
Je lastnik strani naveden jasno in transparentno?
Če kupujete na strani, ki ni izjemno znana, še ni nujno, da gre za prevaro, a da bi se prepričali, preverite, ali so jasno in transparentno objavljeni popolni kontaktni podatki njenega lastnika. "Previdnost je na mestu pri spletnih trgovinah, ki objavijo le naslov poštnega nabiralnika," opozarjajo na Zvezi potrošnikov. "Dobre spletne trgovine po drugi strani pregledno objavijo vse svoje podatke o podjetju in svoji dejavnosti kot tudi podroben opis postopka nakupa ter splošne pogoje. Kontaktne podatke nato shranite, da lahko s ponudnikom, če bi se pojavile težave, hitro navežete stik."
Malo bolj zadržani bodite tudi, ko ponudniku predajate svoje osebne podatke. "Ponudnik lahko od potrošnika zahteva le tiste osebne podatke, ki jih potrebuje za uresničitev namena pogodbe, ki jo je z njim sklenil. Če gre za dostavo izdelka na dom, torej potrebuje naslov, ne pa recimo številke EMŠO." Če ne razumete, zakaj bi prodajalec potreboval katerega izmed podatkov, ki jih zahteva, poskrbite za svojo varnost tako, da ga pred nakupom pisno prosite za pojasnilo, zakaj točno ta podatek res potrebuje. Nikoli ne razkrivajte ničesar, kar vam ni treba; četudi v tistem trenutku ne razumete, zakaj bi bilo to lahko nevarno.

Je povezava šifrirana?
Poleg tega preverite, da podatke o bančnem računu ali kreditni kartici pošiljate prek šifriranih povezav. Te prepoznate po tem, da imajo v naslovni vrstici začetek https. Pazite tudi na svoja gesla. "Teh ni priporočljivo shranjevati na računalniku, saj lahko tako postanejo plen hekerja, ki bi mu uspelo vdreti vanj," pojasnjuje Jasmina Bevc Bahar. Ravno tako geslo določite z nekaj pazljivosti. Naj to ne bodo imena ali rojstni dnevi družinskih članov. "Poskrbite tudi za protivirusne programe in požarni zid, ki hekerjem otežijo dostop."
Ko je enkrat izdelek pri vas doma, pa se zavedajte, da ga imate pravico neuporabljenega v dveh tednih vrniti in to četudi z njim ni nič narobe (preverite le, da se izdelek ne uvršča med nekaj izjem, kot so časopisi, izdelki, ki jim je v tem času potekel rok ali so bili narejeni po meri kupca). Prodajalec vam mora nato v 30 dneh povrniti vse stroške – razen stroškov vračanja. Če to ne stori, predpisi narekujejo, da bo kaznovan. "Velja pa slovenska zakonodaja le v primeru, če kupujete pri slovenskemu spletnemu trgovcu," še razložijo pri Zvezi potrošnikov. "Na območju EU velja evropska, ki ponuja podobno raven zaščite." Če kupujete v okviru EU in imate težave, na ZPS svetujejo, da se obrnete na Evropski potrošniški center. Če pa kupujete izven EU, se morate zavedati, da boste kot potrošniki zaščiteni toliko, kolikor je zakonske zaščite v državi, kjer se ponudnik storitev nahaja.
Komentarji (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV