Cekin.si
Dostava hrane v karanteni

Koristno

Tudi vi nakupujete živila v spletni trgovini?

STA
10. 03. 2021 08.35
0

Mnogi prebivalci so ob izbruhu covida-19 lani spomladi prvič preizkusili možnost spletnega nakupovanja živil in drugih osnovnih potrebščin. Trgovci opažajo, da tudi v drugem valu epidemije trend spletnega nakupovanja vztraja. V TZS ob tem izpostavljajo pomen povezanosti klasične oz. fizične trgovine s spletnim nakupovanjem.

"Usmeritev v digitalizacijo ter kombinacija spletne in fizične trgovine sta temelj nove realnosti," so ocenili v Trgovinski zbornici Slovenije (TZS). V prvem valu epidemije covida-19 se je okrepil trend rasti e-trgovine, ki smo mu sicer priča že zadnjih nekaj let, epidemija pa je razvoj in transformacijo na tem področju še pospešila.

Zaradi epidemije namreč opažajo mnogo hitrejše uveljavljanje nakupovanja preko integracije več prodajno-nakupovalnih poti ter povečevanje obsega ponudbe na spletu. Poseben pomen ima denimo kombinacija obiska in ogledovanja v fizični trgovini ter kasnejšega spletnega nakupa.

Po spletu kupujejo tudi v drugem valu

Tudi v drugem valu epidemije nakupovanje po spletu ostaja pomemben prodajni kanal. "Trgovci z živili in osnovnimi življenjskimi potrebščinami ugotavljajo, da so potrošniki prepoznali prednosti spletnega nakupa, kot sta hitrost in priročnost. Pomemben del potrošnikov, ki je po spletu nakupoval v prvem valu, ta kanal uporablja tudi v drugem valu, pri nekaterih trgovcih z živili pa se je delež spletnih potrošnikov v drugem valu celo povečal," so navedli na TZS.

Po spletu živila kupujejo tudi starejši

Spletno nakupovanje vse pogosteje izkorišča tudi starejša populacija, ki je takemu nakupovanju tradicionalno manj naklonjena.

Očitno se bo ta trend ohranil

Trgovci predvidevajo, da se bodo spremenjene nakupne navade, ki jih je narekovala kriza covida-19, v precejšnji meri ohranile. "Ne glede na porast spletnega nakupovanja pa še vedno drži, da je pomembno, da trgovec zagotavlja povezanost klasične (fizične) trgovine in spletnega nakupovanja," so sklenili.

Dostava živil na dom
Dostava živil na domFOTO: Shutterstock

Kaj pravijo trgovci?

Navedbe zbornice so potrdili tudi posamični večji trgovci v Sloveniji. V Tušu navajajo, da je po prvem valu epidemije lani spomladi vsaj 40 odstotkov t. i. koronakupcev trajno spremenilo svoje nakupovalne navade, po drugem valu pa pričakujejo, da bo ta odstotek še višji. V naslednjih petih letih pričakujejo, da bo njihov spletni supermarket Hitrinakup.com postal najboljša rešitev za vse tiste, ki se jim ta način nakupovanja zdi praktičen in želijo prihraniti svoj čas.

Že danes ob spletnem nakupovanju na podlagi umetne inteligence prilagodijo nakupovalno izkušnjo tako, da kupcu predlagajo blagovne skupine, izdelke ter blagovne znamke, ki so zanj zanimive. Pri tem jim pomagajo pretekli nakupi in povezava s Tuš klub kartico zvestobe. Velik pomen v Tušu dajejo tudi procesu izbora živil za pripravo spletne košarice ter takojšnjemu telefonskemu obveščanju kupcev o alternativnih izdelkih. Izboljšujejo uporabniški vmesnik, iskalnik in kategorije, algoritme pa bodo razvijali tudi v prihodnje.

V Sparu Slovenija pravijo, da je njihova storitev Spar Online dnevno popolnoma zasedena. "Povpraševanje je med prvim in drugim valom epidemije ostalo na primerljivi ravni," opažajo.

Kupci povečini kupujejo dvakrat ali štirikrat mesečno, tako kot v prvem valu pa tudi v drugem ostajajo najpogosteje naročeni izdelki meso, kvas, banane in druga osnovna živila, kot so testenine, moka, smetana in pasiran paradižnik, ter konzervirane jedi in pripravljene omake. Kupci prav tako povprašujejo po izdelkih z daljšim rokom trajanja in higienskih izdelkih.

"Ocenjujemo, da je epidemija prispevala k hitremu razvoju spletne prodaje; ta se je namreč v nekaj mesecih razvila v tolikšni meri, kot bi se sicer v nekaj letih. V spletni trgovini danes nakupujejo tudi tisti kupci, ki so prej nakupovali le v fizičnih trgovinah, pričakujemo pa, da bo tudi po koncu epidemije spletna prodaja ostala na podobni ravni oz. se bo še naprej razvijala," so sklenili.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795