
Ste vedeli, da preživite na delovnem mestu kar tretjino življenja? Ja, veliko. In želja vsakega posameznika, ne glede na stopnjo izobrazbe ali položaj, je, da bi čas na delovnem mestu preživel v korektnih razmerah, med ljudmi, s katerimi se razume. Vsi se strinjamo, da je v takšnih primerih veliko lažje opravljati vse delovne obveznosti in sooblikovati pozitivno in spodbudno delovno okolje. A to je idealen scenarij, resnično življenje pa prinese tudi nemogoče pritiske, težave v zasebnem življenju in osebnostne značilnosti, ki morda niso kompatibilne z drugimi. Hitro nastanejo konflikti, kar vnese na delovno mesto nemalo slabe volje in na dolgi rok ne prinaša nič dobrega. Prav zato smo zbrali vse navade, ki v službi največkrat sprožijo zgražanje, obrekovanje ali celo iskro spora. Bolje preprečevati težave, kot jih gladiti, kajne?

Skoraj v vsakem podjetju se najdejo posamezniki, ki postanejo prave kopije svojih šefov. Ne le da sčasoma začnejo uporabljati enako terminologijo, način izražanja in gestikulacijo, kmalu se začnejo tudi vesti, kot da so že šefovi namestniki. "Razmišljate zunaj cone znanega," ponosno ponavljajo šefove besede, kar pa njihovim sodelavcem ni niti najmanj všeč. Če ste takšni tudi sami, bodite pozorni na to, kako se vedete do svojih sodelavcev. Če je takšen vaš sodelavec, se iskreno pogovorite, nič ni hujšega, kot da gojite latentne konflikte, ki samo čakajo, da izbruhnejo.
Težave v zasebnih odnosih
Star pregovor pravi, da moramo osebne težave, ki zadevajo partnerja, otroke in širšo družino, puščati doma in reševati prav tam. A po navadi se na vsakem delovnem mestu najde kdo, ki brez sramu in zadržkov razlaga vse, kar se dogaja med štirimi stenami, pri čemer privleče na plano tudi precej osebne vsebine. Lahko se dotikajo intime, konfliktnih odnosov s taščo, težav v odnosu, kar pa je, če pogledamo na vse skupaj z veliko mero objektivnosti, precej krivično do partnerja in domačih. Ne le da je takšno vedenje moteče za delovni proces, z razglašanjem težav širnemu svetu ne naredimo prav nič v smeri konstruktivnega razreševanja. Drugo pa je, če imate za svojo sodelavko osebo, ki je tudi vaša dobra prijateljica in si vsake toliko zaupata.
Pretirana glasnost
V odprti pisarni pridejo do izraza že najmanjši šumi, kot je odvijanje bombona. Ko pa imamo v neposredni bližini sodelavca, ki ima izjemno intenziven ton glasu in poleg tega še rad govori, zna biti učinkovitost v takšnem okolju precej otežena. Če ste to vi, bodite uvidevni do sodelavcev in ne bodite užaljeni, če vas kdo opozori na jakost govora. Če je takšen vaš sodelavec, kar z besedo na dan. Včasih se ljudje sploh ne zavedajo, kako močno lahko njihova glasnost vpliva na druge.

Nemarnost
Olupki sadja in mušice, zavitki sladkih pregreh, morda celo ostanki kosila, ki se valjajo v pisarni že nekaj dni. Zveni znano? Če ste sami nadvse redoljubni in prisegate na čisto ter urejeno delovno okolje, so morda vaši sodelavci vse prej kot to. Včasih se razlog ne skriva v pomanjkanju odgovornosti, temveč v čisti aroganci. V takšnem primeru je dobro čimprej ukrepati, ne glede na morebitno užaljenost. Na delovnem mestu je potrebno veliko prilagajanja in vzdrževanje higiene je zagotovo ena od komponent.
Obrekovanje
Če si nekdo želi spoštovanje sodelavcev, si ga mora tudi zaslužiti. Če nekdo neprestano ustvarja nove čenče in dan na dan obrekuje, s tem le kaže nivo svoje zrelosti. Ne glede na to, kako močno so določene stvari na delovnem mestu moteče ali kako močno vam gre na živce sodelavec, si s širjenjem govoric ne boste naredili nič dobrega. Ljudje hitro dobijo občutek, kdo je vreden zaupanja in koga se morajo paziti, zato pazite, kakšne igre igrate v službi. Bodite iskreni, etični in odgovorni – do sebe in drugih.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV