Cekin.si
Doslej je 450 strokovnjakov opravilo razgovore z manj kot 90 zaposlenimi.

Koristno

'Volkswagen se ne bo zlomil'

STA
10. 12. 2015 13.25
0

Za manipulacije z izpusti naj bi vedelo le omejeno število zaposlenih v Volkswagnu. Do prevar je "prišlo zaradi niza napak, ki sega še nazaj v leto 2005, ko so se odločili za bolj agresiven prodor v ZDA".

Dosedanja preiskava v Volkswagnu kaže, da je za manipulacije z izpusti izpušnih plinov vendarle vedelo le omejeno število zaposlenih, je povedal predsednik nadzornega sveta koncerna Hans Dieter Pötsch.

Pri interni preiskavi škandala sodeluje okoli 450 strokovnjakov, vendar pa kaj več o odgovornih za manipulacije pri okoli 11 milijonih Volkswagnovih dizelskih vozil za zdaj ne more povedati. Cilj je, da končno poročilo pripravijo do skupščine podjetja, napovedane za 21. april 2016, je dodal.

Doslej je 450 strokovnjakov opravilo razgovore z manj kot 90 zaposlenimi.
Doslej je 450 strokovnjakov opravilo razgovore z manj kot 90 zaposlenimi.FOTO: Reuters
Vendar na splošno položaj ni dramatičen. Je pa napet, kot je bilo pričakovano. Čeprav je položaj resen, pa to ne bo zlomilo podjetja. —Predsednik uprave Volkswagna Matthias Müller

V preiskavi so doslej pregledali 1500 elektronskih nosilcev podatkov in se pogovorili z 87 zaposlenimi. "Še več pa jih bo sledilo," je povedal. Dodal je, da je do manipulacij glede izpustov prišlo zaradi niza napak, ki sega še nazaj v leto 2005, ko so se odločili za bolj agresiven prodor v ZDA. Ni pa šlo za enkratno odločitev, je zatrdil. Napovedal je tudi spremembe internih pravil, da se tovrstni škandali ne bi več dogajali. Še posebej naj bi veljalo za razvoj programske opreme za krmilne enote motorja.

Afera Dizelgate je izbruhnila septembra, ko je ameriški okoljski regulator EPA obtožil Volkswagen, da je med uradnim testiranjem s pomočjo posebnih računalniških programov manipuliral z izpusti svojih dizelskih agregatov, da so kazali nižje vrednosti izpustov škodljivih dušikovih oksidov. Dejansko pa so Volkswagnovi dizli med običajno vožnjo izpustili v ozračje tudi 40-krat več škodljivih snovi, kot dovoljujejo ameriški standardi, ki so sicer višji od evropskih. Spornih naj bi bilo več kot 11 milijonov vozil znamk Volkswagen, Audi, Seat in Škoda.

Sledila so številna razkritja o manipulacijah in goljufanju, ki so močno oškodovala ugled koncerna, ki prvič po 20 letih posluje v rdečih številkah. Za kazni in odpravo škode so rezervirali 6,7 milijarde evrov. Vendar pa so v Volkswagnu prepričani, da afera ne bo usodna za podjetje. Položaj je sicer napet, a vodstvo zdaj dela vse, kar lahko, da bi omejilo učinke afere na poslovanje, je povedal predsednik uprave Volkswagna Matthias Müller. O konkretnih številkah ni govoril, povedal je le, da se razlikujejo glede na trge in tudi blagovne znamke. 

Napovedal je, da bodo krizo izkoristili kot katalizator za potrebne spremembe, ki da jih koncern nujno potrebuje. V prvi vrsti nameravajo predvsem decentralizirati vodenje podjetja. Med drugim pa je še povedal, da bo Volkswagen v okviru prestrukturiranja zmanjšal svojo letalsko floto. Ohranili bodo nekaj letal, bodo pa prodali enega airbusa A319, je napovedal. Volkswagen ima namreč celo svojo zasebno letalsko družbo, registrirano pod imenom Lion Air services na Kajmanskih otokih, leti pa predvsem med Braunschweigom in Wolfsburgom.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795