Med čakanjem ob zamudi ali odpovedi vlaka morate dobiti želene informacije. Če vam sporočijo, da boste na končni cilj prispeli z najmanj enourno zamudo, imate pravico odpovedati potovanje in zahtevati povračilo cene vozovnice v celoti ali za del poti, ki še ni bil opravljen. Upravičeni boste morda tudi do povratnega potovanja do začetne postaje vašega potovanja, če zaradi zamude ne morete dokončati potovanja, ali do prevoza do namembne postaje v najkrajšem možnem času ali na poznejši datum po vaši izbiri. Omenjeno vključuje tudi drug način prevoza, če je železniški promet oviran in prekinjena povezava. Pravico imate tudi do okrepčila (hrane, pijače), če morate prenočiti, pa tudi do prenočišča, piše na spletni strani Evropske unije.
Če se odločite nadaljevati potovanje po načrtu ali sprejeti drug način prevoza do namembne postaje, boste morda upravičeni do odškodnine, in sicer: ► 25 odstotkov cene vozovnice zaradi zamude od ene do dveh ur oziroma |
Odškodnina vam ne pripada, če so vas o pričakovani zamudi obvestili pred nakupom vozovnice za vlak ali če ste se odločili za povračilo stroškov za vozovnico.
Če zaradi izostanka vlaka, zamude več kakor 60 minut ali izgubljene zveze vaše nadaljevanje potovanja istega dne ni več mogoče ali ne bi bilo smiselno, lahko: Če potovanja nikakor ne morete nadaljevati istega dne, se vam lahko zagotovi tudi prenočevanje v hotelu. Vendar ne, če je zamudo povzročil dejavnik, na katerega železnica ni imela vpliva in če je bila zamuda vnaprej napovedana. Vir: Slovenske železnice |
V primeru kršitve pravic se lahko pritožite pri železniškem podjetju, ki vam mora odgovoriti v roku enega meseca. Na Slovenskih železnicah so na primer med leti 2014 in 2018 zaradi zamud vlakov potnikom izplačali skupni znesek v višini 25.000 evrov, kar je 6250 evrov letno. Na leto so sicer prejeli v povprečju 850 zahtevkov, kar je v bistvu malo več kot sedem evrov na zahtevek.
Zahtevo po odškodnini lahko oddate na posebnem obrazcu ali na drug način v pisni obliki. Priložiti je treba izvirnike vozovnic, rezervacij, doplačil in potrdilo o zamudi. Osebje vlaka ali blagajniško osebje vam bo nastalo zamudo potrdilo ob prihodu v namembno postajo, to pa bo nato podlaga za preverjanje upravičenosti odškodnine. Več informacij lahko dobite na brezplačni telefonski številki: 080 19 10 ali po e-pošti: pritozbe.pohvale@slo-zeleznice.si, je zapisano na spletni strani Slovenskih železnic.
Lahko zahtevate odškodnino, če se izgubi ali poškoduje, razen, če je bila neustrezno zapakirana, neprimerna za prevoz ali bila posebne narave. Lahko dobite do 1200 evrov za kos, če dokažete tako vrednost, oziroma 300 evrov, če ne morete dokazati vrednosti.
Če potnik zahteva povračilo dela prevoznine za delno neuporabljeno vozovnico, jo mora prej predložiti v potrditev pristojnemu delavcu postaje, na kateri je prekinil potovanje oziroma odstopil od potovanja. Če od potovanja odstopi na postajališču, kjer nima možnosti potrditve vozovnice, mora potrditev prekinitve oziroma odstopa od potovanja zahtevati od sprevodnika v vlaku. Zahtevku je potrebno predložiti originalno vozovnico. Zahtevo za vračilo prevoznine lahko oddate na posebnem obrazcu. Več informacij lahko dobite na brezplačni telefonski številki: 080 19 10 ali po e-pošti: pritozbe.pohvale@slo-zeleznice.si.
Prevozniki niso odgovorni za zamudo, ki je nastala zaradi dejavnikov, na katere niso imeli nobenega vpliva. V takem primeru ne morete uveljaviti odškodnine. Prav tako je ne morete uveljaviti:
► če ste bili pred nakupom vozovnice obveščeni o pričakovani zamudi,
► če vam je bil zagotovljen nadomestni prevoz, tako da je ob prihodu v namembno postajo zamuda znašala manj kot 60 minut,
► če je bil prevoz v celoti ali deloma opravljen zunaj Evropske unije,
► če je zamuda nastala zaradi okoliščin, ki niso povezane z železniškim prometom in se jim prevoznik kljub ustreznim varnostnim ukrepom ni mogel izogniti, njihovih posledic pa ne preprečiti,
► če je zamuda nastala po vaši krivdi ali po krivdi tretje osebe,
► v primeru napovedane stavke osebja prevoznika.

Pravice potnikov temeljijo na Enotnih pravilih o pogodbi v mednarodnem železniškem prometu, Uredbi Evropskega parlamenta in Sveta o pravicah in obveznostih potnikov v železniškem prometu, na Splošnih pogojih prevoza in posebnih pogojih prevoza Slovenskih železnic. Vse zahteve se praviloma naslovijo na prevoznika, pri katerem ste kupili vozovnico. Lahko pa jih naslovite tudi na katerega koli v prevozu sodelujočega prevoznika, so pojasnili na Slovenskih železnicah. V primeru kršitve vaših pravic se torej najprej pritožite pri železniškem podjetju, ki vam mora odgovoriti v roku enega meseca. Če niste zadovoljni z njegovim odgovorom, se lahko obrnete na pristojni nacionalni organ v svoji državi, ki je v Sloveniji ministrstvo za infrastrukturo.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV