"Zaradi napačnih oglaševanih vrednosti Slovenci za gorivo vsako leto odštejemo dobrih 100 milijonov evrov več!" je glavna in zaskrbljujoča ugotovitev raziskave, v kateri so primerjali uradne podatke in realno porabo za po 25 najpogostejših modelov avtomobilov z bencinskim in dizelskim motorjem na naših cestah, so sporočili z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Najbolj popularni avtomobili z dizelskim motorjem sicer v povprečju porabijo za dobrih 14 odstotkov goriva manj kot bencinski.
Zaradi visokih stroškov pogonskega goriva, pa tudi zaradi okoljske osveščenosti podatki o porabi zagotovo vplivajo na odločitev o nakupu. A razlika med obljubljenim in dejanskim je velika in se – kot ugotavljajo – še veča. "Pri novejših avtomobilih je razlika med uradno porabo goriva, zapisano v homologacijskih dokumentih, in realno porabo pri potrošnikih večja kot pri starejših avtomobilih, hkrati pa je ta razlika občutnejša pri avtomobilih z dizelskim motorjem," so ugotovili. "Skladno s tem je tudi strošek, ki ga mora potrošnik plačati za gorivo, pri dizelsko gnanih avtomobilih izrazito večji kot pri bencinskih. V povprečju vozniki vsako leto za gorivo porabijo dobrih 88 evrov več, če prevozijo z dizelskim motorjem 10.000 km, oziroma 132 evrov, če prevozijo 15.000 km, medtem ko pri bencinskem motorju dodatni strošek doseže nekaj manj kot 72 oziroma 108 evrov."
Številke niso tako nizke, če jih pomnožimo z nekaj leti uporabe avtomobila. Ko pa upoštevamo še število avtomobilov na cesti, se nam razkrijejo dejanske razsežnosti "majhne" goljufije oziroma zavajanja. Tole je izračun, ki so ga posredovali:
Prvih 25 modelov po številu registracij pomeni skoraj 80.000 avtomobilov z dizelskim in 108.000 z bencinskim motorjem. Če v povprečju vsak lastnik prevozi 10.000 kilometrov, vsi skupaj vsako leto za gorivo plačajo dobrih 15 milijonov evrov več, kot so jim obljubili ob nakupu. Ker po nekaterih podatkih Slovenci v povprečju letno prevozimo blizu 15.000 kilometrov, škoda zaradi napačnih podatkov o porabi zgolj pri 50 obravnavanih modelih doseže več kot 22,5 milijona evrov. Če obravnavo razširimo na vse v Sloveniji registrirane avtomobile, pridemo do ocene, da bi lahko vsako leto privarčevali vsaj 130 milijonov evrov, če bi podatki o porabi goriva, ki jih objavljajo proizvajalci, vsaj približno držali.

Med obravnavanimi 25 najbolj pogostimi avtomobili z bencinskim motorjem se realna poraba giblje med 5,97 in 8,01 litra, kar v povprečju znaša 6,83 litra bencina na 100 kilometrov. Za marsikoga presenetljivo pa je razkritje, da novejši avtomobili, ki uradno ustrezajo zahtevnejšim okoljskim standardom, v resnici ne porabijo nič manj kot starejši. Še več - avtomobila, ki med primerjanimi porabita najmanj, sta starejša od 15 let.
Podoba slika je pri avtomobilih na dizelski pogon. V enem primeru se je celo izkazalo, da 25 let stari modeli porabijo manj od njihovih sodobnih naslednikov. Vendar pa iz tega ne smemo potegniti zaključka, da so tudi bolj čisti. Sodobni standardi namreč še zlasti pri dizelskih motorjih dovoljujejo bistveno manjše izpuste nevarnih snovi.
Primerjalno ocenjevanje porabe goriva med izbranimi modeli avtomobilov je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni institut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Raziskavo sofinancira ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Komentarji (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV