Gumb 'like' je postal zaščitni znak socialnega omrežja Facebook, uporabniki lahko z njim svojim prijateljem povedo, da jim je določena stvar všeč. Na grozo vseh slavistov je glagol 'lajkati' prišel celo v slovenski sleng, kar je najbrž že dovolj velik zločin za tožbo. V ZDA pa bo Facebook gumb 'všeč mi je' Facebook drago stal.
Pod kalifornijskimi zakoni se namreč izražanje všečnosti šteje kot zasebna stvar, zato se ne sme uporabljati v komercialne namene. Gumb 'like' pa dela prav to: prijateljem in oglaševalcem razkrije osebne preference uporabnika, brez njegove privolitve. Skupina potrošnikov se je zato odločila tožiti Facebook.
Sodnica Lucy Koh je potrošnikom pritrdila in dovolila sodno obravnavo primera, saj meni, da bi morali uporabniki Facebooka dobiti del pogače, ki jo Facebook zasluži pri oglaševalcih zaradi klika na gumb 'všeč mi je'. Če bodo uporabniki v tožbi uspešni, se bo na Facebook vsul plaz novih tožb, ki bodo podjetje drago stale.
Tožba je za Facebook sila neugodna, saj večina dobička tega spletnega giganta prihaja iz strani oglaševalcev. Mark Zuckerberg pa pravnih postopkov še ni komentiral.
Komentarji (31)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV