Cekin.si
Poglejte, kakšne so vaše pravice, če ste kaj plačali na daljavo.
Koristno

To morate vedeti, da vas ne bodo pretentali

L.E.
15. 09. 2014 10.33
16

Zakon o varstvu potrošnikov nas sedaj bolj ščiti, ko kupujemo na daljavo, torej ko ne kupujemo v poslovnem prostoru podjetja. Preberite si, kako vas ne morejo več pretentati.

Poglejte, kakšne so vaše pravice, če ste kaj plačali na daljavo.
Poglejte, kakšne so vaše pravice, če ste kaj plačali na daljavo.FOTO: www.sepa.si

Nov zakon o varstvu potrošnikov ima nekaj dobrodošlih sprememb. Če gre za kupovanje na daljavo – ko torej niste v poslovnih prostorih podjetja – imate pravico, da se v 14 dneh premislite in se odločite, da nečesa ne želite kupiti. Ta časovni rok teče od dneva, ko obstaja pisno dokazilo o nakupu. O tem, da imate pravico, da se premislite, vas mora prodajalec obvestiti. Če tega opozorila ni, imate celo leto dni, da se premislite.

Če morate izdelek vrniti, ste dolžni stroške vračanja plačati le, če je bil to eden izmed pogojev podjetja, s katerim ste bili seznanjeni, ko ste se odločili za nakup. Sicer je to strošek, ki je na plečih prodajalca. Ta vam mora nato plačan denar vrniti v 14 dneh od trenutka, ko jih pisno obvestite, da bi radi izdelek vrnili oziroma storitev odpovedali. Do sedaj je bil ta rok 30 dni. Če denar v dveh tednih ne prejmete, lahko podjetje prijavite tržnemu inšpektoratu, ki jih oglobi.

Pa še ena sprememba je pomembna. Ni vam treba plačati ničesar, česar niste dejansko naročili. Na spletu se je denimo dogajalo, da je bilo treba dodatne storitve, če jih niste želeli plačati, odznačiti, sicer pa so vam jih zaračunali. Sedaj takšna prodaja ni več dovoljena. Ni vam treba plačati ničesar, kar niste sami dejansko označili, da želite kupiti. Prav tako vam ne smejo za plačilo s kartico zaračunati več, kot imajo dejansko stroškov zaradi tega. S tem ne smejo služiti. Kakor tudi ne s klici na center za pomoč uporabnikom. Ti ne smejo biti dražji, kot je običajna cena klica.

Preberite si še opozorilo slovenskega strokovnjaka, če nameravate vzeti posojilo.

Komentarji (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
User978754 16. 09. 2014 11.11
Ima kdo izkušnje s tem da te kličejo po telefonu češ da te vpišejo v nek evropski register, zraven ti dajo netočne informacije in govorijo in govorijo, da jih ne moreš ugasnit. Potem, ko se nekako strinjaš (brez da bi karkoli podpisal) ti pošljejo račun in "težijo" da moraš plačat - nujno. Ko pa imaš čas in pregledaš kaj ti dejansko ponujajo, vidiš da ni to, kar obljubljajo. Kakšne so v tem primeru tvoje pravice?
francl12 15. 09. 2014 20.02
+5
A to pa ste pozabili napisati, da ima prodajalec pravico, da te vedno naserje in okrog prinese! Trgovec je bil in bo goljuf!
kokrkdaj 15. 09. 2014 20.01
+9
Pravilno. Zadnjič sem nekaj naročil na spletu. Cena 10.58 EUR + 3,9 EUR poštnina, kar znese skupaj 14.48 EUR. Poštar je hotel imeti 16.62 EUR in sem zavrnil plačilo in paket.
Misija1 15. 09. 2014 21.06
+10
Ja, to se je meni zgodilo, veckrat. Tu nastopi pošta, ta si dodatno racuna neke storitve, kar poglej drugic na paket! Recimo pri meni je pisala cena izdelka, potem dostava (posta), nato pa se nek strosek pošte, ki je bil relativno visok (vec kot 2 eura). Sicer sem paket sprejel, ampak sem klical na posto in mi je tam rekla, da je to normalno.
PericaK 16. 09. 2014 04.12
+3
Pošta zaračuna posebej prenos denarja. Zato je bolj kupovati s plačilom po predračunu, kjer tega stroška ni. ;)
PericaK 16. 09. 2014 04.13
+3
Ja to je normalno, ker pošta zaračuna strošek prenosa denarja. Zato je bolje plačati direkt prodajalcu po predračunu.
vsnsvt 16. 09. 2014 06.48
+1
Pošta zaračuna storitev prenosa denarja s poštno nakaznico, ker pri odkupni pošiljki gre za to, da gre denar pošiljatelju paketa s poštno nakaznico ali UPN. Pri odkupni pošiljki je že itak poštnina višja zaradi odkupnine, pa še nakaznico plačamo. Zato jaz ponavadi plačujem po predračunu in ta strošek odpade.
BŠK 15. 09. 2014 16.19
-2
danes vse deluje na sistem videno-kupljeno oziroma vzemi ali pusti
moat 15. 09. 2014 11.50
+75
Ne vem kdo je pisal članek (L.E.?), toda le-ta je zelo slabo predstavil pravice potrošnika. Glavno vprašanje pri kupovanju na daljavo ni, ali lahko vrneš izdelek? To ve vsak! Vprašanja, ki potrošnika zanimajo so: v kakšnem stanju lahko vrneš izdelek (lahko npr. vrneš rabljen izdelek, ki je bil samo preizkušen; kaj pomeni, da izdelek ni bil takšen, kot ga je reklamiral prodajalaec, ti pa si ga že uporabljal in naknadno ugotovil, da to ni tisto kar bi moralo biti; kdaj gre za stvarno napako, ko lahko izdelek vrneš itd.)? Pa npr. kako je s temi pogoji, ko ti prodajalec na daljavo pripiše, da izdelek lahko vrneš z nepoškodovano embalažo? Povejte mi pametnjakoviči, kako lahko ugotoviš, da izdelek ni to, kar je reklamiral prodajalec, če ga ne vzemeš iz embalaže in preizkusiš? Veliko embalaž je namreč plastičnh in ni variante, da embaleže ne bi poškodoval med odpiranjem. To so vprašanja, ki zanimajo potrošnike, ne pa kar neki!
kdobivedel 15. 09. 2014 14.11
+5
Ja.
kokrkdaj 15. 09. 2014 20.19
+4
Taka informacija bi bila prava za kupca. moat se ne morem bolj strinjat s tem, kar si napisal. Čeprav je imel sin dobro izkušnjo z enood trgovin v Celju. Je kupil srajco, doma porezal vse etike stran in oba rezervna gumba. Potem je ugotovil, da mu srajca ni prav in je šel v trgovino, vzel s seboj etikete in oba gumba, pa so mu zamenjali brez problema.
PericaK 16. 09. 2014 04.17
Predstavljaj si, da bi vsi nekaj kupili in potem probali in vrnili, kaj naj trgovina počne s takimi izdelki???? To je potem rabljeno blago in se ne more več prodajat kot novo. Zato je potrebno vrniti v originalni nepoškodovani embalaži in nerabljen izdelek. Sej, če greš v trgovino tud izdelek kupiš, ne da bi ga prej probal. Tu pa je isto, vidiš ga, ko ti ga prinesejo domov in če ti ni všeč ga vrneš, nerabljenega. Zato se moraš prej dobro pozanimat kaj od izdelka pričakuješ, preden kupiš.
Sentis 15. 09. 2014 11.32
+60
In kaj ima fotografija položnic v zvezi s tem člankom??
chili 15. 09. 2014 12.00
+84
Da vrneš položnice,če ti niso všeč :)
tash73 15. 09. 2014 17.08
+9
jaz jih vrnem. nobena mi ni všeč
BoboPoštenjak 15. 09. 2014 18.43
+4
ja zato,da si kliknu
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072