Cekin.si
Nesreča nikoli ne počiva, zato je pomembno, da je naše vozilo varno.

Koristno

Novi standardi avtomobilske varnosti

Ž.K.
13. 03. 2009 15.31
0

Če ste med tistimi, ki jim varnost v avtomobilu pomeni veliko, boste veseli novice, da je urad Euro NCAP, ki izvaja teste varnosti pri avtomobilih, povišal svoje standarde in oblikoval nov sistem ocenjevanja.

Avtomobilistična industrija je z zakoni obvezana vsak avtomobil varnostno testirati. Zakonsko zavezujoča testiranja pa za marsikaterega voznika niso dovolj, tako se v Evropi vedno bolj kot standard uveljavljajo testi, ki jih izvaja organizacija Euro NCAP. Euro NCAP preverja varnost najbolj prodajanih avtomobilov v Evropi, diktira nove trende na področju avtomobilistične varnosti, podpira pa jo Evropska komisija ter avtomobilistične organizacije vseh evropskih držav. V preteklem mesecu so se odločili, svoje teste posodobiti in jih prilagoditi novim tehnologijam, ki jih proizvajalci vgrajujejo v osebne avtomobile.

Pred prenovitvijo sistema so pri Euro NCAP za vsako vozilo podali tri ločene ocene in sicer: oceno varnosti odraslega potnika, oceno varnosti otroškega potnika in tako imenovano oceno varnosti pešcev. Sedaj so vse tri združili v enotno oceno, pridružila pa se jim je še kategorija varnostnih pripomočkov, kot so omejevalniki hitrosti, elektronski opomniki za varnostne pasove in elektronski nadzor stabilnosti vozila. Enotna ocena bo še naprej podana z zvezdicami, kar pomeni, da bodo najbolj varna vozila v vseh štirih kategorijah prejela pet zvezdic.

Ocena varnosti odraslega potnika

Ocena varnosti odraslega potnika je najstarejši test varnosti avtomobilov. Pri testiranju preverjajo varnost ob čelnem trčenju, stranskem in trku ob steber, kot novost pa so dodali tudi test varnosti ob trku v zadnji del vozila, pri čemer je poudarek na posledicah, ki jih nesreča povzroči na področju hrbtenice. Ob tem ni zanemarljiv podatek, do so poškodbe hrbtenice med najbolj pogostimi ter da na področju Evropske unije za stroške posledic poškodb hrbtenic porabimo letno kar 10 milijard evrov.

Ocena varnosti otroškega potnika

Euro NCAP izvaja teste otroške varnosti od leta 2003, pri čemer preverjajo varnost z lutkami, ki ustrezajo otrokom, starih 18 mesecev in tri leta. Pri tem preverjajo varnost ob frontalnih in stranskih trkih. Ob tem pregledajo tudi navodila za uporabo otroškega sedeža, preverijo pa tudi samo montažo in kako varno so sedeži v posameznem vozilu nameščeni.

Ocena varnosti pešcev

Že od samega začetka testiranj leta 1997 pri Euro NCAP preverjajo, kakšne poškodbe bi ob trku z avtomobili utrpeli pešci. Testiranja izvajajo tako z otroškimi kot odraslimi lutkami. Preverjajo, kakšne poškodbe utrpijo noge, trup in glava. Testiranja izvajajo pri hitrosti 40 kilometrov na uro, pri tem pa boljše ocene dobijo vozila z odbijači, ki se ob stiku s peščevo nogo deformirajo in ublažijo trk, ter avtomobili, pri katerih je točka stika s peščevo nogo nižje od kolena.

Nesreča nikoli ne počiva, zato je pomembno, da je naše vozilo varno.
Nesreča nikoli ne počiva, zato je pomembno, da je naše vozilo varno.FOTO: Prostovoljno gasilsko društvo Postojna

Varnostni pripomočki

Novost, ki so jo uvedli letos, so varnostni pripomočki. Tako morajo biti vozila, ki želijo prejeti vseh pet zvezdic, opremljena z elektronskim nadzorom stabilnosti (ESC), opozorilnikom za varnostne pasove in omejevalnikom hitrosti. Pri omejevalnikih hitrosti nagrajujejo tiste, ki jih vozniki nastavijo sami in hitrost zmanjšajo avtomatično, z malce manj točkami pa sisteme, ki voznike zgolj opozarjajo na prekoračitev hitrosti.

V času od uvedbe novega sistema točkovanja je bilo testiranih šest avtomobilov: Citroen C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis in Toyota iQ. Vsi so se na testih varnosti izkazali dobro, vendar sta po novih pravilih Subaru Impreza in Citroen C3 Picasso dobila štiri zvezdice, vsi ostali pa pet. Tudi pri Citroenu in Subaruju so se že odzvali na pomanjkljivosti, opažene pri testu in naj bi jih že odpravljali.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795