Kot opravičilo za razvoj tehnologij, ki vse bolj razgaljajo človekovo zasebnost in obenem kratijo njegovo pravico do zasebnosti, se najpogosteje navaja borba proti terorizmu. Tudi tokrat. A dejstvo je, da se prej ali slej te tehnologije namesto za nadzor teroristov začnejo uporabljati tudi za nadzor navadnih državljanov.
Če se je nadzor najprej prenesel na telefonske povezave in svetovni splet, smo zdaj očitno pri fotografijah. Najrazličnejše organizacije, ki se borijo za človekovo pravico do svobode in zasebnosti, pa že zdaj opozarjajo, da gre za nov, zelo hud poseg v človekovo pravico do zasebnosti.
Facebook in MySpace že vidita milijone
Medtem ko se večina boji za zasebnost, pa si direktorji spletnih družabnih omrežij menda že manejo roke in upajo na čimprejšnjo implementacijo tehnologije, ki bi jo nato uporabili tudi sami.
Spletni družabni omrežji, kot sta Facebook in MySpace, namreč hranita ogromne količine zasebnih fotografij uporabnikov, najbrž tudi kakšno vašo. Če bi jim uspelo ugotoviti, kam uporabniki hodijo na počitnice in izlete, bi bila to izjemno dragocena baza za oglaševalce, ki že zdaj vse večji kos oglaševalskega kolača namenjajo spletnim družabnim omrežjem. Facebook na račun oglasov za uporabnike na primer na leto zasluži okoli dve milijardi dolarjev.
Tehnologija, antiteroristična ali ne – v vsakem primeru bo odlično oglaševalsko orodje in mnogim bo še povečala že tako veliko bogastvo. Če se želite upirati sistemu, vam tako preostane le, da se 'odklopite' iz tistih delov spleta, kjer vas uporabljajo kot oglaševalskega poskusnega zajčka.
Spremljajte nas na Facebooku!
Komentarji (25)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV