Svetovno avtomobilsko industrijo pretresa škandal, povezanem z manipulacijami največjega evropskega proizvajalca avtomobilov Volkswagen pri merjenju škodljivih izpušnih plinov. Volkswagen je namreč na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.

Preiskave so po celem svetu, v sredo pa se bo na kriznem sestanku sestal izvršni odbor nadzornega sveta Volkswagna, na katerem bodo razpravljali o radikalnih spremembah v podjetju, s katerimi želijo obnoviti uničeni ugled velikana zaradi škandala z goljufanjem na testih emisij. "Znova moramo pridobiti izgubljeno zaupanje," je dejal novi prvi mož Volkswagna Matthias Müller. "Volkswagen potrebuje neizprosne in nenehne napore, da bi razčistili škandal," je dodal.
Med drugim nameravajo v prihodnjih dneh stopiti v kontakt s strankami, da bi jim predstavili nadaljnje postopke. Sporni program je nameščen na pet milijonov vozil znamke Volkswagen in na 1,8 milijona gospodarskih vozil Volkswagen ter na 2,1 milijona audijev, 1,2 milijona škod in 700.000 seatov. Okoli 1,4 milijona audijev je bilo prodanih v Zahodni Evropi - 577.000 v Nemčiji -, v ZDA pa 13.000. Sporna programska oprema je pri modelih A1, A3, A4 in A6, TT, Q3 in Q5.
V Wolfsburgu imajo 'pljučnico'
Zaradi dogodkov so morali zamrzniti tudi proračun in zaposlovanje v lokalni upravi v domačem Wolfsburgu. "Čeprav je naše mesto brez dolga in smo uspeli nabrati rezerve, lahko pričakujemo hud padec prihodkov iz naslova davka na poslovanje," je sporočil župan Klaus Mohrs. Mesto, v katerem so leta 1938 začeli izdelovati prve hrošče, ima okoli 124.000 prebivalcev, več kot polovica pa je zaposlenih prav v Volkswagnu. "Tukaj radi rečemo, da ko zakašlja Volkswagen, mi dobimo pljučnico," pa je ponazoril prebivalec.
Japonska terja poročila

Po izbruhu afere je japonska vlada domačim proizvajalcem avtomobilov do petka naložil pripravo poročil o izpustih. Podjetja bodo morala oblastem poročati, ali njihova vozila na dizelski pogon zadoščajo japonskim okoljskim standardom. Japonsko prometno ministrstvo je poročilo zahtevalo od štiri avtomobilskih proizvajalcev, ki prodajajo vozila na dizelski pogon na Japonskem - Toyoti, Nissanu, Mazdi in Mitsubishiju, pa tudi uvoznikom evropskim avtomobilskih znamk. Nato bodo presodili, ali bodo izvedli testiranje dizelskih avtomobilov in morebiti spremenili način testiranja, je napovedal minister Akihiro Ohta.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV