Cekin.si
Če se na prvi pogled nakup vozila v tujini zdi preprost, se morda v praksi lahko zaplete, opozarjajo v Evropskem potrošniškem centru.
Koristno

To se mu je zgodilo, ko je kupil vozilo v Nemčiji

Š.Z.
26. 04. 2016 16.00
22

Ob nakupu avtomobila v Nemčiji je doplačal enoletno jamstvo za primer okvare. Ko se mu je pokvarila klima, se je zapletlo. Na koncu je moral vse plačati sam.

Potrošniki se vse pogosteje odločajo za nakup vozila v tujini. Morda ker kupujejo točno določen model, iščejo najugodnejšo ceno ali zgolj zaradi večje izbire.

Po izkušnjah slovenskega Evropskega potrošniškega centra se Slovenci, ki kupujejo vozilo v tujini, največkrat odločijo za nakup v Nemčiji. Vendar ugotavljajo, da so pogosto soočeni s podobnimi težavami, ne glede, kje so kupili vozilo.

Prodajalci včasih za doplačilo ponujajo tudi dodatna jamstva. Potrošnik, ki se je za pomoč obrnil na Evropski potrošniški center, je kupil rabljeno vozilo v Nemčiji in ob nakupu doplačal še enoletno jamstvo za primer okvare na vozilu. Ko je ob okvari klimatske naprave od prodajalca zahteval povračilo stroškov popravila pri pooblaščenem serviserju, je izvedel, da jamstvo krije le 40 odstotkov vrednosti nadomestnih delov, preostalo pa mora kriti sam. Zapletlo pa se je tudi pri povračilu vrednosti. Potrošnik je namreč odpeljal vozilo na popravilo, ne da bi prodajalca predhodno obvestil o napaki. V takem primeru lahko prodajalec zavrne povračilo stroškov, kar se je v konkretnem primeru tudi zgodilo.

Torej, če se na prvi pogled nakup vozila v tujini zdi preprost,  lahko v praksi naletimo na številne neznanke, opozarjajo v Evropskem potrošniškem centru. "Pred odločitvijo za tovrstni nakup se pojavljajo številna vprašanja, na primer kateri dokumenti so potrebni za registracijo vozila, ali so za pot domov potrebne tranzitne registrske tablice in zavarovanje, kje je treba plačati DDV, ali za vozilo velja zakonsko jamstvo, ali tudi doma velja tehnični pregled, ki je bil opravljen v drugi državi, kakšne so možnosti reševanja sporov s prodajalcem ali zapletov glede registracije …" so nanizali.

Ker odgovorov ni vedno lahko najti, je mreža Evropskih potrošniških centrov pripravila obsežno raziskavo, v kateri je med drugim preučevala najpogostejše težave ob nakupu vozila v tujini; nekatere se lahko pojavijo tudi pri domačih nakupih. Na podlagi rezultatov so pripravili smernice s praktičnimi nasveti za vsak korak postopka: od iskanja ponudbe, nakupa vozila do zaključka registracijskega postopka.

Če se na prvi pogled nakup vozila v tujini zdi preprost, se morda v praksi lahko zaplete, opozarjajo v Evropskem potrošniškem centru.
Če se na prvi pogled nakup vozila v tujini zdi preprost, se morda v praksi lahko zaplete, opozarjajo v Evropskem potrošniškem centru.FOTO: Thinkstock

Pri nakupu je potrošnikom najpomembnejša cena, pogosto pa pozabijo na prodajalca. Ko gre za res ugodno ponudbo – morda celo predobro, da bi lahko bila resnična – predlagajo, naj najprej poiščejo čim več informacij o prodajalcu. "Preveriti je treba njegovo identiteto, sedež podjetja, kakovost informacij, ki so dostopne na njegovi spletni strani, in izkušnje drugih potrošnikov, saj lahko tovrstna poizvedba prihrani marsikatero nevšečnost ali celo denar. Goljufije pri čezmejni prodaji vozil namreč niso redkost," so poudarili v Evropskem potrošniškem centru.

Zadnje čase se srečujejo z navideznimi prodajami. "Tovrstne goljufije se zgodijo, ko se potrošnik zaradi oddaljenosti prodajalca ne odloči za ogled vozila. Celotna komunikacija z lažnim prodajalcem poteka po elektronski pošti. 'Prodajalec' za rezervacijo vozila zahteva predplačilo, potrošniku pa da na voljo zgolj eno plačilno sredstvo, in sicer bančno nakazilo – pri tovrstnih nakazilih je namreč možnost povračila zelo omejena. Izkušnje kažejo, da po prejetju celotne kupnine lažni prodajalec izgine, potrošnik pa ostane brez avta." Pri kakršnih koli nakupih prek spleta zato odsvetujejo bančna nakazila.

Potrošniki, ki vozilo iščejo na specializiranih spletnih platformah, morajo vedeti, da odgovornost za vsebino objavljenega oglasa nosi prodajalec vozila, saj upravljavec spletne strani največkrat zgolj omogoča objavo njegovega oglasa. Ker se pogodba sklepa med prodajalcem in kupcem, kupec morebitne zahtevke v zvezi z nakupom uveljavlja pri prodajalcu, so še poudarili.

Pravice zaradi napake na rabljenem vozilu se lahko uveljavljajo najmanj eno leto od nakupa.

O verodostojnosti prodajalca se lahko potrošniki prepričajo tudi, ko od njega zahtevajo podatke o vozilu: številko šasije, fotokopijo potrdila o lastništvu, podatek o stanju števca. "Prodajalcu, ki s podatki okleva ali jih površno poda, se je bolje izogniti." Pred nakupom je treba preveriti, da se vozilo prodaja z vsemi originalnimi dokumenti. "Zato naj potrošnik povpraša prodajalca o servisni knjigi, zgodovini vozila in ali so dostopna potrdila o registracijah. Naj ne privoli, da prodajalec dokumente pošlje naknadno." Za ugotovitev dejanske vrednosti vozila se je priporočljivo posvetovati s strokovnjakom, ki bo opravil tehnični pregled vozila. Cene za tovrstne preglede se v evropskih državah gibljejo med 15 in 350 evrov. Potrošnik lahko po dogovoru s prodajalcem odpelje vozilo na pregled tudi k pooblaščenemu serviserju.

Pogost problem so vozila, ki imajo na števcu prevoženih kilometrov prikazanih precej manj kilometrov od dejansko prevoženih. Zgodovina je pogosto zabrisana, zato je težko dokazati realno stanje kilometrov, še posebej če so prevrteni v vseh modulih, v katere se zapisujejo. Zato potrošnikom svetujejo, naj ne kupujejo vozil, katerih zgodovina ni znana oziroma katerih podatki vzbujajo dvome.

"Potrošniki naj pred podpisom pogodbo temeljito preberejo in preverijo, da ne vsebuje določil, da vozilo kupujejo kot podjetje ali pa da vozilo prodaja fizična oseba. Pozorni naj bodo tudi na določila 'videno-kupljeno'. S tovrstnimi določbami se želijo prodajalci izogniti odgovornosti za stvarne napake na vozilu, za katere v primeru rabljenega vozila v vseh državah Evropske unije odgovarjajo minimalno eno leto," so še pojasnili v Evropskem potrošniškem centru.

Komentarji (22)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
chili 30. 04. 2016 06.43
+6
Ta članek je zato ,da podpirajo domače handlerje,ki pa so največji nateguni
User202729 29. 04. 2016 22.09
+4
Ja ljudje božji. Kdo pa še danes drži besedo.
biggbrader 29. 04. 2016 16.48
+22
100 X manj problemov imaš, če kupiš avto od pooblaščenih nemških handlarjev (ne od ruskih, poljskih, turških,...), kot od slovenskih handlarjev v Sloveniji.
bullitt 29. 04. 2016 21.26
+9
sploh nima veze od koga, ker gor preverjajo kilometre!!!!! Ko pa sem pripeljejo avto, pa takoj nazaj vrtenje km
Mojster123 29. 04. 2016 14.58
+7
v članku in posebno v komentarjih mrgoli neumnosti. seveda se splača kupiti rabljen avto iz nemčije ali belgije, vendar kdor kupi tri leta starega dizla s 65.000 km je pač naivnež, taki avti imajo običajno cca 150.000 km, kar pa ne pomeni, da so slabi! sam vozim takega, ki je imel 155.000 km pri dobrih treh letih starosti in danes po štirih letih uporabe (avto bo torej letos dopolnil 8 let) lahko rečem, da je bil izvrsten nakup in niti slučajno ne bi dobil primerljivega avta slovenskega porekla za podoben denar! je pa avto potrebno preveriti, če je redno servisiran in pa izbrati je treba pravi model s katerim ni veliko težav. jaz lahko potrkam na les, avto ima zdaj blizu 250.000 km in dela kot urica, delam pa bolj ali manj samo redni servis vsako leto za cca 200 eur, jasno ne na pooblaščenem servisu. (avto je renault espace 2.0 diesel)
bgko 29. 04. 2016 15.14
-16
Zakaj bi bil naivnež? 20000+ na leto je ogromno kilometrov. Sam naredim manj kot 1000 z enim avtomobilom, res pa je, da jih imam več.
Mojster123 29. 04. 2016 15.49
+5
najbrž nisi pozorno bral...pišem o tipičnem rabljenem avtu - dizlu iz nemčije ali belgije. tebi se dizel verjetno ne izplača, poleg tega so razdalje pri nas drugačne, tam se naredi ogromno km po avtocestah.
Le vkup uboga gmajna 29. 04. 2016 19.16
+14
Renault Espace ima enega najslabših diesel agregatov na svetu, tko da imaš ogromno sreče ali pa preprosto povedano....NAKLADAŠ
kajpavzdevek 29. 04. 2016 21.24
+8
Renault je klump res !
ravtar 26. 04. 2016 21.35
+22
V tujini, naprimer v Nemciji, so avtomobili z malo km drazji kot pri nas, ker se tam vec vozijo in je zato malo avtomobilov z malo km. Ce je avto iz tujine in je cenejsi kot slovenski,ima prevertene km ali pa je bil razbit.
kajpavzdevek 26. 04. 2016 20.12
+46
Kaj zavajate !! Ne gre se o nakupu vozila ampak o sami garanciji ! Jaz sem kupil v tujini že kakih 5 vozil ki sem jih potem tudi imel neko obdobje. Nisem imel nikoli nobenih težav, km so bili pravilni. So pa bili vsi rabljeni in ne novi. Tisti ki komplicirate pa imam rešitev za vas....pojdite do prvega uradnega prodajalca in kupite nov avto.
bohlojz 29. 04. 2016 16.31
+1
ja,potem ti rečejo,da pokvarjen del ne spada pod garancijo(konkretno,plastični razdelilec od hladilne tekočine pri oplu)
kemuri 26. 04. 2016 19.55
-10
Kdor kupi avto s tujine, je sila neumen in naiven..pa četudi ga v nemčiji kupiš pri nekdanjem jugoviću ali turku je isto kot da si ga kupil pri nas pri avto dilerjih, karambolirani avti, s prevrtenimi kilometri..noben, ampak noben avto se s Nemčije, če je avto izpraven, ne splača pripeljat v Slovenijo, ker so cene za dobro ohranjene višje kot pri nas, potem pa stroški prevoza, davek itd..torej je jasno da se z nemčije dilerjem splača uvozit klump za pol ali še za manj cene..taksi avte z zbitimi kilometri, karambolirane, ukradene itd . celo sestavljajo jih pri nas, dva karambolirana, pa naredijo enega iuz njiju..sramota, nobenega nadzora ni nad temi dilerji..
kajpavzdevek 26. 04. 2016 20.13
+22
Torej po tvoji logiki je vsak nemec neumen ki si kupi v Nemčiji rabljen avto zase !
Le vkup uboga gmajna 29. 04. 2016 19.26
+0
Nemci so neumen narod tudi brez tega!
gripson 26. 04. 2016 19.31
+7
Ja, pa namerno se derem...
gripson 26. 04. 2016 19.31
+24
SEM PREBRAL SAMO NASLOV, PA SEM VEDEL DA GRE ZA ANTIPROPAGANDO...
ni_mi_vse_eno 26. 04. 2016 19.10
+21
Mogoče je možnost prevrtenih kilometrov manjša. Pri nas pa pri pooblaščenem kupiš in veš, da so prevrteni.
FesterAdams 26. 04. 2016 22.05
+7
Avti, uvoženi iz Nemčije imajo realno število kilometrov vedno visoko. Nemčija je velika...
Gmilicnik 27. 04. 2016 01.05
+10
Se mi zdi da imajo zakon pri vrtenju km. Vsak km=1€. Pa naj prevrtijo nazaj 10.000km :) Popravite me,če se motim
4krogci 26. 04. 2016 18.46
+62
a to je clanek da naj ne hodmo sami kupvat v nemcijo ampak da naj nasi avto dilerji sluzjo po 5000€ in vec pri vsakem avtu sam zato k grejo po njega??
janezpodre 26. 04. 2016 18.34
+21
Po mojih izkušnjah z avti in seksom, je razlika med nemškimi prodajalci in domačimi, ko med nemško junfarco in našo LaToyo.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072