Cekin.si
influencer

Koristno

Lepe fotografije ne bodo več dovolj. Kako vplivneži ostajajo brez zaslužkov?

M.M.
28. 04. 2020 08.52
1

Da pandemija novega koronavirusa vpliva na vse ravni našega življenja, dokazuje tudi dejstvo, da se je spremenil odnos naročnikov in sledilcev do vplivnežev na družbenih omrežjih, še posebej na Instagramu.

Številni vplivneži po svetu se soočajo z izgubo naročnikov in sledilcev. Zakaj?
Številni vplivneži po svetu se soočajo z izgubo naročnikov in sledilcev. Zakaj?FOTO: Dreamstime

Večina vplivnežev od tega posla živi, saj jim je to edini vir prihodkov. A so se znašli v zagati: kako nastopati v času pandemije, ko vsi ostajamo doma. Na udaru so še posebej vplivneži, ki so potovali po svetu in pri tem s sledilci delili svoje dogodivščine. Večina njihovih potovanj je bila plačanih s strani naročnikov – hotelov, prevoznikov, proizvajalcev izdelkov za potovanja ali primernih oblek za pohodništvo ali druge športne dejavnosti. 

Vplivneži so svoj posel gradili na fenomenu lepega, svobode, potovanj, nekateri tudi luksuza ... Vse je bilo tako čudovito, da je marsikdo podvomil o resničnosti objav. Prilagajali so se duhu časa in (nedosegljivim) sanjam sledilcev. 

Ko je na svetu in v družbi zavladal novi koronavirus, pa je nastala težava. Kako naj se vplivneži, ki so velike zneske služili s prodajo podob idealnega življenja, prilagodijo na nove čase? Potovanja, zabave, nakupovanje, prehranjevanje v restavracijah ... so skoraj povsod prepovedani. Naročniki so v strahu pred finančnim zlomom odpovedali sodelovanja. Sledilci so postali razdražljivi, saj so soočeni z realnim življenjem. Podobe, ki so jih vplivneži objavljali do pandemije, so postale sprožilec nejevolje. 

Na spletni stran Wired so se v nekem članku spraševali, kako naj v tem času, ko je gospodarstvo v prostem padu, preživijo vplivneži. Kaj, če se ne bodo znali prilagoditi novim razmeram ter tudi ali bo komu sploh mar, če bodo propadli?

Že so zaznali primere, ko vplivneži zaradi napačne objave ostajajo brez sledilcev. Tako je na primer Arielle Charnas ostala brez lepega števila sledilcev, saj je bilo iz njene objave moč sklepati, da je do testiranja prišla le na podlagi svoje slave na družbenih omrežjih. Vemo pa, da je v ZDA veliko pomanjkanje testov na novi koronavirus. 

V nemilosti so tudi nekateri slavni zvezdniki, saj se zdaj jasno vidi, da imajo določene privilegije. 

Seveda je ljudem jasno, da si lahko bogati privoščijo marsikaj, česar si navadni smrtniki ne morejo. A zdaj, ko je svetu zavladala zdravstvena kriza in so ogrožena številna življenja, to ljudi še bolj boli. "V tem smo skupaj. Vsi mi," je bilo moč prebrati v nekaterih objavah slavnih in bogatih. A zdaj so to besede, ki običajne ljudi močno razburijo. Slednji namreč sedaj, še kako močno čutijo, da v tem primeru "mi" ne obstaja. Na primer v ZDA je vsem jasno, da so ljudje, ki imajo denar in si lahko privoščijo vrhunsko zdravljenje, in so ljudje, ki denarja nimajo. 

Razpoloženje je napeto, in to dokazujejo tudi številke o naraščanju brezposelnosti v ZDA. Posledično ostajajo brez zdravstvenega zavarovanja. Od sredine marca do sredine aprila je tako v ZDA ostalo brez zavarovanja okoli 9,2 milijona oseb. V tem času je brez zaposlitve ostalo okoli 22 milijonov ljudi, število brezposelnih pa vsak dan narašča. Pred objekti, kjer humanitarne organizacije delijo hrano, se vijejo dolge vrste ljudi. Med njimi so tudi tisti, ki so do izbruha epidemije živeli popolnoma normalno – imeli so službe, družine, vse je delovalo normalno. A ker so čez noč ostali brez služb, se je vse podrlo. Spomnimo namreč na dejstvo, da imajo številni Američani kredite za študij, ki jih odplačujejo desetletja, kredite za nakup nepremičnin in podobno. In tudi dejstvo, da številni živijo iz meseca v mesec brez prihrankov. Vprašanje, ki se v tej točki poraja, je, kaj bi bilo, če bi imeli prihranke? Kako dolga bo ta kriza in ali bi jo lahko preživeli s privarčevanimi sredstvi?

Če se vrnemo k vplivnežem: tako kot so se mnogi samostojni podjetniki v tem času odločili, da bodo svoj posel prilagodili trenutni situaciji in skušali rešiti, kar se pač rešiti da, so se na nove razmere prilagodili tudi nekateri vplivneži. Večina skuša v vsaki objavi najti pravo mero med sproščenostjo in novo situacijo. Torej ne ignorirajo novega koronavirusa, a skušajo najti nek smisel. Med njimi je tudi Krystal Bick, ki je odkrila pravo ravnovesje – še vedno se ukvarja z modo, a ob tem tudi odkrito prikazuje svoje občutke, ki jih doživlja v času karantene. Odločila se je, da bo tudi prostovoljka in da bo pomagala po svojih močeh. Sledilci so njeno iskrenost dobro sprejeli. 

Kaj objavljajo, spremljajo tudi naročniki. Ko se bo to vse skupaj končalo, bodo k sodelovanju povabili le tiste vplivneže, ki so se v kritičnih trenutkih dobro, primerno in spoštljivo odzvali. 

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 891