Cekin.si
Googlov samovozeči avtomobil

Koristno

Težava samovozečega avta so drugi vozniki

Š.Z.
04. 09. 2015 06.08
5

Pri Googlu, kjer si prizadevajo narediti samovozeči avtomobil, so naleteli na zapleten varnostni problem: ljudi. Roboti namreč ne kršijo pravil, kar pa zna biti v resničnem življenju huda težava.

Samovozeči avto bi lahko tudi zmotilo hupanje drugih voznikov. Hupa je namreč opozorilo pred nevarnostjo, vozniki pa jo v resnici uporabljajo skoraj za vse drugo. Nekateri trdijo, da bi morali imeti tudi samovozeči avtomobili oči, saj vozniki v prometu včasih rešujejo dileme z očesnim kontaktom.

Prejšnji mesec se je Googlov samovozeči avtomobil približeval križišču. Naredil je vse, kar je bilo pričakovano od njega: upočasnil je, da je pešec varno prečkal cesto, nato je Googlov uslužbenec fizično pritisnil na zavore, da se je ustavil. Pešec jo je odnesel brez poškodb, skupila pa sta jo Googlov avtomobil in uslužbenec v njem, ki si je poškodoval vrat. V njegov zadnji konec je namreč trčil voznik sedana.

Od leta 2009 je bil Googlov avto udeležen v 16 nesrečah. Vse so se končale z zvito pločevino, v Googlu pa trdijo, da so bili vedno krivi drugi vozniki. No, skoraj vedno. Avgusta 2011 se je Googlov avto zaletel v premikajoče se vozilo. Ampak, kako prikladno - ravno takrat je z njim upravljal Googlov uslužbenec. Torej spet človeška napaka.

Že leta 2009 so stvaritelji Googla opazili, da bodo težave zaradi drugih udeležencev v prometu. Namreč, Googlov avtomobil je takrat zamrznil, ker je imel ukaz, da mora ustaviti pri stop znaku, česar pa drugi vozniki niso upoštevali. Googlov avto je namreč programiran, da se strogo drži pravil, a v resničnem življenju je težko živeti zgolj po črki zakona. Tudi, če si robot.

Takole se obnaša Googlov avto na cesti:

In ne gre samo za Googlovo težavo. Vsi raziskovalci, ki se ukvarjajo s samovozečimi vozili, pravijo, da je največja težava, ker vozniki ne spoštujejo pravil. A po njihovih trditvah bi lahko z vozili brez voznikov za vedno preprečili nesreče in smrtne žrtve na cestah. A preden bodo na cestah samo samovozeča vozila, bo verjetno minilo več let, ali bolj verjetno desetletij. Preveriti morajo še marsikaj, na primer, kaj se zgodi, če se avto brez voznika nenadoma pokvari sredi avtoceste. Trenutno pa je največja težava, kako naučiti robote sobivati z ljudmi brez večjih pretresov.

Na cestah je že nekaj avtomobilov, ki lahko posvarijo voznika pred nevarnostjo ali celo začasno "prevzamejo volan" ob naprednem tako imenovanem nadzoru cruise, samovozeči avto pa razvijajo tudi pri Ubru.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (5)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795