Cekin.si
Matthias Müller

Koristno

Zaradi Volkswagna oškodovan proračun?

STA
24. 11. 2015 11.09
0

Izpusti ogljikovega dioksida so pomemben kriterij za izračun davka na motorna vozila, zato nemški tožilci po aferi Dieselgate preiskujejo tudi sume davčne utaje.

Tožilci v nemškem mestu Braunschweig Volkswagen preiskujejo tudi zaradi suma na davčne utaje. Preiskava petih osumljencev je povezana s škandalom z emisijami. Izpusti ogljikovega dioksida so pomemben kriterij za izračun davka na motorna vozila. Volkswagen je v začetku novembra priznal, da je do nepravilnosti poleg dušikovih oksidov prihajalo tudi pri vrednostih izpustov ogljikovega dioksida, zaradi česar bi lahko bil oškodovan državni proračun.

Nemški avtomobilski koncern Volkswagen je v začetku jeseni priznal, da je na 11 milijonov dizelskih motorjev, vgrajenih v njegove avtomobile po vsem svetu, namestil sporno programsko opremo za znižanje izpustov dušikovih oksidov. Zato morajo vpoklicati sporna vozila in jih popraviti, da bodo avtomobili v skladu z navedbami proizvajalca.

Matthias Müller
Matthias MüllerFOTO: Reuters

"Za več kot 90 odstotkov vozil skupine v Evropi so rešitve sedaj potrjene," je na sedežu koncerna v Wolfsburgu približno 1000 menedžerjem povedal izvršni direktor Matthias Müller. Proces vpoklica je sedaj izvedljiv tako s tehničnega in finančnega vidika kot z vidika delovne sile. "To je dobra novica," je dodal. V Evropi bo sicer vpoklicanih 8,5 milijona vozil iz skupine Volkswagen. Müller je obljubil, da bo koncern nemškim oblastem natančen načrt izvedbe sporočil do konca novembra.

Oktobra je Volkswagen zabeležil 5,3-odstotni padec prodaje, potem ko je škandal močno prizadel povpraševanje po njegovih avtomobilih v Evropi. Je pa še vedno močna prodaja na največjem avtomobilskem trgu na svetu, na Kitajskem, kjer je koncern prodajo povečal za 1,8 odstotka na 233.500 vozil.

Rešitve bodo za različne motorje različne; ponekod bo dovolj posodobitev programske opreme, drugod bo potreben bolj zapleten tehnični poseg. Müller je poudaril še, da je "zelo zapleten" tudi postopek preiskave škandala, ki bo trajal več mesecev. Bodo pa vmesno poročilo o ugotovitvah objavili sredi decembra. "Naša glavna skrb niso prodajne številke ali poslovni rezultati. Naša glavna skrb je kredibilnost in zaupanje v naše znamke," je poudaril.

Sporno delovanje je priznal tudi Audi, ki je ena od Volkswagnovih hčerinskih družb. Nekateri njihovi avtomobili v ZDA so opremljeni s sporno programsko opremo, so sporočili. Volkswagen je navajal goljufanje le pri dizelskih motorjih prostornine do dva litra, medtem ko večji motorji Audija naj ne bi bili prizadeti. Sedaj pa je Audi povedal, da so njegovi trilitrski dizelski motorji opremljeni s tremi programi, ki jih prej ni razkril regulatorjem. Eden bi lahko bil v nasprotju z zakonodajo.

Medtem ko je Audi priznal, da ameriškim regulatorjem ni razkril vse programske opreme, pa zanika, da bi bila programska oprema namenjena manipuliranju z izpusti. Motor naj namreč ne bi prepoznal, ali je avtomobil na testu ali na cesti, kar sicer omogoča sporna Volkswagnova oprema. Gre za avtomobile, proizvedene po letu 2009. Gre za okoli 85.000 vozil v ZDA, Audi pa ocenjuje, da ga bo popravilo stalo okoli 50 milijonov evrov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795