Ameriško podjetje, vredno 40 milijard dolarjev, je v Zagreb vstopilo s storitvijo UberX, kar pomeni, da bodo ljudi prevažali izključno registrirani taksi vozniki. V Zagrebu je bilo registriranih nekaj manj kot 1400 taksi voznikov, pri čemer prevozniki, kot sta Radio-taxi Zagreb in Cammeo, iz Uberja niso dobili prošnje za sodelovanje.

Vstop Uberja na hrvaški trg so zaupali švicarskem menedžerju Loicu Amadu, ki napoveduje, da bo njihova storitev za od 20 do 25 odstotkov cenejša od klasičnih taksi prevoznikov. Storitve zagrebških taksistov so se občutno pocenile tudi po prihodu konkurenčnih družb, kot sta Eko Taxi in Cammeo, ki sta ukinili dotedanji monopol Radio-taxi Zagreba. "Ne pričakujemo nobenih težav. Pogovarjali smo se s predstavniki mestnih oblasti ter ministrstev za promet in finance. Na Hrvaškem bomo poslovali v skladu z vsemi zakoni ob plačevanju vseh davkov," je pojasnil. Poudaril je, da imajo njihovo aplikacijo v Zagrebu na 13.000 pametnih telefonih. "To kaže na izjemen interes uporabnikov. Zato trdimo, da mesta izbirajo nas, ne mi njih. Že naslednje leto bi se lahko razširili v Dubrovnik, Split in tudi na nekatere otoke," je napovedal.
Zagrebški župan Milan Bandić je sicer zanikal, da bi Uber dobil ustrezna dovoljenja mestne uprave in pristojnih ministrstev. "Uber poleg dovoljenja za začetek poslovanja potrebuje tudi dogovor z obstoječimi taksi koncesionarji v Zagrebu," je dejal. Jutarnji list še piše, da je Uber uspel v slabih dveh mesecih vzpostaviti poslovanje na Hrvaškem na "skrajno diskreten" način in skoraj "na skrivaj". Prve napovedi o prihodu Uberja na Hrvaško so se pojavile prejšnjo pomlad.
Uberjev poslovni model je enostaven ter združuje cenejši prevoz ob hitri in kakovostni storitvi. Uporabniki s pomočjo aplikacije, na kateri se registrirajo, zahtevajo prevoz do določene točke, ki ga razpošiljajo prostim voznikom. Aplikacija se uporablja tudi za plačevanje storitve. Uber trenutno svoje storitve ponuja v več kot 200 mestih in v 21 članicah Evropske unije. V Sloveniji niso prisotni, pred kratkim pa so napovedali, da načrtujejo vstop tudi v Beograd.
Podjetje s svojimi storitvami povzroča preglavice taksi voznikom, ki ga večinoma vidijo kot nelojalno konkurenco. Sodišča v Nemčiji, Franciji, Italiji, Belgiji in nekaterih drugih državah članicah EU so že prepovedala nekatere njegove storitve, kot je denimo Uberpop, v kateri storitve opravljajo vozniki, ki nimajo profesionalnih dovoljenj za javni prevoz.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV