Cekin.si
Čisti užitki.

Koristno

Pritožba zoper turistično agencijo!

Tony Carter
05. 05. 2009 07.47
0

Uveljavite svoje pravice in se pritožite, kadar so vas na dopustu, namesto da bi vas razvajali, po domače povedano – nategnili.

Čisti užitki.
Čisti užitki.FOTO: iStockphoto

Zaradi spremenjene zakonodaje je potrebno na nepravilnosti ali odstopanje od tistega, kar vam je bilo obljubljeno, opozoriti predstavnika agencije že v kraju letovanja, na mestu samem. V primeru, ko pomanjkljivosti niso bile odpravljene takoj, boste lahko zaradi nepopolnih ali nekakovostno opravljenih storitev uveljavljali sorazmerno znižanje cene po končanem potovanju.

Da boste tako zahtevo lažje uveljavljali, je dobro že v kraju letovanja pridobiti čim več dokazil, računov, fotografij, s katerimi boste dokazovali pomanjkljivosti. Pritožbo morate vložiti pisno v dveh mesecih po končanem potovanju. Naslovite jo na turistično agencijo, ki je bila organizator vašega potovanja.

Če ste aranžma vplačali pri turistični agenciji posredniku, pa pritožbo lahko naslovite tudi nanjo, saj jo bo ta morala posredovati organizatorju potovanja. V pritožbi podrobno opišite težave in priložite vsa dokazila, s katerimi razpolagate. Sklicujete se lahko tudi na priče, največkrat so to drugi potniki na potovanju, ki lahko potrdijo vaše navedbe. Zahtevo za sorazmerno znižanje cene oblikujete glede na vse pomanjkljivosti. Več ko je bilo pomanjkljivosti, višji znesek boste lahko zahtevali.

Ne plavajte v kalnem!
Ne plavajte v kalnem!FOTO: iStockphoto
Agencija vam mora na pritožbo odgovoriti v roku 8 dni. Reševanje pritožbe pa ponavadi traja od enega do dveh mesecev, zadnje predvsem takrat, ko je organizator potovanja tuja turistična agencija.

Turistična agencija je v pogodbi ali v potrdilu o potovanju dolžna navesti vse podatke in informacije, ki jih določa Zakon o varstvu potrošnikov, npr. naziv in sedež organizatorja potovanja, podatke o voznem redu in kakovosti prevoza, podatke o kraju namestitve, tip in kategorijo objekta, natančen program potovanja ter podatke o drugih storitvah, ki so zajete v skupni ceni. Navesti mora skupno ceno za storitve, ki so predvidene v programu oz. pogodbi, rok za pritožbo in pod kakšnimi pogoji lahko potnik zahteva razvezo pogodbe. Če pa vam organizator potovanju še pred izdajo potrdila o potovanju (voucher) izroči program potovanja, ki vsebuje vse zakonske določene podatke, mu teh podatkov ni treba ponovno navajati, ampak se lahko v potrdilu sklicuje na program.–

Frankfurtska tabela

Frankfurtska tabela sicer ne predstavlja veljavne zakonodaje, gre zgolj pripomoček za oblikovanje višine zahtevka, ki ga potrošnik uveljavlja zoper turistično agencijo, kadar storitve niso bile opravljene v skladu z dogovorom.

Kolikšna znižanja se priznavajo pri napakah nastanitve (skupina I)?
Kolikšna znižanja se priznavajo pri napakah nastanitve (skupina I)?FOTO: Cekin.si

Civilni senat Deželnega sodišča v Frankfurtu, ki je kot senat za pritožbe izključno pristojen za zadeve v pogodbah o turističnih aranžmajih, je izdelal sistem zniževanja cen turističnih aranžmajem v primeru neizpolnjevanja pogodbe, torej sistem odškodnin/povračil dela vplačanih stroškov upravičeno nezadovoljnim turistom plačnikom oziroma uporabnikom aranžmajev.

Kolikšna znižanja se priznajo pri napakah v preskrbi – prehrani (skupina II)?
Kolikšna znižanja se priznajo pri napakah v preskrbi – prehrani (skupina II)?FOTO: Cekin.si

Sistem je prikazan s tabelo, kjer so navedene pomanjkljivosti, odstotek znižanja cene aranžmaja, katerega je dolžan organizator aranžmaja (ponavadi agencija) uporabniku povrniti, dodana so pojasnila in obrazložitve. Po tej tabeli se ravnajo nemška sodišča v primeru odškodninskih tožb. Sistem povračil se je izkazal kot realen in praktično uspešen, zato so to frankfurtsko tabelo odškodnin prevzele in uveljavile tudi druge evropske države.

Kolikšna znižanja se priznajo pri ostalih (različnih) napakah (skupina III)?
Kolikšna znižanja se priznajo pri ostalih (različnih) napakah (skupina III)?FOTO: Cekin.si

Sistem Frankfurtske tabele majhnih pomanjkljivosti ne upošteva, natančna določitev odstotka odškodnine je načeloma odvisna od jakosti pomanjkljivosti. Ta je praviloma neodvisna od osebnih lastnosti posameznega turista starost, spol, posebna občutljivost ali posebna neobčutljvost).

Kolikšna znižanja se priznajo pri napakah prevoza (skupina IV)?
Kolikšna znižanja se priznajo pri napakah prevoza (skupina IV)?FOTO: Cekin.si

Izjeme so, kadar je organizator potovanja o posebnih lastnostih oziroma pomanjkljivostih posameznega turista seznanil ob rezervaciji aranžmaja, zato se lahko pri posebno velikih pomanjkljivostih izvedbe aranžmaja posamezni znesek iz tabele in najvišji možni odstotek odškodnine poviša za 50 %. Prav tako pri pomanjkljivostih iz skupine III. ni povračil, če pomanjkljivost za turista očitno oziroma dokazano ni obstojala.

Odstotek odškodnine se načeloma določa od celotne cene aranžmaja, vključno s stroški prevoza. Kadar se uveljavlja več pomanjkljivosti se odstotki odškodnin seštevajo, a le do določne meje. Kadar je celotni aranžma zaradi pomanjkljivosti ene same storitve ali zaradi kršitev dolžnosti po krivdi organizatorja potovanja občutno okrnjen, se lahko turistom povrne znesek odškodnine iz tabel v celotni ali delni ceni potovanja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795