V 1. četrtletju 2020 je bilo med osebami, starimi 16–74 let, 87 odstotkov uporabnikov interneta. Za primerjavo: v letu 2019: 83 odstotkov. 77 odstotkov jih je po internetu iskalo informacije o izdelkih ali storitvah (v 2019: 70 odstotkov). Spletna prodaja se je močno razširila med epidemijo.
Četrtina 16- do 74-letnikov kupovala prek spleta oblačila, čevlje
Polovica 16- do 74-letnikov je v zadnjih treh mesecih pred anketiranjem naročila ali kupila prek spleta fizične izdelke, ugotavlja Statistični urad. 25 odstotkov 16–74-letnikov je v tem obdobju kupilo prek spleta oblačila (vključno s športnimi izdelki), čevlje ali dodatke (npr. torbico, nakit). 13 odstotkov jih je kupilo avdio-, video-, fotoizdelke (npr. televizijo, kamero, slušalke, glasbeni stolp) ali gospodinjske aparate (npr. belo tehniko, male gospodinjske aparate), 11 odstotkov zdravila ali prehranska dopolnila (npr. vitamine), 10 odstotkov kozmetiko, lepotilne izdelke ali izdelke za sprostitev, devet odstotkov jih je kupilo športno opremo (brez športnih oblačil), namizni, prenosni ali tablični računalnik, mobilni telefon ali dodatke ter pohištvo, dodatke za dom (npr. preprogo, zavese) ali izdelke za vrt (npr. orodje, rastline), osem odstotkov jih je kupilo prek spleta otroške igrače ali izdelke za nego otrok (npr. plenice, stekleničke, voziček) in tiskane knjige, revije ali časopise, šest odstotkov jih je prek interneta naročilo dostavo hrane (npr. iz restavracij, pri ponudnikih hitre prehrane) in trije odstotki hrano ali pijačo iz trgovin.
Petina 16- do 74-letnikov kupila prek spleta digitalne izdelke ali storitve
20 odstotkov 16- do 74-letnikov je v zadnjih treh mesecih pred anketiranjem prek spleta kupilo digitalne izdelke ali se naročilo na digitalne storitve. Osem odstotkov se jih je naročilo na ogled filmov ali nadaljevank na zahtevo (npr. prek pretočnih platform Netflix, HBO GO); sedem odstotkov jih je kupilo računalniške ali druge programe, vključno z nadgradnjami, ki so jih prenesli z interneta; šest odstotkov jih je kupilo videoigre (za pametne telefone, računalnike, igralne konzole), ki so jih prenesli z interneta ali igrali na internetu. Štirje odstotki so kupili elektronske knjige, revije ali časopise in prav tako štirje odstotki glasbo, ki so jo prenesli z interneta ali pridobili elektronski dostop in jo poslušali prek interneta (npr. iTunes, Google Play, Amazon Music).

Pri nakupu storitev prek spleta prevladovale nastanitvene storitve
19 odstotkov 16- do 74-letnikov je v zadnjih treh mesecih pred anketiranjem naročilo ali kupilo prek spleta vsaj eno storitev. 15 odstotkov jih je prek spleta rezerviralo nastanitvene storitve: 13 odstotkov v hotelu, študentskem prenočišču (npr. prek spletnega portala ali spletne strani ali potovalne agencije), štirje odstotki pa pri fizični osebi (npr. sobo, stanovanje, hišo, počitniško hišo prek spletne platforme Airbnb). 11 odstotkov jih je prek spleta kupilo vstopnice za kulturne ali druge storitve (npr. kino, koncert, sejem). Sedem odstotkov jih je prek spleta sklenilo ali podaljšalo naročniško razmerje za dostop do interneta ali za storitve mobilne telefonije. Osem odstotkov si je prek spleta organiziralo transport: sedem odstotkov si je kupilo letalsko karto, karto za avtobus ali vlak, najelo prevoz (npr. prek GoOpti), taksi, avto; dva odstotka sta si organizirala prevoz z avtom pri drugi fizični osebi, da so potovali kot sopotniki (npr. prek prevoz.org, BlaBlacar). Fizične izdelke naročili ali kupili prek spleta večinoma pri prodajalcih iz Slovenije Velika večina e-kupcev, 87 odstotkov, od tistih, ki so v zadnjih treh mesecih naročali ali kupovali prek spleta fizične izdelke, je nakup opravila pri spletnih trgovcih iz Slovenije. 43 odstotkov jih je nakup opravilo tudi pri spletnih prodajalcih iz drugih držav članic EU, 28 odstotkov pa pri podajalcih iz držav zunaj EU. Dvema e-kupcema fizičnih izdelkov od stotih država spletnega prodajalca ni bila znana. 28 odstotkov e-kupcev fizičnih izdelkov je te izdelke naročilo ali kupilo pri fizičnih osebah, npr. prek spletnih strani Bolha, prodajko.si, eBay, Facebook Marketplace.
Vir vseh podatkov: Statistični urad
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV