Če ste v Oslu, dvakrat razmislite pred vstopom v taksi. Po podatkih Statiste so namreč v norveški prestolnici najdražji taksiji - za 4,8 kilometra vožnje boste povprečno odšteli 29 evrov. Cena je trikrat višja kot v Londonu.
V Kairu bi lahko za isti denar prepotovali 66 kilometrov. Še cenejša sta Kiev in New Delhi, kjer bi za enako razdaljo računali 1,45 in 1,41 evra, medtem ko bi morali newyorškemu taksistu odšteti 10,65 evra.
V Ljubljani so različne cene taksijev, cena za kilometer se giblje od 0,75 do 1,10 ali 1,20 evra, tako da bi za razdaljo računali od 3,60 do 5,8 evra. Obenem ponavadi računajo tudi startnino, ki je okoli evro.
You will find more statistics at Statista
Uber vstopa na Hrvaško in v Srbijo
Medtem se hitro širi ameriško podjetje Uber, ki s ponudbo iskanja cenovno ugodnih prevozov preko mobilne aplikacije povzroča preglavice taksi voznikom v številnih svetovnih mestih. Zdaj so objavili razpis za oglaševalskega strokovnjaka v Zagrebu, načrtujejo pa tudi vstop v Srbijo. O možnosti vstopa Uberja na hrvaški trg so mediji prvič poročali pomladi, da se bo nova taksi storitev pojavila v Zagrebu in tudi v srbskem Beogradu, pa je pred kratkim na medijskem srečanju v Rovinju potrdil izvršni direktor podjetja za vzhodno Evropo Anthony Le Roux.
Odločitve, kdaj se bo Uber pojavil na hrvaškem in srbskem trgu, niso še sprejeli, ker na vsakem trgu poskušajo prilagoditi svoj poslovni model. "Na vsakem trgu pričakujemo nasprotovanje, zato pazljivo preučujemo zakonodajo, preden vstopimo. Ne ocenjujemo, da trgi v regiji predstavljajo večji izziv," je izjavil.
Hrvaški zakon o cestnem prometu bo zagotovo omejil poslovanje Uberja na Hrvaškem, je na svojem blogu Pravnopis medtem ocenil pravnik Goran Jarić. Pojasnil je, da najbolj priljubljena in najcenejša med storitvami UberX, v kateri vsak lahko pelje vsakega s svojim avtomobilom, na podlagi hrvaškega zakona predstavlja lahko le posebno obliko javnega prevoza, za katero so potrebni posebni predpisi lokalne samouprave.
Če bo zadovoljila vse predpise na Hrvaškem, morda ne bo več najcenejša, ker bodo imeli podobne stroške kot ostali taksi prevozniki - cena bo morala vključevati davek, gorivo, amortizacijo, zavarovanje, prispevke in ostalo, je ocenil. Kot je še pojasnil, bodo verjetno tudi Uberjeve storitve, kot so Taxi, Black Car, SUV ali druge, morale imeti tudi dovoljenja za navadni taksi prevoz in obenem izdajati račune, ne glede, da se plačevanje opravlja preko aplikacije.
Čeprav je poslovanje Uberja v Evropi v pristojnosti zakonodaje vsake posamezne države, temelji hrvaška zakonodaja na evropskih predpisih. Sodišča v Nemčiji, Franciji, Italiji, Belgiji in nekaterih drugih državah članicah so že prepovedala nekatere izmed Uberjevih storitev, kot je denimo najcenejša Uberpop, v kateri storitve opravljajo vozniki brez profesionalnih dovoljenj za javni prevoz. S sedeža Unije so medtem napovedali, da bodo kmalu določili, ali je Uber taksi služba ali digitalni servis za povezovanje voznikov in potnikov v prevozu.
Uber je tehnološka platforma za prevoz, zagotovo ni prevoznik, ker nima v svoji lasti vozil. Ljudje, s katerimi delamo, niso zaposleni delavci, temveč podjetniki, je poudaril Le Roux. "Naši sodelavci povprečno zaslužijo več kot konkurenca, zato je Uber boljši." Pojasnil je tudi da je Uber zanimiv primer določanja dela in zaposlovanja, kot ekonomska platforma pa je lahko uporaben tudi v mnogih drugih sektorjih. Izpostavil je, da je delovni čas eden glavnih problemov, rešitev zanj pa da iščejo skozi fleksibilnost in odpiranje novih možnosti.

Hrvaški mediji so čez poletje poročali, da je Uber objavil tudi več razpisov za druge vodilne menedžerske posle v Zagrebu in Beogradu. Po glavnih mestih Hrvaške in Srbije ne izključuje niti širitve v druga večja mesta v regiji, ker si podjetje želi biti vsepovsod, kjer ljudje potrebujejo poceni in zanesljiv prevoz. Posebej naj bi bila zanimiva nekatera turistična mesta ob hrvaški obali.
Taksisti so največji nasprotniki
Uberjev poslovni model je enostaven ter združuje cenejši prevoz ob hitri in kakovostni storitvi. Uporabniki s pomočjo aplikacije zahtevajo prevoz do določene točke, ki ga razpošiljajo prostim voznikom. Aplikacija se uporablja tudi za plačevanje storitve. Čeprav je teoretično Uberjev voznik praktično vsak, ki ima vozniško dovoljenje in ustrezen avtomobil, v podjetju izpostavljajo, da zelo podrobno preverjajo in redno spremljajo vse voznike. Sodelujejo tudi z obstoječimi taksi službami, čeprav so jim taksisti iz obstoječega sistema največji nasprotniki. Hrvaški taksisti so večinoma ocenili, da bo šlo za nelojalno konkurenco, ki so jo primerjali z "divjimi" taksisti, ki storitve opravljajo "na črno".
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV