Prvi Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so se lotili teme, ki je v tem času zelo aktualna. Daril, ki vam niso všeč in z njimi nimate kaj početi. Res je, da so bila podarjena z najboljšimi nameni, a dejstvo je tudi, da je darovalec z darilom "zgrešil".
Kaj lahko storite v takšnem primeru? Lahko izdelek preprosto vrnete v trgovino? Potrošniki menijo, da je zadeva enostavna. Precej razširjeno je prepričanje, da mora prodajalec vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v 8 dneh. Pa je res tako?
Preverite, kakšne so vaše pravice v takšnem primeru!
Pri pravicah potrošnika, povezanih z vračanjem ali zamenjavo izdelkov, je treba razlikovati med zahtevkom, ki ga potrošnik uveljavlja, ker ima izdelek napako, in prošnjo po zamenjavi oziroma vračilu brezhibnega izdelka, ki ga ne želi več imeti zaradi subjektivnih razlogov, pravijo v ZPS.
Zakon o varstvu potrošnikov določa pravice potrošnika samo, če ima kupljeni izdelek napako. V tem primeru lahko sami izbirate, ali boste od prodajalca zahtevali popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka, ali pa vračilo kupnine. Brezhiben izdelek lahko zamenjate ali vrnete le ob soglasju prodajalca, dodajajo.
"Od prodajalčeve poslovne prakse bo torej odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis, ali pa celo vrnil kupnino. Rok za vračilo brezhibnega izdelka je običajno 8 dni, ta rok pa je naveden že na računu," opozarjajo.
Kako je v praksi?

ZPS opaža, da prodajalci v duhu dobrih poslovnih običajev največkrat omogočijo zamenjavo izdelka. Drug izdelek morate izbrati že takoj v trgovini; če boste izbrali dražjega, boste seveda morali doplačati razliko v ceni. Če zamenjate izdelek za cenejšega, pa je spet od prodajalca odvisno, ali vam bo vrnil denar za razliko v vrednosti izdelka ali ne.
Če prodajalec ponuja dobropis ali vrednostni bon, boste lahko v določenem časovnem obdobju pri njem izbrali izdelek v vrednosti zamenjanega, torej vam ga ni treba izbrati takoj. Bodite pozorni na rok veljavnosti izstavljenega dobropisa, saj ga boste morali unovčiti v tem roku, dodajajo.
"Le redko pa se zgodi, da bi bili prodajalci pripravljeni potrošniku za vrnjeni izdelek takoj vrniti kupnino," pravijo v ZPS.
Kaj svetujejo?
V ZPS svetujejo, da pred vsakim nakupom premislite, ali izdelek ustreza vašim željam ali npr. željam obdarjenca. Prav pri kupovanju daril je dobro že pred nakupom preveriti, ali je mogoče brezhiben izdelek vrniti in v kakšnem roku. Pozanimajte se tudi, na kakšen način bo prodajalec omogočil vračilo oziroma zamenjavo.
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, veljajo drugačna pravila
Če ste npr. izdelek kupili prek spleta, po telefonu, ali pa na predstavitvi izdelkov zunaj prodajalčevega poslovnega prostora, imate možnost, da odstopite od pogodbe v 14 dneh, ne da bi morali navesti razlog za odstop. Prodajalec vam mora v 30 dneh vrniti kupnino. Če tega ne stori, lahko za pomoč prosite tržni inšpektorat.
Račun
Pomembno je, da ob nakupu shranite račun, saj ga bo pri vračilu oz. zamenjavi izdelka zahtevala večina prodajalcev. Z računom dokazujete, da ste izdelek kupili v določeni poslovalnici, iz njega pa je razviden tudi datum nakupa. Na računu je običajno naveden tudi podatek, v kakšnem roku je izdelek mogoče zamenjati oz. vrniti, pravijo predstavniki ZPS.
Embalaža
Svetujejo, da skrbno ravnate z embalažo, saj se lahko zgodi, da prodajalec ne bo želel sprejeti izdelka, če je embalaža poškodovana. Tudi to informacijo bi moral prodajalec sporočiti potrošniku vnaprej.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV