Cekin.si
Sodelavci na team buildingu

Koristno

Team buildingi so nazaj. Kakšni so trendi?

Karmelina Husejnović
23. 06. 2021 10.10
0

Po letu, ko smo večino stvari opravljali pred računalniškimi zasloni, so se odnosi in vezi med zaposlenimi spremenili. Čeprav ima delo od doma svoje prednosti, pa je za ohranjanje timskega duha ključen fizični stik s sodelavci. Tega se zavedajo tudi podjetja, saj se s sproščanjem ukrepov povečuje tudi zanimanje za team buildinge. Pri teh pa je letos poudarek predvsem na sproščenem vzdušju in zabavnem druženju in ne toliko na raznih aktivnostih.

Team building s sodelavci. Nekoč smo se morda zmrdovali nad tem, češ: zakaj se moramo z ljudmi, ki jih vidimo vsak dan, družiti še v prostem času? A po tem, ko številni že mesece niso bili v pisarni, stike s sodelavci pa so ohranjali zgolj prek "Zoom" sestankov, je potreba po tovrstnih druženjih in krepitvi ekipnega duha več kot očitna. 

V letu dni se namreč lahko zgodi marsikaj, nekateri zaposleni so odšli, novi zaposleni prišli. Denimo, minuli teden smo imeli team building tudi v našem podjetju. In šele tam sem prvič v živo videla in spoznala štiri nove sodelavke, ki so se ekipi pridružile v zadnjih mesecih. 

Koliko je povpraševanja po team buildingih?

V pandemskem letu je bila industrija srečanj postavljena pred velike izzive. In če je lani izvajanje team buildingov praktično obstalo, pa za letos kaže trend izboljšanja, čeprav podjetja odlašajo z njihovo organizacijo. 

"Če so lani še načrtovali, je letos vse bolj v zadnjem hipu. Ljudje ne verjamejo, da bodo lahko šli septembra spet na piknik. Tako da nekako prevladuje miselnost: "Pograbimo, dokler lahko". Nekih velikih načrtov ni, čeprav povprašujejo tudi za september, oktober," pravi Matjaž Jug iz podjetja ETC Adriatic.

V prvem delu letošnjega leta je bilo povpraševanja izredno malo, pravi Primož Kreft iz Gastrofuzije, kjer so specializirani predvsem za kulinarične team building programe. "A niti ne zaradi tega, ker se podjetja ne bi zavedala pomembnosti team buildingov, temveč predvsem zato, ker so podjetja sprejemala preventivne omejitvene ukrepe zaradi odgovornosti do zaposlenih, pa tudi do samega zaposlovanja in ohranitve delovnih mest," pravijo v podjetju. "Spremenilo se je predvsem to, da so podjetja zaradi negotovosti glede sproščanja ukrepov počakala z rezervacijami, v sredini maja pa rezervacijam skoraj nismo mogli slediti. Vsekakor sta med bolj zasedenimi meseci maj in junij, pred dopusti, ter potem od septembra do decembra zasedenost ponovno močno raste," pravi Kreft. 

Team building v adrenalinskem parku
Team building v adrenalinskem parkuFOTO: Dreamstime

Tudi v Teambuilding Slovenija pravijo, da se je glede na lansko leto letos povpraševanje po team buildingih povečalo. "Vendar so se omejitve za organizacijo dogodkov začele sproščati dokaj pozno in tako nam je preostal dober mesec za izvedbo, pred glavnimi dopusti. Podjetja se vsekakor zavedajo, kaj je pomenilo delo od doma, in si s pomočjo team buildingov želijo zopet povezati svojo ekipo," opaža Špela Vodovc iz omenjenega podjetja.

Tudi v podjetju Kope opažajo, da veliko podjetij team buildinge rezervira v zadnjem trenutku. "Veliko imamo tudi informativnih povpraševanj, saj je obenem tudi sezona dopustov in želijo same team buildinge izvesti na koncu poletja oziroma v jesenskih mesecih. Trenutno se zelo polni mesec september," pravi Klara Poberžnik, vodja prodaje pri podjetju Kope. "Podjetja se zavedajo, da je delo od doma, ki je trajalo res dalj časa, seveda privedlo tudi do posledic, kot je manjša povezanost kadra med seboj, saj fizičnega stika med njimi pretežno ni bilo," še pravi in dodaja, da je k večjemu povpraševanju zagotovo prispevalo to, da se situacija v državi počasi izboljšuje in so se sprostili določeni ukrepi. "V prejšnjih mesecih smo bili na vseh lokacijah res zelo omejeni z izvedbo določenih storitev, med katerimi so tudi team buildingi," pravi. 

V podjetju Omisli.si, kjer prav tako organizirajo team buildinge, pa opažajo, da se je pri njih po lanskem upadu zanimanja za tovrstne dogodke stanje začelo popravljati v začetku letošnjega leta. "Gre za normalno sled prepovedi opravljanja dejavnosti ali bolje rečeno, zmede okoli tega, kaj je dovoljeno in kaj ne," pravi Mitja Pritržnik iz Omisli.si in dodaja: "V negotovih okoliščinah so podjetja malce zmrznila, kar se je najprej poznalo na t. i. storitvah za zdravje na delovnem mestu (masaže na delovnem mestu, office yoga ...), pa tudi team building aktivnostih."

Vseeno pa poudarja, da nihanje povpraševanj ni bilo tako radikalno, kot bi pričakovali oziroma kot ga je doživel poročni ali turistični segment. "Je pa res, da moramo ločiti med povpraševanji in dejanskimi realizacijami. Veliko dogodkov je bilo namreč prestavljenih, zato pričakujemo skorajšnji ponovni razcvet te branže B2B-storitev," poudarja Pritržnik. 

Podjetja so še vedno malo bolj previdna, ker ne vedo, kako bo jeseni, pa pravi Aleksandar Taskov iz podjetja FUN4U. "Nekatera so se že opogumila in smo izvedli že kar nekaj team buildingov, imamo tudi povpraševanja za naprej. Gre predvsem za podjetja, ki že tako veliko dajo na zaposlene," pravi. Na splošno pa je pri njih največ povpraševanja za organizacijo team buildingov junija in septembra. A še vedno je to daleč od tistega, kar je bilo pred korono. "Takrat smo že februarja, marca imeli ogromno povpraševanja za junij. Letos je tega veliko manj, ampak še vseeno precej več kot lani. Lani smo v koronskem času izvedli dva team buildinga na pragu podjetja, se pravi, da smo mi prišli tja. Letos pa jih je bilo že več in tudi september imamo že precej zaseden," pravi Taskov. 

Kakšni so trendi?

Na prostem, narava, sproščujoče. S temi besedami je Jug iz ETC Adriatic na kratko povzel letošnje trende pri team buildingih. "Klasičnih team buildingov letos ni veliko, ampak predvsem so to neki pikniki z aktivnostmi in druženjem, tako da smo tudi svojo ponudbo prilagodili temu, da se imajo ljudje čim boljše, da se družijo in da se lahko pogovarjajo. Nekateri se pred tem niso videli vse leto in so se zdaj videli prvič. Imeli smo kar nekaj takšnih dogodkov, kjer so se videli prvič po dolgem času ali pa sploh prvič. Zato si bolj želijo druženja, kjer se lahko pogovarjajo, vidijo," pravi.  

Ljudje si letos predvsem želijo sproščenega druženja, na katerem se lahko pogovarjajo
Ljudje si letos predvsem želijo sproščenega druženja, na katerem se lahko pogovarjajoFOTO: Dreamstime

Team buildingi tako večinoma potekajo na prostem. "Ni nekih tekmovanj, so pa aktivnosti, na primer, da izdelujejo skulpture, bobnarska delavnica ali kakšne zabavne aktivnosti, kot je denimo nogomet z velikimi čevlji, pikado ... Klasičnih team buildingov, kjer ljudi razdelimo v skupine in se nekaj dogaja, tekmujejo med seboj, letos ni toliko. Gre bolj za neke sproščujoče aktivnosti, kjer se imajo ljudje lepo. Poudarek je na kulinariki, pijači, delamo tudi kakšne degustacije piva, gina," našteva Jug. Podjetja pa se pogosto odločajo tudi za izlete. "Letos je veliko zanimanja za Veliko planino, Krvavec, tudi morje. Predvsem iščejo kakovost in da je malo drugače."

Podobne trende opažajo tudi v drugih podjetjih za organizacijo dogodkov in team buildingov. "Letos je največ povpraševanja po aktivnih team buildingih v naravi in delavnicah komunikacije," pravijo v Teambuilding Slovenija.

"Največ povpraševanja je po preprostih team buildingih, kjer se dobijo, imajo piknik, športne igre, malo zabave, DJ, hrana, pijača. Imamo pa tudi nekaj povpraševanja po bolj strokovnih team buildingih, za vodstvo kako lahko izboljšajo komunikacijo, vizijo znotraj podjetja, da lahko to potem prenesejo na zaposlene," pravi Taskov iz FUN4U.

"Opažamo tudi, da se manjša podjetja po večini še vedno odločajo za cenejše in enostavnejše team buildinge, večja pa v ta segment investirajo vsako leto več. Tudi team building programi so vedno bolj inovativni. Trend, ki se je začel nakazovati pred začetkom korona krize, team building v tujini, se bo verjetno pričel pobirati nazaj," pa pravi Pritržnik iz Omisli.si. 

Virtualni dogodki so bili dobrodošla popestritev, a ne morejo nadomestiti druženja v živo

Ne glede na razmere so se številna podjetja tudi v času omejitvenih ukrepov trudila, da bi svojim zaposlenim ponudili nekaj več. V podjetju ETC Adriatic so tako uspešno organizirali tudi kar nekaj virtualnih dogodkov, ki se jih je udeležilo skoraj 2000 oseb. "Imeli smo tudi skupine, kjer so bili zaposleni iz ZDA, Singapurja in Slovenije. Tudi virtualno se da narediti luštno druženje, čeprav to ne more zamenjati klasičnega druženja, lahko pa je neko nadomestilo. Tako, da smo delali zelo luštne programe, od "Murder Mysteryja", do kvizov, degustacij piv ... Imeli smo tudi kuhanje na domu, ko so ljudje na dom prejeli paket s sestavinami in so nato kuhali. V te aktivnosti pa smo vključili tudi družine. V tistem obdobju je bila tudi to stvar, ki je ljudi razveselila," pravijo v ETC Adriatic. 

Vendar pa je Pritržnik iz Omisli.si prepričan, da team buildingi na daljavo oziroma virtualna doživetja in aktivnosti ne bodo nadomestili druženja v živo. Podobnega mnenja so pri Fun4U, kjer so se odločili, da virtualnih dogodkov ne izvajajo. "Ker menimo, da so ljudje že tako zaradi covida-19 veliko za zasloni in ves čas doma. Tako da nismo šli v to smer, da bi razvijali spletne team buildinge. Tudi povpraševanja po tem ni bilo veliko. Bolj je v ospredju to, da ljudje pogrešajo fizični stik," je poudaril Taskov. 

Podjetja se vse bolj zavedajo pomena team buildingov

Britanski poslovnež Richard Branson je nekoč dejal: "Poskrbi za svoje zaposlene in oni bodo poskrbeli za tvoj posel." In s tem se strinja tudi Taskov, ki pravi, da se pozitivni učinki vlaganja v ekipo (tudi s pomočjo team buildingov) na daljše obdobje zagotovo pokažejo na ekipnem duhu. "Poglobijo se medsebojni odnosi, izboljša ekipni duh, poveča se delovna učinkovitost. Poleg tega pa s tem, ko podjetje organizira neko takšno druženje, svojim zaposlenim pokaže, da so jim pomembni," poudarja. 

"Lahko rečem, da je korona veliko vzela. Če smo prej zgradili ekipo, zdaj spet začenjamo z nule. Takšna druženja so šele začetek in so trenutno dejansko nujna. Zato podjetjem svetujemo, da ne pretiravajo z nekimi aktivnostmi na team buildingih, saj si ljudje želijo predvsem druženja, pogovorov," pravi Jug.

Sodelavci na team buildingu
Sodelavci na team buildinguFOTO: Dreamstime

Njihovega pomena se zavedajo tudi v številnih slovenskih podjetjih. "Team buildingi so pri nas izvedeni po posameznih področjih ter njihova vsebina po večini prilagojena veščinam, ki jih mora oddelek izvajati. Tekom epidemije se je izvedba teambuildingov zmanjšala. Zaradi dela na domu smo izvedli nekatere krajše spletne delavnice, ki niso bile zastavljene kot "virtualni" team building. Namenjene so bile izobraževanju ter informiranju zaposlenih," so nam razkrili v podjetju Eles. 

Tudi v Petrolu imajo pozitivne izkušnje s team buildingi, saj so njihovi zaposleni z njimi večinoma zelo zadovoljni. "Izvedba tovrstnih delavnic nam predstavlja vedno nov izziv, predvsem v tem, kako TB-delavnice nadgraditi in jih povezati v smiselno celoto. Zato nenehno spremljamo novosti na trgu, iščemo prave ideje in načine izvedbe. Žal tovrstnih delavnic oziroma srečanj zaradi znanih omejitev in prepovedi zaradi koronavirusa ni bilo mogoče izvajati skoraj leto in pol. Delno smo jih nadomestili z nekaterimi skupnimi dejavnostmi in sodelovanji zaposlenih virtualno, na daljavo, vendar to zagotovo ne more nadomestiti pravih srečanj v živo," je pojasnil Aleksander Salkič, direktor korporativnega komuniciranja pri Petrolu.

Prve team buildinge po dolgem času načrtujejo za jesenski čas, če bodo ti možni. "Teambuildingi v živo so izjemno pomembni za sodelovanje vseh zaposlenih in zato jih bomo v prihodnje še izvajali, vsekakor pa sta skrb za zdravje in varnost sodelavk in sodelavcev vedno na prvem mestu," je poudaril Salkič. 

V Krki team building uporabljajo v okviru nekaterih izobraževalnih programov. "Bodisi za začetno spoznavanje in uigravanje skupin bodisi ob zaključku programa, kjer se v praksi preverijo nekatere veščine vodenja in organizira učinkovit zaključek izobraževalnega programa, ki še bolj poveže udeležence. Uporabljamo ga tudi ob srečanjih naših sodelavcev iz mednarodnih okolij, kjer ima vlogo povezovanja in boljšega medsebojnega spoznavanja ter razumevanja, pa tudi v posameznih službah in oddelkih. Vedno se team buildinga poslužujemo z jasno opredeljenim ciljem, glede česar se z izvajalcem tudi dogovorimo. Z učinki team building programov smo zadovoljni. V času epidemije smo nekatere team building programe organizirali tudi v spletni obliki," je pojasnila Teja Lesjak iz službe za odnose z javnostmi pri Krki. 

Tudi v podjetju Skaza imajo vsako leto team buildinge, tako na ravni vodstva, kot tudi za posamezne oddelke in vse sodelavce. "Letošnji teambuilding za vse sodelavce, piknik za zaposlene, smo izvedli ravno v tem mesecu, mesecu juniju. Udeležilo se ga je dobri dve tretjini sodelavcev," je pojasnil Robert Agnič, direktor Skaze. V zadnjih dveh letih team buildinge organizirajo kar sami, znotraj podjetja, saj kot pravijo, le tako lahko prisluhnejo njihovim željam in več ljudi motivirajo, da se jih udeležijo. Pri tem pa počnejo različne aktivnosti. "Poskrbeli smo za čisto okolico podjetja, organizirali pohod, zasadili medovite rastline in drevesa, skupaj kulinarično ustvarjali, pri tem pa krepili naše skupne vrednote ter se neizmerno zabavali," pravi. 

Team building v Skazi
Team building v SkaziFOTO: Skaza

"Teambuildingi so nujni za krepitev medsebojnih vezi, gradnjo odnosov in organizacijske kulture. Na tovrstnih dogodkih se ljudje bolje spoznajo, začnejo se bolj povezovati in si zaupati. Stkejo se posebne vezi, ki povežejo vse, ne glede na položaj ali izobrazbo. Ko je enkrat vzpostavljeno zaupanje, so s tem postavljeni temelji za psihološko varnost in psihološka varnost je nekaj, s čimer spodbujamo zadovoljstvo, zavzetost in posledično visoko uspešne ekipe," je še poudaril Agnič. 

"S kakovostno pripravljenimi team bulding programi, v katerih so na primeren način vpleteni tudi elementi vsakodnevnega poslovanja, vplivamo na večjo povezanost in razumevanje zaposlenih, izboljšujemo komunikacijo ter zmanjšamo možnost konfliktov oziroma spodbujamo hitrejše in učinkovitejše reševanje dnevnih izzivov. Vam dam plastičen primer: prepogosto zaposleni, ki sedijo v sosednjih pisarnah, drug drugemu pošiljajo maile, dodajajo dodatne sodelavce ali vodje v kopijo teh mailov, namesto da bi dvignili telefon ali pa stopili do sodelavca in rešili težavo takoj. Trdno verjamem, da se rezultat dobro načrtovanih team building programov skoraj takoj prične kazati v boljših rezultatih, prometu in dobičku," pravi Kreft. 

Predvsem pa je pomembno, da si vodje vsak dan vzamejo čas za svoje zaposlene, jim prisluhnejo in so jim v podporo, ko je to potrebno. Dobri odnosi in učinkovita komunikacija se namreč gradijo vsak dan, ne le nekajkrat na leto. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795