Uvoznik in distributer vozil znamk iz skupine Volkswagen za Slovenijo Porsche Slovenija je že v preteklem tednu preventivno iz prodaje umaknil vozila znamk Volkswagen in Seat iz zaloge, katerih motorji imajo sporno tehnologijo za prirejanje testov izpustov škodljivih plinov. Gre za nekaj 10 vozil z dizelskim motorjem standarda Euro 5. Medtem še čakajo na natančna navodila proizvajalcev oziroma koncerna Volkswagen glede nadaljnjih postopkov.
Podobno so ukrepali tudi v nekaterih drugih evropskih državah, na primer v Švici, Belgiji in Italiji. Nemški zvezni urad za motorna vozila KBA je sicer Volkswagnu do 7. oktobra naložil oblikovanje zavezujočih ukrepov in časovnice, da bi dosegel okoljske standarde brez programske opreme, ki bi prirejala podatke na testih škodljivih izpustov. Če Volkswagnu ne bo uspelo do 7. oktobra predstaviti ustreznega načrta, je KBA zagrozil z odvzemom dovoljenja za modele, ki ne ustrezajo okoljskim standardom.

V Volkswagnu so že v torek zatrdili, da se trudijo, da bi ugotovljene nepravilnosti na motorjih odpravili s tehničnimi ukrepi, v skladu s pozivom nemških oblasti naj bi jih predstavili oktobra. Stranke, ki imajo vozila s sporno tehnologijo, bodo v Volkswagnu v naslednjih dneh obvestili, kako bodo postopali, da bi razčistili škandal.
Po svetu so sporni program namestili na 11 milijonov vozil, danes pa so sporočili, da so skoraj milijon tako opremljenih vozil prodali v Francijo, 1,1 milijona pa v Veliko Britanijo. V Porsche Slovenija sicer za zdaj ne morejo povedati, koliko natančno je vozil s sporno tehnologijo v Sloveniji. Čakajo namreč na natančno informacijo iz Volkswagna.
Nemški finančni minister Wolfgang Schäuble je medtem goljufanje Volkswagna na testih izpuhov škodljivih plinov pripisuje predvsem pohlepu. "Gre za pohlep, pohlep po slavi, po prepoznanju. Lahko le začudeno opazuješ, vedno pa se konča enako." Po njegovem mnenju je odziv finančnih trgov - v enem tednu po razkritju škandala je tečaj Volkswagnovih delnic padel za tretjino - pokazala, da je konkurenca za uspeh na svetovnem trgu "izjemno ostra".
Škandal, ki je izbruhnil v drugi polovici septembra, ko so ameriške oblasti velikana iz Wolfsburga obtožile goljufanja na emisijskih testih, bo za vedno spremenil Volkswagen, meni. "Na koncu Volkswagen ne bo več, kar je bil," je prepričan. Obenem pa ocenjuje, da škandal ne bo resneje ogrozil nemškega gospodarstva: "Iz krize bomo prišli močnejši. Iz kriz se učimo."
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV