Mnogi se bojijo letenja, nekateri celo ne potujejo z letalom in raje izberejo "varnejši" prevoz. No, letenje je zelo varno in piloti so se odločili razbiti nekaj mitov o njem tako, da so odgovorili na najbolj pogosta vprašanja prestrašenih potnikov.
1. Kaj povzroča turbulence? Ali so nevarne, bi lahko leteli mimo ali okoli?
Turbulence niso prijetne, vendar niso nevarne. Vzroki zanje so različni, povzročijo jih oblaki, veter in drugo. Ne moremo jih vnaprej napovedati. A letala so narejena tako, da zdržijo tudi med najhujšimi.
2. Kaj je striženje vetra in ali je nevarno?
Gre za hitro spremembo hitrosti in smer vetra pri tleh, ki pa je zelo redka. Letala so izdelana tako, da zaznajo tovrstne pojave, piloti pa se z njimi znajo soočiti.
3. Bi me moralo skrbeti zaradi slabega vremena?
Ne. Piloti so strokovnjaki za vreme in ne bodo nikoli ogrozili varnosti. Vreme spremljajo na letališču in tudi med letom, vedno imajo dovolj goriva za kakršno koli nepredvidljivo situacijo.
4. Ali je kdaj preveč vetrovno za polet? Zakaj letala ob močnem vetru postrani pristajajo?
Vsako letalo ima priporočeno mejo za bočni veter. Zato včasih letala preusmerijo drugam. Za varno pristajanje pri bočnem vetru uporabljamo posebne manevre, ki se morda zdijo dramatični, ampak so varni in predvsem rutinski.
5. Kaj, če nas ujame nevihta?
Udar strele ne more poškodovati potniškega letala, saj so zaščiteni. To se zgodi ob udaru strele:
6. Kaj, če se pokvari avtopilot?
Piloti ročno upravljajo letalo.
7. Kakšna je možnost trčenja v zraku?
Nadzorniki po vsem svetu morajo opraviti ogromno testov pred pridobitvijo licence. Okoli letala morajo ustvariti tako imenovani varnostni obroč, ki je čedalje večji, ko se letalo vzpenja in pospešuje. Piloti morajo biti med letom maksimalno osredotočeni in dobro poznati situacijo. Vsa letala imajo elektronsko opremo za medsebojno komunikacijo, ki jih med drugim opozarja na druga letala v bližini.
9. Ali so manjša letala manj varna?
Ne, samo v njih lahko bolj občutite turbulenco.
10. Kako lahko letalo najde pristajalno stezo v gosti megli?
Z uporabo avtomatskega pristanka, ko sistem usmerja letalo do pristajalne steze tudi v najgostejši megli. Sicer ga redko uporabljamo, a piloti redno vadijo njegovo uporabo na simulatorju.
11. Kateri del leta je najbolj nevaren?
Statistično gledano je bolj nevarna vožnja do letališča kot sam let.
12. Bi nam povedali, če bi šlo kaj narobe?
Da, vedno. Najprej bomo seveda skušali rešiti težavo, obenem pa se bomo potrudili, da vam jo predstavimo na karseda najboljši način.
13. Ali piloti spijo med letom?
Na poletih, daljših od devet ur, je tudi tretji pilot in se izmenjujemo, da bi se lahko vmes spočili. Na nekaterih letih so celo štirje piloti.
14. Kaj, če se nekaj zgodi pilotu ali kar obema pilotoma?
Pilot lahko sam upravlja z letalom. Še nikoli, razen v filmih, se ni kaj zgodilo obema pilotoma.
15. Kaj, če poči guma?
Slišal bi se glasen pok. Ob manjši hitrosti med vzletom bi verjetno prestavili polet, pri večjih hitrostih pa je vzlet popolnoma varen tudi pri več počenih pnevmatikah.
16. Se moramo bati trka s pticami?
To se dogaja zelo redko, če pa že, je škoda minimalna ali nična.
Komentarji (2)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV