Ameriške oblasti so namig o goljufanju nemškega proizvajalca avtomobilov Volkswagna dobile od predstavnikov Evropske unije, je za nemški tednik WirtschaftsWoche povedala vodja okoljske agencije CARB iz Kalifornije Mary Nichols. "Predstavniki EU so obvestili ameriški neprofitni mednarodni svet za okolju prijazen transport (ICCT) o možnem goljufanju pri izpustih dušikovih oksidov."
Po poročanju WirtschaftsWocha je Volkswagnov dobavitelj Evropsko komisijo o goljufanju obvestil že leta 2011, vendar komisija ni ukrepala. Bruseljski predstavniki, ki jih je močno motilo dejstvo, da nemški proizvajalec goljufa, so informacije zato predali ICCT, ki je obvestil ameriške oblasti. "Če bo informacija potrjena, pomeni, da sta nekdanji komisar in zdajšnja komisarka za industrijo Antonio Tajani in Elzbieta Bienkowska skrivala dejstva ter lagala pred Evropskim parlamentom," sta dejala dva poslanca Zelenih v Evropskem parlamentu Yannick Jadot in Karima Delli.

Volkswagen se je znašel v najhujši krizi v zgodovini družbe, ko je pred kratkim priznal, da je po vsem svetu 11 milijonov vozil opremil s programsko opremo, ki je med uradnim testiranjem prilagodila izpuste škodljivih snovi, ob normalni vožnji pa se je izključila. V mnogih državah so preiskave, Volkswagen pa je prejšnji teden še priznal, da je goljufal tudi pri izpustih CO2, kar se nanaša na 800.000 vozil.
Sprva je šlo v aferi za dušikove okside. Septembra so priznali, da so pri testih izpušnih plinov s pomočjo programske opreme prirejali rezultate za dizelske motorje. Pojasnili so, da so s sporno programsko opremo opremili okoli 11 milijonov vozil. Takrat so zagotovili tudi, da gre izključno za vozila, opremljena z dizelskimi motorji. V okviru preverjanja vseh procesov in postopkov pri dizelskih motorjih pa so opazili, da so nekateri modeli avtomobilov izkazovali tudi prenizke vrednosti izpustov ogljikovega dioksida in tudi porabe goriva. Težave so odkrili tudi pri avtomobilih z bencinskim motorjem s sistemom izklopov vžiga v valjih.
Posledice škandala se čutijo tudi na prodaji. "Znamka osebnih vozil volkswagen se spopada s težavnimi časi. Ne spopadamo se samo s težavami glede dizlov in ogljikovega dioksida, ampak tudi z napetimi razmerami na svetovnih trgih," je dejal vodja znamke Jürgen Stackmann. "V Zahodni Evropi je imela na prodajo precejšen vpliv odločitev, da začasno ustavimo prodajo spornih dizlov," je dodal. Glede na oktober lani je prodaja vozil v Zahodni Evropi namreč upadla za 1,3 odstotka, k čimer je največ prispeval padec v Nemčiji, Španiji in Italiji. Prodaja po svetu se je sicer povečala; za kar so poskrbeli na Kitajskem, kjer so v oktobru prodali 233.500 avtomobilov oziroma 1,8 odstotka več kot v istem mesecu lani.
Brazilija je medtem Volkswagen zaradi goljufanja na testih izpuhov kaznovala z globo v višini 13,2 milijona dolarjev. Agencija Ibama zahteva tudi pripravo načrta za odpravo nepravilnosti, da bodo vozila ustrezala okoljskim standardom. Po izbruhu škandala v Braziliji so sicer napovedali vpoklic 17.057 vozil. Gre za dizelske tovornjake znamke Amarok, ki so bili v letih 2011 in 2012 izdelani v Argentini in prodani v Braziliji.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV