Zadnja leta je na tržišču ogromno pnevmatik različnih proizvajalcev. Po pomoč pri izbiri pnevmatike, ki bi najbolje ustrezala vozilu in stilu vožnje, se je najbolje obrniti na strokovnjake, lahko pa si pomagate tudi z neodvisnimi testi lastnosti posameznih gum, ki jih je pametno pozorno pregledati pred nakupom. Cene so različne, razlikujejo se tudi po kakovosti. V vsakem primeru morajo biti ustrezne velikosti, hitrostnega razreda in nosilnosti, kot je navedeno v homologacijskem kartončku.
Kdaj so gume prestare?

V Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) opažajo, da je zadnja leta veliko govora, koliko so lahko stare pnevmatike ob nakupu. Podatek o datumu izdelave najdemo na gumi, zapisan kot štirimestno številko - prvi dve predstavljata teden, drugi dve letnico izdelave. Oznaka DOT0714 na primer pomeni, da je bila pnevmatika izdelana sedmi teden (07) v letu 2014 (14).
Vprašanje je tudi, kdaj je treba kljub zadostnemu profilu zamenjati gume, ki so že v uporabi. V Agenciji za varnost v prometu so pojasnili, da zakonsko sicer ni starostne meje za uporabo, je pa priporočljiva menjava, če se kljub dovolj velikemu profilu kažejo znaki preperelosti, kot so majhne razpoke, trdota in sivo-rjava barva. V Amzs so poudarili, da je treba "vedeti, da se pnevmatika začne starati v trenutku, ko jo namestijo na vozilo in je v uporabi. Seveda ob predpostavki, da so jo pravilno skladiščili. Takrat pričnejo nanjo vplivati zunanji dejavniki kot so vremenski vplivi, umazanija in trenje."
Proizvajalci zatrjujejo, da se pnevmatike smatrajo za nove vsaj dve leti po datumu izdelave, če so bile pravilne skladiščene. V Agenciji za varnost v prometu v vsakem primeru odsvetujejo nakup starejših. Ob nakupu bodite torej pozorni, da gume niso starejše od dveh let, zamenjajte pa jih po štirih letih uporabe.
Pozimi naj bodo zimske, poleti letne gume. Zimsko-letne niso optimalne
Pozimi morajo imeti gume najmanj tri milimetre profila, vendar zaradi večje varnosti v AMZS svetujejo vsaj štiri milimetre. Vsaka se različno obrablja glede na stil vožnje, tako da bi moral vsak voznik začutiti, ko ni več varna in jo zamenjati, čeprav ima po malo prevoženih kilometrih zadostni profil, so poudarili.

V AMZS ne priporočajo zimsko-letnih pnevmatik, "ker niti pozimi niti poleti nimajo optimalnih lastnosti za vožnjo, kar vpliva na varnost". Za vožnjo pozimi priporočajo uporabo zimskih pnevmatik, poleti pa letne pnevmatike, saj je sama zgradba pnevmatik namenjena določenim pogojem na cestišču.
Kako pozimi shraniti letne gume?
Pnevmatike, ki jih hranimo za naslednjo sezono, naj bodo hranjene v suhem in temnem prostoru. "Prav tako priporočamo, da so naložene ena na drugo. Če jih hranite pokončno, pa jih vsake toliko časa zavrtite, da se ne posedejo," svetujejo v AMZS. Hranite jih torej v temnem prostoru v ležečem položaju.
Ne splača se varčevati
Voznikom svetujejo, naj se pri izbiri ne ozirajo zgolj na ceno, ampak tudi na lastnosti pnevmatik, kot so vožnja po suhem, mokrem, zaledenelem cestišču. Vprašajo naj se, ali se hitro obrablja, nakup naj prilagodijo sebi, svoji vožnji ter velikosti in moči vozila.
Tudi v Agenciji za varnost prometa se strinjajo, da se ne splača varčevati, ker so pnevmatike edini stik vozila s cestiščem. "Če so ustrezne, lahko preprečijo marsikatero nesrečo, ki bi imela hipotetično veliko višje finančne posledice, kot je nakup gum," so poudarili.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV