Cekin.si
Zaposleni v turističnih agencijah so trenutno na čakanju na delo.

Koristno

Kako so se turistične agencije prilagodile epidemiološkim razmeram?

Karmelina Husejnović
15. 12. 2020 08.32
0

Po lanskem letu, ki je bilo rekordno za slovenski turizem, je letos ta sektor zaradi koronavirusa skoraj povsem obstal. Turistične agencije ponujajo velike popuste za prihodnja potovanja in pri rezervacijah od potnikov zahtevajo minimalne akontacije. Ljudje pa po njihovih izkušnjah bolj kot kdaj koli prej hrepenijo po potovanjih in počitnicah.

Če je še v začetku leta kazalo, da bo to še eno izjemno leto za turizem, saj so številni Slovenci svoje poletne počitnice rezervirali že v januarju, pa se je že marca stanje obrnilo na glavo. Kriza je turistične ponudnike postavila pred velike finančne in kadrovske izzive, večina podjetij danes razmišlja o preživetju in ohranitvi čim večjega števila delovnih mest. Podjetja, kot so turistične agencije, se že zdaj soočajo s težkim finančnim stanjem in njihovo preživetje je močno odvisno od pomoči države. Državno pomoč prejemajo, a je ta pozna in ne bo zadostovala v obdobju podaljšanega zapiranja dejavnosti, opozarjajo podjetja.

"Država je delno priskočila na pomoč, vendar je treba razumeti, da nam je poslovanje bolj ali manj onemogočeno skoraj slabo leto, kar je za vsako podjetje velik izziv. Velikega pomena je, da smo kot podjetje izjemno povezani, v ospredje smo postavili predvsem dve prioriteti, in sicer obdržati čim več ključnega kadra in se osredotočiti na produkcijo, ki se bo najprej odprla," so za Cekin.si pojasnili v turistični agenciji Palma. 

Potovanje je v času pandemije velik izziv.
Potovanje je v času pandemije velik izziv.FOTO: Dreamstime

Pod vprašajem je tudi poslovanje v prihodnosti, predvsem zato, ker ni jasno, kdaj bomo spet lahko potovali in ali jih tudi v prihodnje čakajo daljše prepovedi obratovanja. In tudi ko bodo meje odprte, bodo stroški turističnih ponudnikov zagotovo višji zaradi zagotavljanja varnosti, hkrati pa se bo vsaj za nekaj časa zmanjšal obseg potovanj. "Svetovni potovalni in turistični svet ocenjuje, da je po svetu ogroženih 173 milijonov delovnih mest, Evropska komisija pa, da so slovenska delovna mesta v turizmu med bolj ogroženimi," je v pogovoru za STA poudarila direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak.

Kako so se turistične agencije prilagodile?

Večina zaposlenih v turističnih agencijah je trenutno na čakanju na delo doma. S takšnimi globalnimi omejitvami, kot so jim priča v letošnjem letu, se v agencijah še niso srečali. "Seveda smo se tudi v preteklosti srečevali s problematiko in omejitvami glede potovanj, ki so bile povezane z naravnimi, političnimi in gospodarskimi krizami, vendar so bile vezane na določen del sveta. Tukaj pa govorimo o lokalnih in globalnih omejitvah velikih razsežnosti," pravijo v turistični agenciji Palma. Prav zato so se tudi zelo težko prilagodili novim razmeram, saj jim je delo praktično skoraj povsem onemogočeno oziroma je skrčeno na izjemno majhen delež v primerjavi s poslovanjem pred pandemijo.

Agencije so se vsaj poleti lahko prilagodile novim razmeram – tudi s pomočjo turističnih bonov. Rešilo pa jih je tudi delno odpiranje držav v Sredozemlju. Poleti jim je tako uspelo izvesti del programa s tradicionalnimi destinacijami v Grčiji, kamor so agencije organizirale lete neposredno iz Ljubljane z najetim letalom. "Uspešno smo izvedli serijo letov na Kos, Karpatos, Samos, Rodos, Kreto, Santorini, Zakintos, Lefkas, Kefalonijo in Krf. Del naših gostov je preživel počitnice v Dubrovniku, kamor smo prav tako poleteli iz Ljubljane. V avgustu in septembru smo realizirali prva avtobusna potovanja v sosednje države: Italijo, Avstrijo, Hrvaško in Madžarsko. Povečali smo ponudbo Slovenije kot destinacije in uspešno implementirali svoje svetovanje in prodajo, vključujoč turistične bone," so pojasnili v Palmi.

Zaposleni v turističnih agencijah so trenutno na čakanju na delo.
Zaposleni v turističnih agencijah so trenutno na čakanju na delo.FOTO: Dreamstime

Kljub trenutnim negotovim razmeram pa se turistične agencije trudijo, da bi zadržale čim več zaposlenih. "Za naše podjetje je izjemnega in ključnega pomena, da zadržimo visokoizobraženo ekipo sodelavcev, ki je svoja znanja pridobila z leti dela tako na domačih kot tudi tujih trgih. Gre za specifična znanja in seveda izkušnje, ki jih ni moč pridobiti v kratkem času. Na eni strani se torej trudimo zadržati ključne sodelavce, na drugi strani pa seveda prilagoditi poslovanje na način, ki bo blizu trenutnim razmeram in razpoloženju kupca," pravijo v Palmi, ki letos praznuje 30 let delovanja. 

Kljub vsemu pa optimistično zrejo v prihodnost in večina agencij ima že začrtane smernice za naprej. "Prvo pravilo sta popolna transparentnost in jasnost pri podajanju informacij o možnosti potovanj, bodisi poslovnih ali turističnih. Že sedaj nenehno preverjamo vse spremembe pri pristojnih inštitucijah tako doma kot tudi v tujini," pravijo v agenciji. 

Krizo vidijo tudi kot priložnost za dodatno tkanje zaupanja potnikov v agencije, saj se je prav v času pandemije pokazalo, da je dobro, če imaš med potovanjem v ozadju agenta, ki poskrbi za vse segmente načrtovanih potovanj in tudi za vse segmente nenačrtovanih sprememb. "Prav tako za vsakega gosta, kjer koli se nahaja, ustrezno poskrbimo. V takšnih trenutkih se servis agencije izkaže kot izjemno pomemben faktor pri odločitvah za potovanje ali počitnice. Se pravi: varno, brezskrbno na pot (ko je to seveda mogoče) in z zagotovljenimi vračili, ko se razmere poslabšajo," opisujejo novo realnost, ki se ji je agencija prilagodila.

Zato so se prilagodili tudi s posebno politiko, po kateri zdaj gostje vplačajo le minimalen strošek rezervacije. In v primeru, da potovanja zaradi protikoronskih ukrepov (doma ali na želeni destinaciji) ni možno normalno izvesti, strankam denar povrnejo. "To je seveda možno samo, kadar smo nosilec in organizator potovanj v TA Palma, v primeru drugih organizatorjev ali enostavnih potovanj, kot so rezervacije hotelskega aranžmaja ali letalskih vozovnic, pa seveda potnika seznanimo z vsemi potrebnimi informacijami," pojasnjujejo. Zato so se prilagodili tudi tako, da strmijo k temu, da bi trgu ponudili čim več lastnih paketnih potovanj, saj je to za potnike v tem hipu varnejša naložba.

V času poletnih počitnic so agencije s pomočjo najetih letal omogočile potovanja na nekatere najbolj priljubljene destinacije v Sredozemlju.
V času poletnih počitnic so agencije s pomočjo najetih letal omogočile potovanja na nekatere najbolj priljubljene destinacije v Sredozemlju.FOTO: Dreamstime

Ljudje si želijo potovanj bolj kot kdaj koli 

Navkljub epidemiji, krizi in omejitvam gibanja si ljudje še vedno želijo potovati. Prav to pa turistične agencije navdaja z velikim optimizmom, saj kot pravijo, si vsi njihovi zvesti potniki želijo potovanj in počitnic. Če bi sledili željam naših gostov, bi turizem začel okrevati že zdaj, v tem trenutku, pravijo v Palmi. "Največ je zanimanja za tista prava potovanja, takšna, ki dišijo po drugačnosti," ugotavljajo v Palmi. "Še nikoli ni bila želja tako velika, kar nas opogumlja," pravijo in dodajajo, da si "pravice do proste izbire, kam, kdaj in s kom potovati, ni nihče pripravljen vzeti, vsaj ne dolgoročno"

Prav tako računajo tudi na to, da bo v prihodnjem letu dobršen del potnikov izkoristil bone, kar se bo po njihovih pričakovanjih začelo že v času smučarske sezone in februarskih počitnic, če bo epidemiološko stanje to omogočalo.

Realno pa bi se lahko prva potovanja začela spomladi, pravijo v turističnih agencijah. Že za februar sicer v Palmi ponujajo prve zaključene projekte s posebnimi leti na Kanarske otoke, na Madeiro in Finsko. "V aprilu in maju pričakujemo že znatno izboljšanje, tako da bomo izvedli vsaj nekaj velikonočnih projektov, računamo tudi na majske praznike. Verjamemo v poletno sezono, ki se bo pričela malo bolj zgodaj – naša ponudba je pripravljena, za jesenski del leta 2021 pa bi po optimistični napovedi lahko rekli, da se vračamo s polno mero celotne produkcije," upajo v Palmi.

Kako namerava država še pomagati turističnim agencijam?

O težavah turističnih ponudnikov so se pogovarjali tudi na nedavnih Dnevih slovenskega turizma, ki so potekali po spletu in se jih je letos udeležil tudi državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc. Ta je izpostavil, da je država za delno povračilo plač v sektorju gostinstva in turizma letos izplačala že 61,7 milijona evrov. 

In kako vlada še namerava pomagati podjetjem v turizmu, ki so ena tistih, ki so jih ukrepi najbolj prizadeli? V sedmem protikoronskem zakonu namerava gospodarsko ministrstvo uveljaviti dodatne ukrepe za izboljšanje likvidnosti podjetij ter povečanje investicij SID banke in Slovenskega podjetniškega sklada. V posojilnem skladu za turizem SID banke je predvideno povišanje zneska na skupaj 200 milijonov evrov ugodnih kreditov.

90 milijonov evrov bo brezobrestnih kreditov v podjetniškem skladu – vključno s krediti za turistične agencije. Ti bodo omogočili, da bodo lahko stranke, ki so zaradi odpovedi potovanj prejele dobropise, maja 2021 te začele unovčevati, če se ne bodo odločile za novo potovanje. Podjetniški sklad bo nudil tudi garancije za bančne kredite, skupno bi šlo za več kot 100 milijonov evrov, je izpostavil Zajc.

Predstavniki 16 turističnih združenj pa vladi predlagajo, naj veljavnost turističnih bonov razširi tudi na druge segmente turizma, med drugim tudi tako, da bi jih ljudje lahko uporabili za rezervacije preko turističnih agencij. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795