Zdravje je na prvem mestu. V takšnih izrednih situacijah, kot jih prinaša trenutna koronakriza, pa je treba misliti tako na lastno zdravje kot tudi na zdravje ljudi okoli nas.
Čeprav pazimo in se izogibamo druženju in zadrževanju v zaprtih prostorih, kjer se nahaja večje število ljudi, pa so trgovine prostori, ki jih pač moramo obiskati. Kako odgovorno ravnati v trgovini? Kako trgovci skrbijo za varno nakupovanje strank in za varnost zaposlenih? Zanimalo nas je, ali so stranke razumevajoče in ali upoštevajo navodila. Odgovore trgovcev si preberite v nadaljevanju članka.

HOFER
"Zdravje naših zaposlenih in kupcev je za nas na prvem mestu," pravijo v podjetju Hofer, ki je že ob začetku pandemije uvedlo številne ukrepe, ki so v skladu z določili pristojnih organov in s katerimi omogoča karseda varen obisk trgovine.
Uvedli so številne ukrepe: za kupce sta ob obisku trgovine obvezna maska in razkuževanje rok (razkužila se nahajajo ob vhodu in izhodu iz trgovine), pri vhodu v trgovino pa je na voljo tudi podatek o številu ljudi, ki lahko nakupujejo hkrati. Vse kupce pozivajo k upoštevanju priporočil, ki so objavljena na spletni strani podjetja. "Ob tem bi radi poudarili, da večina kupcev vodila upošteva, vseeno pa obstajajo posamezniki, ki v varnostne ukrepe ne verjamejo," so dodali.
V vseh 87 trgovinah Hofer so pred blagajnami nameščene pregrade iz pleksi stekla, ki zaposlenim omogočajo dodatno preventivno zaščito. Razkužila za roke so na voljo na ključnih točkah, med drugim pri blagajni, na oddelku pekarne in v toaletnih prostorih. Okrepili so tudi posredovanje informacij o splošnih preventivnih ukrepih, pri čemer namenjajo velik poudarek predvsem ustrezni skrbi za splošno higieno (higiena kašlja, umivanje rok, ohranjanje medosebne razdalje itd.).
Lidl
V Lidlu Slovenija že ves čas dosledno spoštujejo vsa navodila in prepisane ukrepe v skladu s priporočili NIJZ. Z omejenim številom vozičkov omejujejo število kupcev v trgovini, redno razkužujejo vozičke in blagajniški prostor, na tleh pred blagajnami so nalepili oznake za ohranjanje varnostne razdalje, kupcem so ob vhodu ter v Lidlovi pekarni na voljo razkužila, zaposleni dosledno nosijo maske in se držijo varnostne razdalje itd.
"Če bo vlada uvedla dodatne ukrepe, se jim bomo prilagodili – kot vedno doslej. Smo pa ponovno pričeli tudi aktivno posredovati navodila in priporočila za varno nakupovanje, saj želimo svoje kupce ponovno spomniti, da smo za varnost in zdravje odgovorni vsi," so sporočili kupcem.
Mercator
"Ves čas ukrepov proti širjenju okužbe s koronavirusom v Mercatorju dosledno spoštujemo priporočila NIJZ in aktualne uredbe. Zdaj smo spet uvedli nadzor nad številom oseb, ki so hkrati v trgovini, sicer pa kupce z obvestili ves čas opozarjamo na odgovorno nakupovanje z nošenjem mask, razkuževanjem rok ter spoštovanjem medosebne razdalje. Veseli nas, da večina kupcev upošteva priporočila in navodila, saj lahko samo tako prispevamo k omejevanju širjenja okužb," so za Cekin.si sporočili iz Mercatorja.
Zaposleni v trgovinah in v režiji ves čas ustrezno razkužujejo površine in se tudi sami ravnajo po priporočilih: med sabo se ne družijo, spoštujejo medosebno razdaljo, redno si razkužujejo roke in nosijo maske. "Zato smo, lahko rečemo, pri tem zelo uspešni," so še dodali.
Spar Slovenija
"V podjetju že vse od prvega izbruha pandemije dosledno sledimo sprejetim vladnim ukrepom in priporočilom Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Posebno pozornost namenjamo vsem zaposlenim, ki smo jih ustrezno informirali, tako da ravnajo po priporočilih uradnih inštitucij, v prostore za zaposlene (skupni prostori, garderobe, toaletni prostori) smo namestili dodatna razkužila in jim razdelili tudi osebna razkužila, maske in rokavice," pravijo v Sparu Slovenija.
Poleg tega vse zaposlene dnevno opozarjajo na pomembnost rednega razkuževanja. V vseh poslovalnicah izvajajo dodatne ukrepe, s katerimi želijo zmanjšati tveganje za prenos okužb. Redno razkužujejo prodajne pulte, blagajniške trakove in kljuke, redno in temeljito razkužujejo vozičke in košare, povsod, kjer je potrebno, so nameščena osebna razkužila za roke, so nam povedali.
"K odgovornemu ravnanju vseskozi spodbujamo tudi naše kupce; zato smo pred vhodi svojih trgovin namestili obvestila o uporabi razkužil in obvezni nošnji mask. K temu jih v trgovinah po potrebi prijazno pozove tudi prodajno osebje oziroma varnostniki," pravijo.
"V Sparu se zavedamo, da trenutne razmere od vseh nas zahtevajo najvišjo stopnjo odgovornega ravnanja, zato k spoštovanju priporočil NIJZ ter pristojnih državnih institucij spodbujamo tudi kupce. Pri tem opažamo, da je večina kupcev v naših trgovinah strpnih in uvidevnih ter se teh priporočil tudi drži," so zaključili.
Tuš
"V Tušu skladno s priporočili NIJZ in veljavnimi odloki z vso resnostjo in odgovornostjo do naših kupcev in zaposlenih dosledno izvajamo nabor preventivnih zaščitnih ukrepov. V Tušu opozarjamo kupce na spoštovanje veljavnega odloka in upoštevanje priporočil NIJZ. Kupci navodila spoštujejo in ne zaznavamo bistvenih odstopanj," so za Cekin.si sporočili iz Tuša.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV