
Na Nacionalnem odzivnem centru za omrežne incidente SI-CERT zadnje mesece vsakodnevno prejemajo prijave razočaranih kupcev, ki so nasedli lažni spletni trgovini ali so bili prepričani, da nakupujejo v spletni trgovini v Evropski uniji, nato pa jih je presenetilo obvestilo carine, da jih čaka pošiljka iz Kitajske in morajo plačati davek. "Seveda so prejeli ponaredek zelo slabe kakovosti, pogosto pa prejmejo čisto drug izdelek," ugotavljajo. Na njih se je med drugimi obrnila tudi Slovenka, ki je plačala superge, a prejela cenen ponaredek znanih sončnih očal.
Vse trgovine s ponaredki, ki so jih zasledili, so zasnovane po istem kopitu: ponujajo izdelke priznanih blagovnih znamk po izjemno nizkih cenah in vsi artikli so na zalogi. Ni pa nobenih podatkov o podjetju, ki stoji za trgovino (ime podjetja, naslov, elektronski naslov). Spletne trgovine s ponaredki vam bodo izdelek dejansko poslale, kar pa še ni zagotovilo, da ga boste tudi prejeli. Ponaredki so na slovenski carini zaseženi in uničeni, v nekaterih primerih pa kupec celo plača globo oziroma mora poravnati stroške uničenja. Lahko pa ponarejen izdelek celo prejmete, vendar je blago navadno zelo slabe kakovosti. Možnosti reklamacij nimate, saj gre v veliki večini primerov za nakup pri kitajskem trgovcu, kamor pa ne seže evropska potrošniška zakonodaja.
V pomoč so pripravili posnetek, v katerem prikažemo štiri enostavne napotke, kaj je treba nujno preveriti pred nakupom v spletni trgovini. Če ne nakupujete pri uveljavljenih spletnih trgovcih in niste prepričani v varnost trgovine, nujno preverite napotke v videu, svetujejo. Že s štirimi preprostimi koraki lahko hitro ugotovite, če gre za lažno spletno trgovino ali trgovino s ponaredki.
Ključni koraki pred nakupom v spletni trgovini:
1. Preverite trgovca: kdo stoji za spletno trgovino, katero podjetje je, naslov podjetja. Veliko lažje je reševati morebitne spore, če gre za podjetje v Evropski uniji. Če ni nobenih podatkov o podjetju, bodite previdni, svetujejo na SI-CERT.
2. Preverite kontaktne podatke: kako lahko stopite v stik s trgovcem (telefonska številka za pomoč uporabnikom, elektronski naslov). Je na voljo zgolj obrazec za sporočilo in nobenega drugega kontakta? Verjetno bo tudi poznejše reševanje sporov in komunikacija otežena, opozarjajo.
3. Preverite domeno: na strani whois.domaintools.com preverite, kje in kdaj je bila domena registrirana in kateri kontaktni podatki so navedeni. "Včasih lahko že na podlagi teh podatkov sklepamo, da nekaj ni v redu; na primer spletna trgovina se hvali z dolgo tradicijo, domena pa je registrirana kakšen mesec nazaj ali je bil pri registraciji domene uporabljen brezplačen elektronski naslov."
4. Je vpis kreditne kartice varen? Če boste plačali s kreditno kartico, vedno preverite, da se v naslovni vrstici izpiše HTTPS, kar dokazuje, da gre za varno povezavo. To pomeni, da je prenos podatkov o kreditni kartici šifriran in skrit pred očmi morebitnih vsiljivcev v omrežju.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV