Tako se boste namreč izognili grozi, ko boste doma artikle zložili iz nakupovalne vrečke in se zgroženo vprašali, 'pa kaj sem mislil, da sem kupil vso to neuporabno šaro?'
Ključnega pomena, še posebej, če želite prihraniti kakšen evro je, da že pred odhodom v trgovino veste, kaj zares nujno potrebujete. Drugače boste med sprehajanjem med polnimi nakupovalnimi policami, nakupovalni voziček napolnili do vrha s stvarmi, ki jih v resnici ne potrebujete. Obstaja namreč kar nekaj “splošnih” razlogov, zakaj ljudje kupujemo stvari, ki jih ne potrebujemo, ali pa izberemo točno določeno znamko.
- “Saj res, to je uporabljala že moja mama ...” In si mislimo, da zato stvar nujno potrebujemo tudi mi. Ste prepričani? Pobrskajte med cenejšimi alternativami in si ustvarite svoje mnenje.
- “Pa saj to vedno kupujem ...” Že mogoče, ampak, ali to tudi redno potrebujete?
- “Tako lepe občutke/spomine mi vzbuja ...” Najbrž res ne bo škodovalo, če se boste vsake toliko pockljali z najljubšo čokoladico iz otroštva, iz večih razlogov pazite le, da to ne boste počeli vsak dan.
- “Ker to kupujejo vsi znanci ...” Že mogoče, ampak je to res pravi produkt tudi za vas? Kje pa piše, da nujno potrebujete isto znamko čevljev, torbice, ali šminke kot vaša prijateljica? Ali pa še huje – celo v isti barvi ali odtenku? Izogibanje takšnim skušnjavam vam bo omogočalo,da ostanete zvesti izključno svojemu okusu, pa še v denarnici se bo poznalo.
- “Oglas mi je všeč!” Pravkar ste uresničili sanje slehernega oglaševalca, z oglasom mu je namreč uspelo v vas vzpodbuditi toliko pozitivnih čustev, da ste morda pravkar kupili največjo neumnost na svetu.
- “Sem slišal, da je dobra stvar.” Preverite in se odločite. Le ne “preverjajte” vsake malenkosti samo zato, ker je sosed rekel, da bo po uporabi točno določenega (dragega) gnojila, vaša trava prav tako zelena kot njegova.
- “Je bilo poceni.” Prav na to pogosto ciljajo trgovci. Metre visoke številke, ki oznanjajo popuste so v resnici namenjene le eni stvari - prepričati vas, da je izdelek tako poceni, da ga morate kupiti, pa čeprav mogoče že v trgovini skoraj zagotovo veste, da ga ne potrebujete ali pa da imate že polno omaro podobnih oblačil. Uprite se skušnjavi!
- “Pisalo je, da gre za zadnji modni hit.” Še dobro, da se moda spreminja tako hitro, da bo vaš izdelek že jutri lanski sneg in boste spet morali v trgovino po “zadnji modni hit”.
- “Šlo je za drago znamko, poleg tega so bile ostale možnosti zanič.” Cena ni nujno pogoj za kvaliteto.
Zagotovo obstaja še kakšen drug razlog, zakaj se določenim nakupom nikakor ne morete upreti. Je pa dobro, da o njih razmislite in si jih priznate. Šele tako boste namreč lahko začeli spreminjati svoje nakupovalne navade, kajti nihče drug tega ne bo storil namesto vas. Še posebej ne trgovci, ki so že zdavnaj spretno analizirali, kako iz vas zvabiti čimveč denarja.
Dejstvo je, da imamo vsi svoje zakoreninjene nakupovalne navade. Zagotovo vsakdo kupuje izdelke, za katere se nikoli ne vpraša, če jih potrebuje, ker se pač v nakupovalnem vozičku pojavljajo že zadnjih 10 let. Morda je čas, da ugotovite, kaj je medtem ustvarila (cenejša) konkurenca. Podobno je tudi z blagovnimi znamkami velikih trgovcev ali proizvajalcev, ki vsak dan ne zakupijo 10 minut oglasnega prostora na televiziji. Mnogi ji zavračajo zaradi prepričanja, da gre za slabo kvaliteto, kar seveda ni nujno, poleg tega pa blagovne znamke velikih trgovcev ponavadi nastajajo kar v obratih zvenečih znamk. Dovolj bo torej, da preverite, kdo je proizvajalec določenega izdelka.
Ko boste analizirali, kaj kupujete in zakaj, bo morda nastopil čas za spremembo navad. Ne glede na to, če se boste zanje odločili ali ne, pa se v trgovino vedno odpravite s seznamom stvari, ki jih potrebujete. Tako boste vedno kupili najnujnejše in se ne boste po tem, ko ste zapravili malo goro denarja, vprašali, kaj ste sploh mislili in ugotovili, da vam, kljub temu, da ste kupili skoraj pol trgovine, še vedno manjkata mleko in kruh.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV