

Brezplačna pokušnja močno poveča možnost, da ta izdelek nato konča v nakupovalni košarici. To je najbolj učinkovita tehnika za povečanje prodaje, pravi za The Atlantic Giovanni DeMeo iz podjetja Interactions, ki takšne pokušnje organizira. Povprečno naj bi tako prodaja izdelka zrasla za 71 odstotkov; ko so nedavno tako reklamirali zmrznjeno pico, je zrasla celo za 600 odstotkov. Zakaj ta tehnika manipulacije na nas tako deluje?
Ker imamo zelo močan instinkt, da se obnašamo recipročno, pojasnjuje Dan Ariely, ekonomist z univerze Duke. "Če nekdo nekaj naredi za nas – četudi samo, da nam na papirnatem krožničku ponudi 4 raviole – začutimo močno obveznost, da mu to nekako povrnemo." Zato nato kupimo izdelek. Drug razlog, da ta tehnika deluje, pa je: vzbudi željo po določeni hrani. "Če ti nekdo ponudi malo čokolade, te spomni, kakšen okus ima, zato se močno poveča možnost, da si jo nato želiš kupiti."
Tako torej prodajalci na nas vplivajo na podzavestni ravni. In kot so odkrili s študijo, ki je bila leta 2011 objavljena v Britanskem zborniku o hrani, je ta tehnika prodaje mnogo bolj učinkovita, ko brezplačno hrano ponuja človek, ko torej ne stoji le na mizici. To še enkrat potrjuje, da gre za naš instinkt – najprej si želimo hrano poskusiti, ker večina ljudi pač uživa v hrani, uživa pa tudi v tem, da je nekaj brezplačno – nato pa nam je malo nerodno, da bi le odšli naprej. Znanstveniki so študijo sicer izvedli tako, da so šest vikendov spremljali, kako se na možnost brezplačne pokušnje odzivajo potrošniki. Rezultat: brezplačno hrano vzamejo kar tri četrtine nakupovalcev.

Pa še en razlog je, da je to tehnika, ki posamezni znamki priskrbi nove lojalne kupce. Ljudje raje kupimo izdelke, pri katerih preizkušeno vemo, da nam je všeč njihov okus.
Preberite si še, kako je mogoče svoj dom kupiti poceni, če ga gradi neprofitna organizacija.
Komentarji (18)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV