Ni čudno, saj smo nasedli na rdeč znak z napisom "popust", "najnižja cena", "današnja ugodnost". Oblačilo ali čevlje po ugodni ceni pač moramo kupiti, saj "so tako zelo poceni".
Našo šibko voljo omaje še simpatična in prijazna prodajalka, ki z izjemno hitrostjo poišče vašo številko in vaš zasipa s pohvalami, kako lepo vam vse skupaj stoji. Iz trgovine odidete veseli, zadovoljni ter s težjo in večji vrečko kot ste sprva načrtovali. In kar je najbolj pomembno, a vas (še) ne boli - s tanjšo denarnico.
Da, nasedli ste trgovcem, ki dobro vedo, kako je treba prodajati. Pri Business Insiderju so jih "razkrinkali" in opisali nekaj trikov, ki se jih poslužujejo prodajalci, da pri njih pokupite karseda veliko:

1. Najbolje prodajalni, najdražji in najnovejši izdelki so takoj na vhodu. Trgovci upajo, da boste nabrali veliko izdelkov po polni ceni še pred prihodom do prostora z znižanimi proizvodi.
2. Na prodajnih policah je samo po ena številka oblačila. Trgovci računajo, da boste pohiteli z nakupom, če boste mislili, da imajo samo en črn puli številke 38. Želijo vas namreč prepričati, da ga morate kupiti, preden vse prodajo.
3. Napisi z znižanjem so zelo pametno nameščeni. Večkrat z manjšimi črkami piše "samo za točno določene izdelke" ali "od 19,99 evra dalje". Ugodnosti se nanašajo na samo eno ali dve oblačili na policah, vi pa boste verjetno izbrali še kakšnega po polni ceni.
4. Ponudba v kompletu. Trgovci vedo, da bo kupec izbral oblačila podobnih materialov ali vzorcev. Zato jih postavijo blizu.
5. Postavitev "ovir". Ni naključje, da so prehodi v trgovinah velikokrat tako ozki, da se dva skorajda ne moreta srečati. Trgovci si želijo, da se ustavite, da boste opazili več izdelkov in da jih boste tudi kupili.
6. Lutke v izložbah so v celoti oblečene, z dodatki, obuvali, torbicami. Trgovci namreč želijo ponuditi celoto, hočejo, da se pri njih v celoti oblečete.
7. Zelo uspešni so trgovci tudi z napisi "hit sezone", "to morate imeti", "barva te jeseni".
8. Oddelek z znižanimi oblačili je ob kabinah za pomerjanje, da kupec tik pred zdajci izbere še kakšen izdelek.
9. Nudijo vam "nujne" dodatke. Trgovka vam bo ob nakupu jopice predlagala še nakup bele majice, verižice, hlač. Morda pa boste še kaj kupili, "ker tako zelo paše zraven".
10. Na vprašanje, kdaj bodo razprodaje, trgovci odgovorijo, da ne vedo. Čeprav v bistvu večinoma vedo, ampak hočejo prodati po polni ceni. Pa še skušajo vas prepričati, da se ne izplača čakati na razprodaje, saj takrat "zagotovo ne boste več dobili izbrane obleke v vaši številki".
11. Prodaja po spletu. Poleg običajnih kategorij so trgovci dodali še "novosti", "najbolj prodajano", "posebna cena", "v kompletu" in "samo na spletu". Po njihovih izkušnjah kupci večkrat iščejo ravno po naštetih kategorijah in veliko tudi kupijo.
Zdaj veste, zakaj vaša omara poka po šivih. In zakaj imate pet črnih oblekic, šest belih tunik in 12 raztrganih kavbojk. Imate izgovor - krivi so trgovci, ne vi.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV