Na družbenih omrežjih se vrstijo kritike letalskega prevoznika Adria Airways zaradi odpovedi, zamud in združevanj letov. "Po dveh odpovedanih letih Adria Airways upam, da bo v tretje šlo", "Stalno zamude in brez ustreznega obveščanja. Zadnjič sem letel z vami.", "Če se sprašujete, kaj še zmeraj počnem na letališču Charles de Gaulle v Parizu 17 ur po prihodu ... No, se jaz tudi. Adria mi recimo ne zna odgovoriti na to vprašanje ..."
Nekdanji minister Gregor Virant medtem na Twitterju zbira kandidate za skupinsko tožbo proti Adrii Airways zaradi domnevnih zamud pri plačilu odškodnin za odpovedane lete in zamude. "Adria najbrž ne bo več dolgo, ampak gre za princip, da nas ne obravnavajo kot bebave ovce," je pripisal. Pojasnil je, da po njegovih izkušnjah v Adrii v mnogih primerih zahtevke rešujejo osem mesecev in več, čeprav je zakonski rok osem tednov. Službe prevoznika so po njegovih besedah povsem nedostopne in z nikomer ni mogoče priti v stik. Dodal je, da se je dogovoril s kolegom odvetnikom, ki jih je pripravljen zastopati.
Pri Adrii Airways ne skrivajo, da morajo do konca junija odpovedati več letov. Pravijo, da zaradi tehničnih in operativnih razlogov ter da pričakujejo, da bo z začetkom julija bolje. Zatrjujejo, da obveščajo potnike in da skušajo kar najhitreje poiskati druge polete in da bodo izplačali upravičene odškodnine.
Prijave prejemajo na agenciji za civilno letalstvo
Na Javni agenciji za civilno letalstvo so letos 134 prijav proti Adrii Airways, predvsem zaradi odpovedi letov in dolgih zamud. A hkrati so poudarili, da se v zadnjih letih povečuje število poletov ter da posledično raste tudi število prepeljanih potnikov in sorazmerno tudi število prijav. Obenem je tudi osveščenost potnikov z leti postala boljša, so dodali. Na vprašanje, ali je Adria do zdaj izplačevala odškodnine, so na agenciji odgovorili, da je, a žal večkrat z zamudo. In dodali, da so včasih tudi sami tarča nejevolje, ko ugotovijo, da nekdo pač ni upravičen do odškodnine.
Brošura "Pravice potnikov na dlani"
Potnikom svetujejo, naj uveljavljajo morebitne odškodninske zahtevke na pristojnem sodišču, če ne najdejo skupnega jezika z letalsko družbo. Agencija namreč nima pristojnosti izterjave odškodnine, velikokrat pa že s svojimi prvimi dejanji v postopku pospeši postopke. Pravice potnikov v letalskem prometu v Evropski uniji in dolžnosti letalskih prevoznikov so jasno določene z uredbo o določitvi skupnih pravil glede odškodnine in pomoči potnikom v primerih zavrnitve vkrcanja, odpovedi ali velike zamude letov. Na agenciji svetujejo, da najprej poskusite težavo rešiti z letalskim prevoznikom. Če ne uspete, se obrnite na njih, če gre za tujega letalskega prevoznika, pa na Evropski potrošniški center.
Obrazec pritožbe (Agencija za civilno letalstvo)
Potniki imajo pravice ob: Odvisno od posameznega primera imate lahko pravico do: |
Na Javni agenciji za civilno letalstvo svetujejo, naj se potnik v primeru težav najprej obrne na letalsko družbo, glede vprašanj, povezanih z invalidnimi osebami ali osebami z omejeno mobilnostjo, pa na letališče. Če ni zadovoljen z njihovim odgovorom ali če ni prejel odgovora v osmih tednih od vročitve odškodninskega zahtevka, lahko vloži pritožbo pri agenciji.
Na Evropskem potrošniškem centru pojasnjujejo, da potnikom, ki potujejo z evropskim letalskim prevoznikom, ali z drugim prevoznikom, ki ima sedež izven Unije, vendar let poteka z letališča znotraj Unije, pripadajo določene pravice v primeru zamude, odpovedi leta ali zavrnitve vkrcanja:
Zamuda leta:
V primeru zamude leta, ki znaša: več kot dve uri za let, krajši od 1500 kilometrov; tri ure za let, dolg 1500 do 3500 kilometrov; ter štiri ure za let, daljši od 3500 kilometrov, so potniki upravičeni do pomoči v obliki dveh brezplačnih telefonskih klicev/sporočili po telefaksu, teleksu ali e-pošti, hrane in pijače ter nastanitve v hotelu, vključno s prevozom, čer je potrebno. Če zamuda v namembnem kraju znaša več kot tri ure, so potniki upravičeni tudi do odškodnine, razen če je zamuda posledica izrednih razmer. Če prevoznik ne nudi oskrbe, mora potniku povrniti stroške, ki so zato nastali. Potnik zahteva povračilo stroškov na podlagi predloženih računov, zato je priporočljivo račune shraniti. Prevoznik je dolžan povrniti stroške za izdatke, ki so bili potrebni, razumni in primerni.
Odpoved leta:
Prevoznik mora potniku v primeru odpovedi leta ponuditi možnost izbire med povračilom kupnine za vozovnico in spremembo poti do končnega cilja. Obenem mu mora nuditi oskrbo (dostop do komunikacijskih sredstev, hrano in pijačo, nastanitev v hotelu, če je potrebno in prevoz do njega).
Potnik je v primeru odpovedi leta upravičen tudi do odškodnine, razen če:
→ je bil o odpovedi obveščen več kot 14 dni pred načrtovanim letom,
→ je bil o odpovedi obveščen 14 do sedem dni pred odhodom in mu je bil zagotovljen odhod največ dve uri pred načrtovanim, in prihod največ štiri ure po sprva načrtovanem prihodu,
→ je bil o odpovedi obveščen manj kot sedem dni pred odhodom po voznem redu in mu je zagotovljen odhod največ eno uro pred odhodom po voznem redu, in prihod največ dve uri po prihodu po voznem redu.
Potniki prav tako niso upravičeni do odškodnine, če je odpoved posledica izrednih razmer, kot so na primer politična nestabilnost, slabi vremenski pogoji, varnostna tveganja, nepredvidene pomanjkljivosti, ki lahko prizadenejo varnost leta, in tudi stavke, ki prizadenejo delo letalskega prevoznika. Višina odškodnina je sicer odvisna od dolžine leta in znaša 250 evrov za lete do 1500 kilometrov, 400 evrov za lete od 1500 do 3500 kilometrov in 600 evrov za lete nad 3500 kilometrov.
Zavrnitev vkrcanja:
Na prijavnem okencu, na samopostrežnih avtomatih na letališču in na spletu mora biti na vidnem mestu tiskano ali elektronsko obvestilo o pravicah letalskih potnikov v EU. Pri zavrnitvi vkrcanja, odpovedi leta, več kot dvourni zamudi pri odhodu ali daljši zamudi pri prihodu na končni cilj, morate od prevoznika prejeti pisno obvestilo o pravilih, ki veljajo za odškodnino in pomoč.
Če je potnikov več, kot je razpoložljivih sedežev na letalu, letalski prevoznik poišče prostovoljce, ki so se pripravljeni odpovedati svojemu sedežu v zameno za dogovorjene ugodnosti. Če jih ni, lahko letalski prevoznik zavrne vkrcanje potnikov proti njihovi volji. Takrat jim mora povrniti stroške nakupa vozovnice oziroma zagotoviti alternativni let, nuditi hrano, osvežilne napitke in po potrebi nastanitev ter jim izplačati od 250 do 600 evrov odškodnine, odvisno od dolžine leta.
Če obstajajo upravičeni razlogi za zavrnitev vkrcanja, kot so zdravstveni in varnostni razlogi, neustrezni potovalni dokumenti ali prepozna prijava na let, potnikom navedene pravice ne pripadajo. Prevoznik lahko zavrne vkrcanje tudi, če potnik ni izkoristil odhodnega leta, ki ga je rezervirali v isti rezervaciji s povratnim letom, če ni potovali na drugih letih, vključenih v rezervacijo zaporednih letov ali če nima ustrezne dokumentacije za hišnega ljubljenčka, ki potuje z njim.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV