
Velike trgovine (oziroma verige trgovin) s prehrano se zato odločajo za različne dodatne ugodnosti ali pozornosti, s katerimi nagrajujejo zveste kupce. Kakšne so posebne ugodnosti za pridne zapravljalce? Ponujajo nam bonuse, ki jih prejmemo v obliki vrednostnega bona ali pa se nam zapisujejo na posebni kartici, kot tudi točke zvestobe, ki jih skrbno zbiramo in veselo lepimo na razne kupončke, da si bomo lahko kupili recimo nekaj evrov cenejšo brisačo, čeprav jih imamo že polno omaro. Kaj torej ponujajo štirje največji?
Mercator
Pri Mercatorju zvestim kupcem ponujajo možnost zbiranja pik, ki se zbirajo na lastnikovi kartici. So edini na slovenskem trgu, ki ponujajo možnost gotovinske (modre barve) ali plačilno-kreditne kartice, ki je zelena. Postopek je v obeh primerih enak in dokaj preprost: za vsak nakup nad štiri evre kupec prejme eno piko. Na koncu bonitetnega obdobja, ki traja šest mesecev, se zbrane pike pretvorijo v denarni znesek, ki ga lahko zapravimo v Mercatorjevih trgovinah. Kupci so na podlagi tega, koliko pik so v preteklem bonitetnem obdobje nabrali, razdeljeni v štiri skupine.
Primer: če ste v preteklem bonitetnem obdobju (torej šestih mesecih) v njihovih trgovinah zapravili 1.000 evrov (kar je povprečno 167 evrov na mesec), vam Mercator na koncu bonitetnega obdobja podari 40 evrov, ki jih lahko zapravite v eni od njihovih trgovin. Imetniki Pika kartice z njo plačujejo in zbirajo pike v Mercatorjevih trgovinah ter pri partnerjih tako v Sloveniji kot tudi v tujini,vendar pa v tujini ni mogoče nakupovati na obroke, kar v Sloveniji je.
Mercatorjeve pike lahko zbira le imetnik Pika kartice, medtem ko so "M nalepkice" na voljo vsakemu kupcu. Vsakih 10 zapravljenih evrov prinese eno nalepkico, določeno število teh na zbirnem kupončku prinese nagradni izdelek (ponavadi iz asortimana za gospodinjstvo), za majhno doplačilo ali tudi brez njega. Imetniki pika kartice nalepke pridobivajo hitreje, ob odprtju kakšne nove poslovalnice pa lahko pričakujete tudi dvojne pike.

E.Leclerc
Trgovini E.Leclerc, trenutno sta trgovska centra v Ljublani in Mariboru, kupcu ponujata kartico, ki ni plačilna, ampak se nam nanjo zgolj beležijo nabrani bonusi. Osnovna ponudba ugodnosti je torej bon, ki ga kupec prejme ob nakupu določenih izdelkov, ki so označeni in objavljeni v katalogu ponudbe. Ko svoj nakup plača, se mu na blagajniškem odrezku izpiše končna vrednost bonov. Pri naslednjih nakupih lahko bon unovči, tako da se mu napisani znesek odšteje od končnega zneska plačila pri naslednjem nakupu. Bona ni mogoče uveljaviti isti dan, ko se ga prejme, ampak začne veljati šele z datumom, ki je na njem označen (to je datum, ko akcija, zaradi katere smo bon dobili, neha veljati). Unovčiti ga moramo v roku dveh mesecev po tem, ko začne veljati. Po tem obdobju postane neveljaven.
Bonitetna kartica kupcu precej olajša zbiranje bonusa, saj ni potrebno „zbirati“ odrezkov, paziti na roke veljavnosti, prav tako imetniki kartice prejmejo dodaten, 15-odstotni bonus na vrednost bonusa. Če je vrednost bonusa 0,20 evra, bomo s kartico prejeli še dodatnih 0,03 evra (skupno torej 0,23 evra). Konec bonitetnega obdobja na kartici je meseca decembra, ko se dobropis stornira in začne veljati novo, enoletno obdobje. Omenimo, da vsak trgovski center (LJ in MB) izdaja svojo bonitetno kartico, ki med sabo nista združljivi, bonusi pa niso medsebojno prenosljivi.

Spar
Pri Sparu kupcu prav tako ponujajo bonus, ki ga prejmete pri nakupu izbranih izdelkov prejme bonus. Postopek je enak kot pri francoskem trgovcu, ko kupec določen in označen izdelek plača, se mu na računu izpiše znesek (vrednostni bonus). Bonus unovči tako, da ga pri naslednjem nakupu prinese s seboj in ga pri plačilu novega nakupa izroči blagajničarki, ki mu znesek bonusa odšteje od zneska za plačilo nakupa. Bonusa ne moremo unovčiti isti dan, kot smo ga prejeli, prav tako so boni časovno omejeni, po preteku datuma vrednostni bon ni več veljaven. Tako začetek kot tudi konec veljave bonusa sta na bonitetnem listku označena. Sam sistem poslovanja Tudi Spar poznata smrečice zvestobe. To je občasna akcija, pri kateri kupec za nakup nad določeno vrednostjo prejme točko (nalepko smrečice). Po zbranem določenem številu točk lahko po znižani ceni kupi izdelke iz kataloga točk zvestobe. Neporabljene nalepke niso prenosljive v naslednjo akcijo.
Tuš
Trgovska veriga Tuš znotraj svojega poslovnega sistema uporablja kartico Tuš kluba. Vsakih 14 dni lahko člani kluba izbrane izdelke kupujejo do 50 % ceneje, ob nakupu izdelkov, ki so v akciji, morajo obvezno pokazati klubsko kartico. Nekajkrat letno članom ponudijo tudi katalog najljubših izdelkov, kjer si lahko izmed 150 ponujenih artiklov izberete svojih 20 najljubših in jih daljše obdobje kupujete po akcijskih cenah. Kupone izdelkov, ki jih želite kupovati ceneje, naložite na svojo Tuš klub kartico tako, da kupončke izrežete in jih skupaj s kartico predložite na blagajni ali pa svoje najljubše izdelke izbere kar online, preko medmrežnega portala kluba.

Trenutno okoli 200 izbranih izdelkov različnih dobaviteljev ob nakupu prinaša brezplačne minute naročniškim uporabnikom Tušmobila, ki se zbirajo na kartici, zbrane minute so napisane na koncu izstavljenega računa. Z enkratnim nakupom prejmete tudi popust, s katerim si lahko ceneje na bencinskih servisih Tuš Oil gorivo natočite, odvisno od višine nakupa med 1 do 5 centov cenejšega goriva na liter. Tudi pri Tušu poznajo bonitetni sistem zbiranja nalepk z zvezdicami, s katerimi lahko izbrane izdelke kupite nekaj deset odstotkov ceneje. A za razliko od ostalih trgovcev je potrebno tudi pri zbiranju nalepk imeti bonitetno kartico, ki je sicer brezplačna. Tuševa kartica nase zbira tudi bonitete, ki jih pridobite kot obiskovalec kinopredstav v njihovih štirih kinocentrih.
Ostali
Pri Lidlu, Hoferju in Eurospinu podobne ponudbe nismo opazili. Neuradno so nam povedali, da so zaradi drugačnega načina poslovanja, logistike in nabora izdelkov že tako ugodnejši od zgoraj omenjenih trgovcev. Iz predstavljenih ponudb je razvidno, da so le pri Mercatorju bonitete dejansko vezane na to, koliko kupec zapravi v njihovih trgovinah, pri ostalih trgovinah pa so bonitete vezane na nakup posameznih izdelkov.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV