
Vzdrževanje oziroma potrebno servisiranje obsega osnovna avtomehanična dela pri rednih servisnih pregledih (zamenjava olja, filtrov goriva, olja, zraka in kabinskih filtrov), zamenjavo svečk (vžigalnih in ogrevalnih za dizelske motorje) in zamenjavo hladilne tekočine.
Ta srednje zahtevna dela se navadno obračunajo po porabljenem času za posameznega mehanika. Visoko zahtevna dela so na primer zamenjava mehanskih sklopov v avtomobilu, zamenjava jermenov, tesnil, delov motorja, iskanje napak na mehanskih sklopih.
Manj zahtevna dela so zamenjava podrejenih delov na avtomobilu, kot so žarnice, varovalke, akumulatorji in metlice brisalcev. Priporočljivo je opraviti tudi preventivni test izpušnih plinov, ki je enak kot na tehničnih pregledih, saj z njim pridobite pomembno informacijo o stanju motorja, kar je še posebej pomembno zdaj, ko so intervali tehničnih pregledov redkejši.

Testirajte tudi amortizerje in zavore. Reden pregled stanja podvozja in nastavitev povečujeta varnost vožnje, predvsem lego na cesti, skrajšuje zavorno pot in zmanjšuje obrabo pnevmatik in zavor. Pravočasno zamenjajte zavorne ploščice in preverite ter po potrebi obrusite zavorne diske.
Vzdržujmo klimatsko napravo
Tako kot večino mehanskih sistemov je treba redno vzdrževati tudi klimatsko napravo. To ne velja le za starejše avtomobile, ampak tudi novejše, saj ko v avtu postane vroče kljub vklopljeni klimatski napravi, je namrec že zelo pozno, avtomobil je treba takoj zapeljati na servis.
Sistem klimatske naprave med drugim sestavljajo številne gumijaste cevke in tesnila, ki ne tesnijo stoodstotno, skozi mikroskopsko majhne luknjice in pore cevi, tesnila ter ohišje kompresorja, pa hladilni plin vseskozi uhaja v ozračje. Z rednim mazanjem cevi in tesnil podaljšamo življenjsko dobo klimatske naprave in upočasnimo uhajanje plina, zavedajte pa se, da po štirih do petih letih uporabe iz sistema uide toliko plina, da se učinkovitost hlajenja opazno zmanjša.
Priporočamo obisk specializiranega servisa vsaj na vsaki dve leti, saj pregled ne stane veliko (okoli 50 evrov), serviser izmeri učinkovitost delovanja in po potrebi dočrpa manjkajočo količino plina.

Seveda pa je treba tudi razkužiti sistem cevi in dovod zraka, kjer se lahko zaradi vlažnega okolja razvijejo glivice in bakterije, ki v najboljšem stanju povzročajo le neprijeten, zatohel vonj, lahko pa pripomorejo tudi pri kakšni okužbi.
Načelo, da vsako leto poskrbimo za tehnično neoporečnost vozila, je najboljše in izkušnje kažejo, da je to tudi najcenejši način vzdrževanja. Tako lahko na primer zamenjamo zavorne ploščice še tedaj, ko njihova obraba ne vpliva na kakovost zavornih diskov.
Podvozje izmerimo in nastavimo, preden se neenakomerno obrabijo pnevmatike. Tudi kakovost izpušnih plinov in poraba vedno dražjega goriva bo ob redni menjavi olja boljša oziroma manjša.
Tako bomo ob dvojni kontroli zanesljivo vozili varno vozilo, izognemo pa se tudi sitnostim ob ponovnem tehničnem pregledu, saj bomo imeli na voljo dovolj časa, da morebitne napake in pomanjkljivosti tudi odpravimo.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV