Na rezultate več držav vzhodne Evrope, ki so v primerjalnih analizah enakih izdelkov ugotovile, da so ti različne kakovosti, so se odzvali tudi nekateri proizvajalci. Vsi zavračajo obtožbe, več jih je že vložilo tudi tožbe in zahtevalo umik navedb o različni kakovosti izdelkov.
Na Slovaškem in Češkem so v primerjavi enakih izdelkov pri njih in v Avstriji oziroma Nemčiji odkrili več razlik in proizvajalce teh izdelkov tudi izpostavili. Slovenska tiskovna agencija (STA) je pridobila več odzivov teh proizvajalcev, ki so vsi ostro zavrnili navedbe o različni vsebini enakih izdelkov glede na državo, v kateri jih prodajajo.
Zavračajo obtožbe
Vodja oddelka kakovosti Kotanyi Elisabeth Voltmer je pojasnila, da so bili podobnih obtožb deležni že leta 2011 in da so na tej podlagi že takrat tudi vložili tožbo na sodišču v Bratislavi. Sodišče je ugodilo tožbi in zahtevalo umik kakršnihkoli navedb o različni kakovosti izdelkov Kotanyi med posameznimi državami.
V družbi strogo zavračajo kakršne koli obtožbe glede različne kakovosti njihovih izdelkov. V vseh državah, kjer smo prisotni, namreč uporabljamo enako kakovost izdelkov. Nihanja v senzoričnih lastnostih (vizualni izgled in okus) ter vsebnost eteričnih olj, se lahko pojavijo zgolj zaradi dejstva, da gre za naravne izdelke. "V tem primeru govorimo zgolj o naravnih razlikah med posameznimi saržami oziroma med posameznimi letinami," je poudarila Voltmerjeva.
Opozorila je, da so izdelki v podjetju Kotanyi proizvedeni v tako imenovani "kampanji". "To pomeni, da se enaka kakovost surovine uporablja za vse države in to lahko zagotovimo brezpogojno. Enotna surovina je uporabljena v proizvodni liniji, kjer se za posamezne države menja le embalaža (nalepke v lokalnem jeziku). Naša prva skrb je zagotoviti visoko raven kakovosti izdelkov in poskrbeti, da vse sarže dosegajo naša stroga merila kakovosti kot tudi zakonske zahteve Evropske unije in posameznih držav," še dodaja vodja kakovosti.
Ob tem je poudarila, da bi za zagotovitev pravične primerjave izdelkov v primeru začimb in zelišč morali v omenjeni raziskavi primerjati izdelke z identičnim rokom trajanja ne glede na državo. V nasprotnem primeru bo vedno prihajalo do odstopanj v vsebnosti eteričnih olj ipd., saj v primeru začimb in zelišč ne gre za standardiziran izdelek z recepturo, temveč naraven izdelek, še dodajajo v družbi.

Nestle odgovarja
Nestle izdeluje več kot 10.000 različnih izdelkov hrane in pijače, vsi izpolnjujejo enake visoke standarde kakovosti in varnosti, pa so poudarili v družbi Nestle Adriatic. "Naši recepti odražajo kulturne razlike med državami in območji, tudi v EU, razviti so v skladu z lokalnimi izbirami potrošnikov. Obstajajo lahko manjše spremembe v sestavinah, ki se uporabljajo v nekaterih naših izdelkih in se prodajajo v EU," še pojasnjujejo v družbi.
Izpostavili so, da so vsi njihovi izdelki v skladu z istimi svetovnimi prehranskimi merili ter da so zavezani k izboljšavi njihovih hranilnih vrednosti ne glede na to, kje se proizvajajo ali prodajajo. Kot primer so navedli, da se je Nestle globalno zavezal za postopno zmanjšanje nivoja sladkorja in natrija ter odstranitev transmaščobnih kislin iz njihovih izdelkov.
Veliko Nestlejevih tovarn v vzhodni Evropi proizvaja izdelke za trge zahodne Evrope in obratno. Kitkat, izdelan v Bolgariji, je razporejen po vsej Evropi, instant kavo Nescafe izdelujejo v proizvodnih obratih v Švici, Nemčiji, Franciji, Veliki Britaniji in Španiji za prodajo po vsej celini. Obstaja več kot 200 različnih mešanic Nescafe po vsem svetu.
"Še naprej bomo delovali v skladu z regulativnimi zahtevami in skrbeli za varnost hrane tako v EU kot tudi drugje po svetu, kjer naše izdelke proizvajamo in prodajamo," so še dodali v Nestleju.
Kaj pravi Lidl?
Med izpostavljenimi izdelki so se v preiskavah znašli tudi trgovske znamke, ki jih prodaja veriga Lidl. Tam so poudarili, da njihovo ponudbo sestavljajo prehrambni in neprehrambni izdelki lastnih blagovnih znamk kot tudi najbolj priljubljeni izdelki priznanih blagovnih znamk.
"Kakovost in varnost izdelkov postavljamo v ospredje našega poslovanja, zato na tem področju vseskozi zelo tesno sodelujemo s svojimi dobavitelji. Za izdelke lastnih blagovnih znamk, ki so dobavljeni na mednarodni ravni, smo z dobavitelji določili stroge kriterije kakovosti le-teh. Razlik v opredelitvi standardov kakovosti izdelkov Lidlovih blagovnih znamk po različnih trgih oziroma prodajnih regijah nimamo ne mi ne naši dobavitelji," so še dodali.
Josef Manner&Comp. odgovarja
V družbi Josef Manner&Comp. so zapisali, da se s trditvami slovaških inšpektorjev glede nižje kakovosti njihovih napolitank ne strinjajo. Zagotovili so, da vse originalne napolitanke Manner, tako tiste, ki se prodajajo na avstrijskem trgu, kot tudi tiste, ki se prodajajo na drugih trgih, proizvajajo po enakem receptu. Ob tem dodajajo, da imajo za omenjene napolitanke tudi samo eno produkcijsko linijo, od koder gre distribucija na različne trge.
Očitke, da na trge vzhodne Evrope pošiljajo izdelke slabše kakovosti, tako v celoti zavračajo, na slovaško ministrstvo za kmetijstvo pa so že poslali tudi uraden odgovor.
Coca Cola pravi
Iz Coca Cole pa so sporočili, da sta zaupanje in zadovoljstvo potrošnikov za njih izrednega pomena, ne glede na to, v kateri državi poslujejo. Prav tako pa so jim vsi potrošniki enako pomembni.
"Naša prioriteta je, da povsod po svetu zagotavljamo pijačo dobrega okusa in povsem enake kakovosti. Recepte nenehno izpopolnjujemo in jih v različnih državah prilagajamo tako, da kar najbolje odgovarjajo specifični naravi in potrebam individualnega trga, pri tem pa vedno uporabljamo visokokakovostne sestavine. Ostajamo zavezani proizvodnji širokega spektra visokokakovostnih izdelkov z odličnim okusom za vse naše evropske potrošnike, tako da se prilagajamo njihovih individualnim potrebam, pri tem pa spoštujemo zakonodajo EU in posameznih držav," so še zapisali v odzivu.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV