
Poraba goriva je odvisna od:
– tehnologije avtomobila
– stila vožnje
– vremenskih dejavnikov (temperature zraka in vremenskih razmer)
– cestišča (vozna površina, ovinki in nakloni na cesti)
– porabe energije (motor, klimatska naprava, električni porabniki)
– obtežitev avtomobila (število oseb v avtu, dodatni tovor)
– pnevmatike (velikost, vrsta, kakovost, obraba, kotalni upor)
– stanje motorja (vrsta motornega olja, stanje zračnega filtra, pretok zraka, lambda sonda)

Čeprav na konstrukcijo avtomobila ne moremo vplivati (tip, model in masa avtomobila, moč motorja), pa lahko spremenimo svoja dejanja – tako način vožnje kot tudi predpisano vzdrževanje in skrb za tehnično brezhibnost vozila, ki se bo odražala na ekonomiki vožnje.
Servisi, ki jih je predvidel proizvajalec avtomobila, so nujni, saj le tako deluje avtomobil, kot bi moral. Na porabo goriva najbolj vplivajo deli motorja, ki so podvrženi redni obrabi. To so oljni in zračni filtri, ki ne smejo biti zamašeni in umazani, prav tako žarilne in vžigalne svečke, ki, če so zamaščene ali imajo neustrezen razmik med elektrodami, drastično povečajo porabo goriva.
Velja omeniti tudi, da lahko obrabljene zavorne ploščice ves čas drsajo po zavornih kolutih, s čimer ustvarjajo nepotrebno trenje, pregrevajo diske, povečujejo porabo in uničujejo zavorni sistem.

Praviloma spregledano dejstvo je tudi malomarno parkiranje oziroma prehitra vožnja čez robnik, saj udarci spremenijo geometrijo podvozja, kar se odraža pri porabi goriva in tudi nepravilni in neenakomerni obrabi pnevmatik. Če se vam bo to zgodilo prepogosto, lahko celo poškodujete prenosni sistem, v najbolj črnem scenariju vam lahko ob prehudih obremenitvah celo odtrga kolo!
Vrsta in kakovost motornega olja je prav tako zelo pomemben člen v verigi zmanjševanja porabe goriva. Treba ga je menjati v predpisanem roku po navodilih proizvajalca, saj olje s starostjo in številom prevoženih kilometrov izgublja na mazalnih in hladilnih sposobnostih.
Dobra novica je, da pri olju lahko tudi sami krojimo svojo usodo tako, da izberemo kakovostno in popolnoma sintetično olje, kjer se varčevanje najbolj odrazi pri pogostih vožnjah na kratke razdalje, kjer motor še ni ogret na delovno temperaturo, saj je takrat obraba največja.