Cekin.si
Strateški svet predlaga, da bi vsi zaposleni dobili 10 centov povračila za kilometrino.

Koristno

10 centov na kilometer: za vse enako zaradi lažjega obračunavanja potnih stroškov?

Špela Zupan
02. 10. 2020 08.26
4

Svet za debirokratizacijo predlaga poenostavitev pri izračunu potnih stroškov na delo, in sicer v višini 10 centov na kilometer. Trenutno zaposleni običajno dobijo povrnjen najcenejši prevoz, obračunavanje potnih stroškov pa je precej zapleteno.

Strateški svet za debirokratizacijo je za vlado pripravil nabor predlogov ukrepov na davčnem, gospodarskem in okoljskem področju. Med drugim predlaga poenostavitev pri izračunu potnih stroškov na delo, in sicer v višini 10 centov na kilometer. "Predlog se nanaša na vse zaposlene v Sloveniji. Razlaga je zelo enostavna. Znesek povračila je 0,10 evra za vsak prevožen kilometer. Ni več treba spremljati cen vozovnic, ni treba iskati najcenejšega prevoza, ni več treba ugotavljati, koliko kilometrov ima delavec do prve avtobusne ali železniške postaje in podobno. Enostavna rešitev za vse zaposlene v Sloveniji," je podrobneje pojasnil predsednik strateškega sveta za debirokratizacijo Ivan Simič. Strateški svet torej predlaga poenostavitev pri obračunu potnih stroškov za prevoz na delo za vse zaposlene v Sloveniji, tako v javnem kot zasebnem sektorju.

Trenutno veljavni Zakon o delovnih razmerjih določa, da mora delodajalec poleg povračila stroškov za prehrano med delom in stroškov za službeno potovanje zagotoviti tudi povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela. Nadalje je v zakonu zapisano, da ima zaposleni pravico do povračila povečanega stroška za prevoz na delo in z dela, če je tako določeno v kolektivni pogodbi na ravni dejavnosti oziroma če se tako sporazume z delodajalcem, če se zaradi razlogov na strani delavca poveča strošek za prevoz na delo in z dela. In še, da mora delodajalec potne stroške povrniti mesečno.

V javnem sektorju je povračilo potnih stroškov določeno z aneksi in kolektivnimi pogodbami, v gospodarstvu pa ga urejajo kolektivne pogodbe. Praviloma je v gospodarstvu tako, da zaposlenemu povrnejo stroške javnega prevoza, kjer ga ni, pa dobi določeno kilometrino. Če ni kolektivne pogodbe, je treba dogovor o višini potnih stroškov urediti s pogodbo, pri čemer mora delodajalec pri obravnavi povračil stroška vedno preučiti delovno-pravni, davčni in socialni vidik. Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja sicer določa, da se v davčno osnovo ne všteva povračilo stroškov prevoza do višine 0,18 evra za vsak polni kilometer.

Strateški svet predlaga, da bi vsi zaposleni dobili 10 centov povračila za kilometrino.
Strateški svet predlaga, da bi vsi zaposleni dobili 10 centov povračila za kilometrino.FOTO: Dreamstime

V javni upravi je povračilo stroškov prevoza na delo in z dela urejeno v Aneksu h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Sloveniji oziroma drugih aneksih h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev. Po njih javnemu uslužbencu pripada povračilo stroškov prevoza na delo in z dela glede na razdaljo od kraja bivališča do delovnega mesta, če razdalja znaša več kot dva kilometra. Stroški prevoza na delo in z dela se povrnejo v višini stroškov prevoza z javnimi prevoznimi sredstvi, v primeru, če javni uslužbenec nima možnosti prevoza z javnimi prevoznimi sredstvi, pa se mu prizna kilometrina v višini osmih odstotkov cene neosvinčenega 95-oktanskega motornega bencina. Skladno z določbami aneksov javni prevoz ni možen, če ga ni, če ga glede na delovni čas javnega uslužbenca ni možno uporabiti ali če bi uporaba javnega prevoza glede na vozni red in delovni čas uslužbenca zanj pomenila več kot eno uro dnevne časovne izgube v eno smer, so pojasnili na ministrstvu za javno upravo.

Pri določitvi višine povračila stroškov javnega prevoza se upošteva cena najcenejšega javnega prevoza. Če javni uslužbenec dobi kilometrino, pa je povračilo odvisno od razdalje od bivališča do službe, pri čemer je cena bencina zapisana v aneksih. Pri odločitvi, ali bo povračilo stroškov prevoza povrnjeno v višini cene mesečne ali dnevne vozovnice, je treba upoštevati načelo gospodarnosti razpolaganja s proračunskimi sredstvi in načelo ekonomičnosti. Upoštevaje navedeno, pri povračilu stroškov prevoza praviloma povrnejo cenejši javni prevoz. Če je povračilo v višini dnevnih vozovnic nižje od povračila stroškov prevoza mesečne ali druge vozovnice v konkretnem mesecu - na primer, ko je bil zaposleni na dopustu ali bolniško odsoten -, se običajno povrne ceno dnevne vozovnice.

Ob predpostavki, da se zaposleni vozi iz Novega mesta v Ljubljano in da je pot dolga približno 70 kilometrov, ima lahko trenutno potne stroške:

→ približna cena avtobusne vozovnice: dnevna enosmerna okoli 7,5 evra, mesečna 240 evrov, letna okoli 1900 evrov.
→ približna cena vozovnice za vlak: dnevna enosmerna 6,6 evra, tedenska okoli 50 evrov, mesečna okoli 180 evrov, letna okoli 1480 evrov.
→ dejanski stroški goriva (brez stroška obrabe in vzdrževanja vozila, zavarovanja, vinjete, izgubljenih ur), če se zaposleni na delo vozi sam z avtomobilom, pri katerem je povprečna poraba goriva sedem litrov bencina na 100 kilometrov. Za vožnjo iz Novega mesta do Ljubljane porabi približno 4,9 litra bencina, kar ob predpostavki, da je liter bencina evro, znese okoli 4,90 evra v eno smer.

Strateški svet predlaga, da bi vsi zaposleni dobili 10 centov povračila za kilometrino.

Pri izračunu približne kilometrine, kakršen je sedaj, je treba upoštevati, da so bile z začetkom oktobra sproščene cene vseh pogonskih goriv. Cene 95-oktanskega bencina se po novem razlikujejo ter so odvisne od ponudnika in od lokacije bencinskega servisa. Trenutno pa se gibljejo okoli evra, kar pomeni, da lahko zaposleni javni uslužbenec, če dobi povrnjenih osem odstotkov polne cene, dobi povrnjenih osem centov na kilometer.

Povračilo stroškov prevoza se obračuna po zgoraj omenjeni metodi, pri čemer ni pomemben dejanski način prihoda na delo in odhoda z dela javnega uslužbenca. Torej ni pomembno, ali se dejansko vozi z avtobusom, vlakom ali drugim javnim prevozom, v službo se lahko po želji pripelje tudi s svojim avtomobilom. Pomembno je še, da višina povračila stroškov prevoza na delo in z dela ne more znašati več kot mesečna minimalna plača, razen če je bil zaposleni premeščen, prevzet na podlagi zakona ali je po odločitvi oziroma volji delodajalca sklenil pogodbo o zaposlitvi v drugem kraju. Uslužbenec pa lahko tudi ni upravičen do povrnitve stroškov prevoza, če je organiziran ali zagotovljen brezplačni, potni stroški pa mu tudi ne pripadajo, če uporablja službeni avtomobil. 

Po navedbah ministrstva za javno upravo je obračunavanje stroškov prevoza na delo in z dela administrativno precej zapleteno. Zato si prizadevajo za spremembe in so jih v preteklosti tudi že predlagali predstavniki sindikatov javnega sektorja. Njihovi predlogi so vključevali tudi uvedbo razdalje od kraja bivanja do delovnega mesta kot edinega kriterija za določitev višine povračila stroškov prevoza, pri čemer bi se zaposlenim, glede na razdaljo, povrnila izključno kilometrina. "Do dogovora, s čimer bi zagotovili enako obravnavo javnih uslužbencev ter prispevali tudi k odpravi določenih administrativnih postopkov in k razbremenitvi zaposlenih, ki opravljajo naloge na tem področju, pa ni prišlo," so opozorili. V sindikatih so načeloma pripravljeni na pogovore za bolj pravičen in enostavnejši način povračila potnih stroškov, ki hkrati ne bi pomenil prikrajšanja za zaposlene.

Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!

Komentarji (4)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 891