Cekin.si
Slabe gume so nevarne, obenem pa zaradi njih porabimo več goriva.

Koristno

To morate storiti, če vam med vožnjo poči guma

Š.Z./STA
15. 03. 2016 14.00
14

Med vožnjo jo je nenadoma zaneslo. Močno je zavrla, volan ji je ušel iz rok. Nosilo jo je, zdelo se ji je, da celo večnost. Ustavila se je šele, ko je zadela ob odbojno ograjo. "Na srečo je bila razbita pločevina. Plačala sem kazen, vendar sem sama kriva. Počila mi je res dotrajana guma."

Poleg zavor so gume varnostno gledano najbolj pomemben del avtomobila. Počene in slabe so pogosto vzrok za prometne nesreče v Evropi.

Zato se vam res izplača vložiti v dobre pnevmatike. Poškodovana guma lahko namreč poči, voznik pa izgubi nadzor nad vozilom, kot se je zgodilo bralki. Hitro izgubo zračnega tlaka lahko povzročijo tudi ostri predmeti na cestišču ali udarne jame, ki jih je na slovenskih cestah precej. Takrat se seveda zgodi nesreča.

Slabe gume so nevarne, obenem pa zaradi njih porabimo več goriva.
Slabe gume so nevarne, obenem pa zaradi njih porabimo več goriva.FOTO: Thinkstock
Premalo napolnjena pnevmatika po podatkih nemškega avtokluba ADAC se lahko že s pol bara nižjo vrednostjo stabilnost vozila zmanjša za 50 do 70 odstotkov. Za 10 odstotkov se poveča zavorna pot, poraba goriva je višja za okoli 0,3 litra na prevoženih 100 kilometrov. Nepravilno lahko delujeta tudi elektronska sistema ABS in ESP.

Ko poči guma, se vaš avtomobil v samo četrtini sekunde iz ubogljivega spremeni v težko obvladljivega. Obenem vas lahko prestraši glasen pok, na katerega se strahoma odzovete. Lahko sledi hitro obračanje volana in silovito pritiskanje na zavore, avtomobil pa vas noče in noče ubogati. Kako tudi ne, ko pa ste izgubili četrtino oprijema.

Po morebitnem poku vsaj nekaj trenutkov ne pritisnite na zavore. Nežno obrnite volan v smer, kjer imate še obe polni gumi za zmanjšanje naklona vozila. Ko se vozilo umiri, se počasi spravite s ceste; umirite se in pokličite pomoč. Ob vsem ne bosta odveč nasveta: vedno imejte obe roki na volanu, držite varnostno razdaljo in se držite hitrostnih omejitev.

Morda guma kljub dotrajanosti ne bi počila, če bi bila pravilno vzdrževana in napolnjena. Boljši avtomobili imajo senzorje, ki opozorijo na stanje tlaka, pri drugih je treba večkrat osebno preveriti, ali so pnevmatike varne za vožnjo. Če so mehke ali prazne, jih je seveda treba napolniti. Priporočljiv zračni tlak v gumah, ki bi ga morali preverjati vsaj enkrat mesečno, je različen in naveden v navodilih proizvajalca vozila.

Lahko zamenjate gume, če ste prepričani, da ne bo več poledice in snega

Zakonodaja za letne pnevmatike, ki so dovoljene od 15. marca, priporoča vsaj 1,6 milimetra profila, kar pa je po besedah prometnih strokovnjakov premalo. Neke vrste osnovno pravilo narekuje štiri enake pnevmatike z ne manj kot štirimi milimetri profila, ki niso starejše od štirih let.

Gume so namreč narejene iz naravnega materiala, zato se z leti starajo in postajajo vedno trše. Pnevmatika z manj kot štiri milimetre profila ali starejša od štirih let sicer ni neprimerna, se je pa treba zavedati njenih lastnosti ter hitrost in varnostno razdaljo prilagoditi kakovosti pnevmatik.

Preberite, če se ne morete odločiti, ali že zamenjati zimske pnevmatike z letnimi!

Kot določa zakon o varnosti cestnega prometa, morajo imeti motorna in priklopna vozila v cestnem prometu predpisano zimsko opremo med 15. novembrom in 15. marcem oziroma tudi zunaj omenjenega obdobja v zimskih razmerah, ko se sneg oprijema vozišča ali ko je vozišče poledenelo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795