promet Violete Bulc na njem ne bo.

Slovenija se bo sestanka udeležila, da se seznani z nameni Avstrije, a to ne pomeni, da nasprotuje nemškim vinjetam. V to vprašanje se Slovenija doslej ni vmešavala, so pred sestankom pojasnili na stalnem predstavništvu Slovenije pri EU.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795