
Fenomen skupinskih popustov je k nam prišel iz ZDA, kjer podjetja že od nekdaj poizkušajo najti nove in inovativne načine privabljanja strank. Coca Cola je tako iznašla kupone, Pepsi je po svetu razširil točke zvestobe, v zadnjem času pa so postale izredno popularne spletne strani, ki za podjetja oglašujejo neverjetne popuste. To se je razširilo tudi k nam – bigdeal.si, 1nadan.si in kolektiva.net predstavljajo tri od množice domačih ponudnikov.
Za kaj gre?
Uporabnik obišče spletno stran ponudnika, kjer je oglaševana ponudba dneva. Ponudbe so zelo različne, od že omenjenih nočitev v hotelu do masaž z eteričnimi olji. Popusti za objavljene ponudbe so od 50 do 90 odstotkov, veljati pa začnejo takrat, ko se za nakup storitve odloči določeno število uporabnikov. Za nakup spletnega kupona se morate registrirati, kupone pa lahko plačate s kreditno kartico ali pa prek položnice. Po uspešnem nakupu spletni kupon natisnete in preverite datum začetka veljave. Če se je za nakup kupona odločilo premajhno število ljudi, potem uporabnikom podjetje vrne denar. O popularnosti skupinskih popustov priča podatek, da je spletni servis bigdeal.si prodal že prek 18.000 kuponov za različne storitve!
Kje tiči zajec?
Ker v današnjem svetu ni nič zastonj, se ljudje sprašujejo, kako se lahko podjetjem takšno poslovanje izplača? Na prvi pogled se jim ne, saj morajo poleg izgube dobička zaradi samega popusta zraven plačati še spletni servis, ki jih oglašuje. Podjetja tako upajo, da bodo stranke poleg kupona zapravile še kakšen evro za druge storitve, ki jih nudijo, predvsem pa poizkušajo pridobiti nove stalne stranke. Skupinski popusti so tako za uporabnika resnično ugodni, seveda pa je na mestu vprašanje, ali se nekdo odloči za nakup kupona zato, ker nekaj potrebuje ali zgolj zaradi popusta. V ZDA je tako že opaziti pravo epidemijo zasvojenosti s čakanjem na popuste ...
Statistika
Glede na to, da je tovrstno oglaševanje nov pojav, si strokovnjaki še niso edini, kakšen vpliv imajo skupinski popusti na poslovanje podjetja. Dr. Utpal Dholakia, profesor managementa na ameriški univezi Rice, je raziskoval največjega svetovnega ponudnika skupinskih popustov – Groupon.
Ugotovil je, da se 42 odstotkov podjetij ne bi več odločilo za takšno promocijo, razloge za to pa vidi predvsem v dejstvu, da je veliko uporabnikov Groupona t. i. lovcev na popuste. Posebej na udaru so restavracije, kjer so v 40 odstotkih stranke unovičile kupon za hrano in odšle brez popitega piva.
Še vedno pa so spletne strani s skupinskimi popusti dobra pogača, saj je vanjo ugriznil tudi spletni velikan Google z novo aplikacijo Google Offers.
Skupinski popusti nedvomno predstavljajo dobro kupčijo, vprašati se je treba le, ali je ta kupčija res potrebna.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV