
Nov zakon o varstvu potrošnikov ima nekaj dobrodošlih sprememb. Če gre za kupovanje na daljavo – ko torej niste v poslovnih prostorih podjetja – imate pravico, da se v 14 dneh premislite in se odločite, da nečesa ne želite kupiti. Ta časovni rok teče od dneva, ko obstaja pisno dokazilo o nakupu. O tem, da imate pravico, da se premislite, vas mora prodajalec obvestiti. Če tega opozorila ni, imate celo leto dni, da se premislite.
Če morate izdelek vrniti, ste dolžni stroške vračanja plačati le, če je bil to eden izmed pogojev podjetja, s katerim ste bili seznanjeni, ko ste se odločili za nakup. Sicer je to strošek, ki je na plečih prodajalca. Ta vam mora nato plačan denar vrniti v 14 dneh od trenutka, ko jih pisno obvestite, da bi radi izdelek vrnili oziroma storitev odpovedali. Do sedaj je bil ta rok 30 dni. Če denar v dveh tednih ne prejmete, lahko podjetje prijavite tržnemu inšpektoratu, ki jih oglobi.
Pa še ena sprememba je pomembna. Ni vam treba plačati ničesar, česar niste dejansko naročili. Na spletu se je denimo dogajalo, da je bilo treba dodatne storitve, če jih niste želeli plačati, odznačiti, sicer pa so vam jih zaračunali. Sedaj takšna prodaja ni več dovoljena. Ni vam treba plačati ničesar, kar niste sami dejansko označili, da želite kupiti. Prav tako vam ne smejo za plačilo s kartico zaračunati več, kot imajo dejansko stroškov zaradi tega. S tem ne smejo služiti. Kakor tudi ne s klici na center za pomoč uporabnikom. Ti ne smejo biti dražji, kot je običajna cena klica.
Preberite si še opozorilo slovenskega strokovnjaka, če nameravate vzeti posojilo.
Komentarji (16)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV